• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Verkligen
    vildovacker1 skrev 2011-01-12 17:40:28 följande:
    Jag tror du äter för lite, tänkt på det tidigare när du skriver vad du ätit. Följer din blogg:) Det är nog meningen att du ska bli mätt. Försök öka frukosten iallafall så inte kroppen ställer sig på svält. Skulle jag vara dig skulle jag gå vidare till nästa fas men ät!! Så du blir mätt o slipper huvudvärken. Lycka till :)
    Fast jag är ju aldrig hungrig på morgonen så det är svårt att få i sig så mycket mer då. Kanske blir lättare nu när man får använda grönsaker varannan dag. Behöver den energin då mitt jobb är väldigt fysiskt krävande. Jag jobbar med servering nere på 155 meter i Sala Silvergruva och att få ner och upp allt man behöver för varje sittning är slitigt, och så är det ju nästan alltid 12-timmars pass.
    Ska ta med sallad och kyckling i helgen när jag jobbar så jag fortfarande kan äta regelbundet.
    Ska börja träna i morgon också. Måste få mer resultat om jag ska hinna bli av med 20 kilo till tills Juni.
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • EmilieG

Jag vägde mig idag, wohooo Skrattande
    Jag har nu nått mitt delmål, jag har gått ner hälften av vikten jag ska gå ner .
    Jag har gått ner 8kg och ska allt som allt gå ner 15 :)
    Känns underbart, nu är det bara hälften kvar :)

• XXX09
    EmilieG skrev 2011-01-13 11:48:03 följande:

Jag har nu nått mitt delmål, jag har gått ner hälften av vikten jag ska gå ner .

Grattis :D Det måste kännas jätteskönt:) Hur länge har du kört Dukan? 
    Jag är inne på min 5:e dag på attackveckan och har hittils gått ner 1,2 kg och det känns bra, dock läääängtar jag ihjäl mig på grönsaker varannan dag  

Jag har även beställt hem proteinpulver som jag ska ta på morgonen och som ett mellanmål. Tycker annars att jag framförallt på morgonen nästan bara får i mig yoghurt & ett ägg. Vill gärna ha mer protein direkt på morgonen. Någon annan som kompletterar med proteinpulver? 
  • Verkligen

Grattis, måste ju kännas fantastiskt! Bra kämpat!
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • EmilieG
    XXX09 skrev 2011-01-13 12:02:18 följande:
    Grattis :D Det måste kännas jätteskönt:) Hur länge har du kört Dukan? 
    Jag är inne på min 5:e dag på attackveckan och har hittils gått ner 1,2 kg och det känns bra, dock läääängtar jag ihjäl mig på grönsaker varannan dag  

Jag har även beställt hem proteinpulver som jag ska ta på morgonen och som ett mellanmål. Tycker annars att jag framförallt på morgonen nästan bara får i mig yoghurt & ett ägg. Vill gärna ha mer protein direkt på morgonen. Någon annan som kompletterar med proteinpulver? 
    Tack, ja det känns verkligen jätte skönt.
    Förstår att du längtar till grönsakerna. Men det är inte långt kvar nu tills du får lägga till det :)
    Jag är inne på dag 39 i fas 2. :) Har hållt på sen slutet av november ungefär, så snart 2 månader. 
    Jag kör med proteinpulver ibland till mellis och gör proteinshake med minimjölk.
    Vad är det för proteinpulver du har köpt?
  • Beatrissan

Bra jobbat...
    "Kämpa" vidare =)
  • EmilieG
    Verkligen skrev 2011-01-13 12:30:01 följande:
    Grattis, måste ju kännas fantastiskt! Bra kämpat!
    Tack :) ja det känns skit bra.
    Har inte tänkt på att jag börjat närma mig hälften mer och mer
    och helt plötsligt slog det mig bara att jag faktiskt gått ner mer än hälften.
    Jaa, det är en skön känsla verkligen :)
  • Beatrissan
    Längtar tills imorn då e de fredag o då ska de njutas extra...
    Räkor, ägg, lax, makrill mmm ;)

Tänkte bara säga till alla som håller på, ni är jätteduktiga, kämpa vidare för det fungerar verkligen!!
  • XXX09
    EmilieG skrev 2011-01-13 12:43:11 följande:
    Tack, ja det känns verkligen jätte skönt.
    Förstår att du längtar till grönsakerna. Men det är inte långt kvar nu tills du får lägga till det :)
    Jag är inne på dag 39 i fas 2. :) Har hållt på sen slutet av november ungefär, så snart 2 månader. 
    Jag kör med proteinpulver ibland till mellis och gör proteinshake med minimjölk.
    Vad är det för proteinpulver du har köpt?
    Nej det är nära nu, söndag då ska jag frossa i grönsaker :P 
    Jag har beställt protein ifrån MMsport.se, Optimum Nutrition 100% Whey heter proteinet och det bästa är att det innehåller per portion:  
    Kalorier: 120 kcal
    Protein: 24 g 
    Kolhydrater: 3 g 
    Fett: 1 g 

Min sambo säger att det är det bästa proteinet, så får väl lita på honom Nu får jag bara hoppas det smakar gott med Jag blandar också med minimjölk, fast kör hälften vatten & hälften mjölk :)

• Josefine Hedlund
    XXX09 skrev 2011-01-13 12:55:52 följande:
    Nej det är nära nu, söndag då ska jag frossa i grönsaker :P 
    Jag har beställt protein ifrån MMsport.se, Optimum Nutrition 100% Whey heter proteinet och det bästa är att det innehåller per portion:  
    Kalorier: 120 kcal
    Protein: 24 g 
    Kolhydrater: 3 g 
    Fett: 1 g 

Min sambo säger att det är det bästa proteinet, så får väl lita på honom Nu får jag bara hoppas det smakar gott med Jag blandar också med minimjölk, fast kör hälften vatten & hälften mjölk :)

Kör också med det pulvret! smakar lite syntet, men det är smällar man får ta=)
    Bekvämt att bara blanda till en shake
    Nellie 091119 Mitt allt
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?