• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Tinnys

Har idag följt denna diet i 6 veckor och har gått ner 9.2 kg. Är jätte nöjd, har dock 16 kg kvar att gå ner, men det känns bra.

• Frida2009
    Tinnys skrev 2011-01-17 17:49:49 följande:

Har idag följt denna diet i 6 veckor och har gått ner 9.2 kg. Är jätte nöjd, har dock 16 kg kvar att gå ner, men det känns bra.

Det låter ju toppen bra!
  • Frida2009

Vad äter du nu? Tips på bra mat?:)
  • Snuttan76

Har ätit efter Dukan sedan 25 november, fuskade julafton, nyårsafton och trettondagen och idag stod vågen på -8kg. Bara två kg kvar. Känns så himla bra.......
    Jag följer även proteinbloggen med mycket bra tips, annars är det ju bara att ta bort fettet, potatis, pasta, ris osv och äta som familjen. Jag upplever det som jätte lätt.

• Mamma060812

Wow !  det är ju superbra jobbat !! Vi har lika mycket att gå ner du & jag... 

Tänkte jag skulle börja på måndag, för jag har tjejefest i helgen så jag skippar o starta innan dess 
  • arandjelina
    Mamma Cia skrev 2011-01-19 08:06:37 följande:
    Vad är det för proteinpulver ni äter ? Jag ahr Whey 80 hemma, är det ok ? Äter det till frukost varje morgon
    Det är mycket mer proteiner i whey 100 , fast det är dyrare. 
    Jag kör GI men har uteslutit fett , kanske jag får tänka mer så som ni gör.... 
  • Frida2009

Idag 10 dagar med Dukan. Tappat 4 kg..Vågen har stått stilla nu några dagar tappade mest första veckan.
    Men - 3cm i midjan! Det känns bra.
    Jobbar vidare. Men suget finns ju, vill ju så gärna ha en smörgås:)
    Men jag vill ju gärna tappa dessa 10 kg också!
    Middag i dag: Två stekta ägg en1/2 burk tonfisk, 3 msk lätt keso. 50cl Vatten!

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?