• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mysgosmys

Hur gör ni andra gällande motionen? Det står ju att man bör gå 20 min om dagen, men att man inte behöver, men att det hjälper.. Gymma har jag hört att man inte ska göra eftersom det äter på musklerna när man inte äter kolisar.. Så hur gör ni? Går ni eller springer ni eller gör ni ingenting? ;)

Funderade nämligen på om man kanske kan skippa gåendet nån dag i veckan, tex på helgen när man vill umgås med personer som verkligen inte vill promenera =P 

• tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-25 18:26:43 följande:
    Hur gör ni andra gällande motionen? Det står ju att man bör gå 20 min om dagen, men att man inte behöver, men att det hjälper.. Gymma har jag hört att man inte ska göra eftersom det äter på musklerna när man inte äter kolisar.. Så hur gör ni? Går ni eller springer ni eller gör ni ingenting? ;)

Funderade nämligen på om man kanske kan skippa gåendet nån dag i veckan, tex på helgen när man vill umgås med personer som verkligen inte vill promenera =P 
    Jag går till jobbet och hem så det blir 20 min om dan men jag har ett aktivt jobb så det blir lite träning genom det också. Har tänkt och köra min träningsvideo 3ggr i veckan olika intensiviteter.Så det blev 50 min igår och 35 idag och så kör jag sista för veckan imorn.

Tack för svaren ang såsSkäms
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-25 18:52:53 följande:
    Jag går till jobbet och hem så det blir 20 min om dan men jag har ett aktivt jobb så det blir lite träning genom det också. Har tänkt och köra min träningsvideo 3ggr i veckan olika intensiviteter.Så det blev 50 min igår och 35 idag och så kör jag sista för veckan imorn.

Tack för svaren ang såsSkäms
    Vad är det för träningsvideo då? Jag har funderat på att ta upp zumba igen kanske... Eller köra de där klippen på youtube med 8 minuters pass.. Men man ska ju som sagt inte träna då det äter muskler, men vanlig motion såsom gå och cykla ska ju vara ok.. zumba bör också vara ok tkr jag då det är dans.. menmen..

Jag är ju hemmafru jag, så jag har ju inget arbete, därför så promenerar jag istället. Men funderar på om det räcker med promenader eller om man borde göra mer... Ska ner ca 30 kg så vill ju hjälpa fläsket lite på traven ;) 
  • soulie
    Mysgosmys skrev 2011-01-25 15:27:12 följande:
    Aha... Men vadå, står det inte kvarg på det man ska köpa? Hade velat prova det nämligen.. Kesella vet jag ju inte vad det är heller.. men jag antar att det finns i mejerihyllan? Är det verkligen samma sak då? Tur att jag inte frågade på affären igår då om de har kesella och kvarg nånstans... (A)

På dag 2 i attackfasen nu, hittills har jag ätit ett kokt ägg till frukost, en kokt äggvita till lunch och nyss en kokt äggvita till mellis för jag blev lite småhungrig av allt "jobb" jag håller på med.. Har storstädat här hemma och dessutom varit ut på en 40 min promenad idag.
    Gud vad pigg jag blir av denna diet, och så mycket energi jag får! Orkar göra mycket mer nu än innan och är gladare också...
    Och jag är ändå bara på andra dagen!

Ikväll blir det grillad kyckling och keso till middag, som igår. Blev lite över igår nämligen... 
    på den jag köper som är Arla kökets, det står både Lätt kesella och kvarg på den.
    Vissa står det bara kesella och vissa står det bara kvarg på så jah.. krångligt (:
  • Mysgosmys
    soulie skrev 2011-01-25 20:41:15 följande:
    på den jag köper som är Arla kökets, det står både Lätt kesella och kvarg på den.
    Vissa står det bara kesella och vissa står det bara kvarg på så jah.. krångligt (:
    Haha jaha.. Ja jag får kolla nästa gång jag är på affären då. :)
    Vad är det man ska använda kesella (kvarg?) till? :P 
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-25 19:01:23 följande:
    Vad är det för träningsvideo då? Jag har funderat på att ta upp zumba igen kanske... Eller köra de där klippen på youtube med 8 minuters pass.. Men man ska ju som sagt inte träna då det äter muskler, men vanlig motion såsom gå och cykla ska ju vara ok.. zumba bör också vara ok tkr jag då det är dans.. menmen..

Jag är ju hemmafru jag, så jag har ju inget arbete, därför så promenerar jag istället. Men funderar på om det räcker med promenader eller om man borde göra mer... Ska ner ca 30 kg så vill ju hjälpa fläsket lite på traven ;) 
    Billy blanks boothcamp hihi jag har tre olika varianter. Den jag körde idag är speciellt för magen. Har zumba med hemma men tyckte det var för snabbt och svårt och hänga med.
    Billys träning finns också på youtube.

Min mage har det lite jobbigt ikväll , den låter som tusan men jag är inte hungrig längre. Något ni har varit med om? Är rädd för och bli dålig i magen då det mullrar som sjutton. Annars har dag 2 gått jätte bra!
  • Beatrissan
    Aha... Men vadå, står det inte kvarg på det man ska köpa? Hade velat prova det nämligen.. Kesella vet jag ju inte vad det är heller.. men jag antar att det finns i mejerihyllan? Är det verkligen samma sak då? Tur att jag inte frågade på affären igår då om de har kesella och kvarg nånstans... (A)

På dag 2 i attackfasen nu, hittills har jag ätit ett kokt ägg till frukost, en kokt äggvita till lunch och nyss en kokt äggvita till mellis för jag blev lite småhungrig av allt "jobb" jag håller på med.. Har storstädat här hemma och dessutom varit ut på en 40 min promenad idag.
    Gud vad pigg jag blir av denna diet, och så mycket energi jag får! Orkar göra mycket mer nu än innan och är gladare också...

Ikväll blir det grillad kyckling och keso till middag, som igår. Blev lite över igår nämligen... 

Oj, jag vill inte verka "mammig", men äter du inte väldigt lite?
    Klart det är upp till dig, men tror inte det är bra att äta bara 1 ägg och 2 äggvitor på en heldag och sen kyckling o keso till midaag, din middag låter ju inte kass, men et innan... Låter väldigt lite enligt mig...

På Ica Maxi som jag handlar på finns det både några små burkar som heter kvarg och små som geter kesella.. Man kan avända dem till såser, dip och i plättar tex...
    Köp  "Må Bra" tidningen som finns ute i affärerna nu, där finns ett helt uppslag om dieten och vad man ska äta osv...

• Anonym

Enkelt, kvarg är vad det är, kesella är ett varumärke. Alltså, kesella är kvarg från Arla, ingen annan får kalla det kesella.
  • vildovacker1

Kör inte dieten själv men om man nu får ta lite light saft så är det supergott tillsammans med kesella :) blir som glass. Gott som mellis eller kvällsgott. Vad jag vet så är kvarg o kesella precis samma sak, olika namn bara.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?