Mysgosmys skrev 2011-01-25 15:27:12 följande:
Aha... Men vadå, står det inte kvarg på det man ska köpa? Hade velat prova det nämligen.. Kesella vet jag ju inte vad det är heller.. men jag antar att det finns i mejerihyllan? Är det verkligen samma sak då? Tur att jag inte frågade på affären igår då om de har kesella och kvarg nånstans... (A)
På dag 2 i attackfasen nu, hittills har jag ätit ett kokt ägg till frukost, en kokt äggvita till lunch och nyss en kokt äggvita till mellis för jag blev lite småhungrig av allt "jobb" jag håller på med.. Har storstädat här hemma och dessutom varit ut på en 40 min promenad idag.
Gud vad pigg jag blir av denna diet, och så mycket energi jag får! Orkar göra mycket mer nu än innan och är gladare också...
Och jag är ändå bara på andra dagen!
Ikväll blir det grillad kyckling och keso till middag, som igår. Blev lite över igår nämligen...
Oj, jag vill inte verka "mammig", men äter du inte väldigt lite?
Klart det är upp till dig, men tror inte det är bra att äta bara 1 ägg och 2 äggvitor på en heldag och sen kyckling o keso till midaag, din middag låter ju inte kass, men et innan... Låter väldigt lite enligt mig...
På Ica Maxi som jag handlar på finns det både några små burkar som heter kvarg och små som geter kesella.. Man kan avända dem till såser, dip och i plättar tex...
Köp "Må Bra" tidningen som finns ute i affärerna nu, där finns ett helt uppslag om dieten och vad man ska äta osv...