• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Tinnys

MINUS 10 KG i dag.....
    Så himla glad, hoppas på att komma under 80kg till alla hjärtans dag det är 2.1kg kvar.

Min dag ser ut ungefär så här.
    Frukost: Ett stort glas vatten m vitamintablett, lättfil med vetekli och linfrö (för magen).
    Lunch: Kyckling med champinjonsås, grönsaker (rekomenderar färdiga påsar, snabbt och enkelt om man är trött). Jag har fuskat lite och kört mejeri produkter med mer fett tex laga lätt för att göra sås.
    Middag: Lax med romsås (fresh, rom, dill) och grönsaker
    Kvällsfika: Ägg och lättkaviar eller en tallrik Arla citronyogurt.

Till helgen blir det ofta grönsaker med dipp.
    Har även i bland (2ggr på jul o nyår) gjort chokladmouse på ägg, sötningsmedel och kakao (har ingen aning om kakao är godkänt dock) men gott är det.
    Även ett glas vin har slunkit ner.

Men det går i rasande fart ändå. 10 kg på 7 veckor. 1.4kg/vecka i snitt, på slutet har det legat på 0.8kg per vecka.

Är inte längre fet enligt bmi.... nästa delmål är alltså att komma under 80 kg..

Lycka till allihop!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-24 18:48:57 följande:
    kaviar är ju inte alls okej det är alldeles för fett!
    Det är 33% fett i vanliga kaviaren runt 20% fett i lätt-kalles.
  • tussill
    Frida2009 skrev 2011-01-24 18:11:32 följande:
    Det är tillåtet att äta mejeriprodukter med max 1 % fett..
    Tack vad bra! Då kan jag köra med den jag köpte idag med 0,5% fett Glad smakar lite surt med det ska gå!

Och du körde en vecka för och gå ner 14kg, då kanske det är rätt lagom för 10kg med eller tror du jag ska ta mindre?
  • tussill

Hmm fortfarande hungrig eller så luras kroppen bara för att man har precis börjat. Ätit lätt yogurth efter middagen och dricker te nu. Ska nog gå koka ett ägg eller två med så magen blir nöjd

• Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-24 20:39:00 följande:
    Hmm fortfarande hungrig eller så luras kroppen bara för att man har precis börjat. Ätit lätt yogurth efter middagen och dricker te nu. Ska nog gå koka ett ägg eller två med så magen blir nöjd
    För mig är det tvärtom, jag är proppmätt! Så brukar det vara för mig i början av mina dieter.. i en vecka ungefär, sen får jag för mig att fuska.. ^^
    Men ska inte göra det den här gången... Borstade tänderna runt 19 idag för när jag har gjort det så är jag sällan sugen på att äta nåt mer under kvällen eftersom jag är för lat för att borsta tänderna igen.. ;) 
  • Beatrissan
    Anonym skrev 2011-01-24 18:52:31 följande:
    Det är 33% fett i vanliga kaviaren runt 20% fett i lätt-kalles.
    Med tanke på den lilla mängd man äter är det inte alls farligt!!
  • Mamma060812

God morgon !!

Första dagen avklarad utan problem !!

Nu går vi på dag 2, tror inte jag skall ha några problem här heller faktiskt

Jag kommer köra Attack i 10 dagar då jag har 25Kg att gå ner. Jobbigt tror jag det kommer bli, men va sjutton, vill man bli fin får man lida pin

Ang. Majonäs så finns det ju fettfri sådan, inte för jag är så förtjust i det dom stoppar i istället men vill amn så vill man. Kaviaren räknade jag ut själv att den inte gick bra efter att ha läst innehållsförtecknignen, den innehåller ju socker.

Idag blev det  Ägg & Fil till frukost. Till mellis blir det makrill & till lunch Biffar. Ikväll tror jag att det blir nåt med Lövbiff för det ligger i kylskåpet hemma.

• Anonym
    Beatrissan skrev 2011-01-24 23:00:52 följande:
    Med tanke på den lilla mängd man äter är det inte alls farligt!!
    Jaja jag har gått ner 20 kilo iallafall och följt alla regler. Hade jag fuskat med "småsaker" så hade jag inte lyckats med det!
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-24 22:12:51 följande:
    För mig är det tvärtom, jag är proppmätt! Så brukar det vara för mig i början av mina dieter.. i en vecka ungefär, sen får jag för mig att fuska.. ^^
    Men ska inte göra det den här gången... Borstade tänderna runt 19 idag för när jag har gjort det så är jag sällan sugen på att äta nåt mer under kvällen eftersom jag är för lat för att borsta tänderna igen.. ;) 
    Ja men jag tror det jag gjorde fel var att äta för lite middag. Nu äter man ju inga kolhydrater som pot, ris och pasta så jag kanske skulle ha tagit lite mer kött istället för mini portion. Jag äter ju inte frukost heller då min mage är som den är. Så det blir till och öka på lite mer mat idag.
    Tog fram kyckling igår kväll, får koka mer ägg och göra någon god sås till.
    Haha jag skulle testa blanda i någon krydda i lätt kesellan igår men det sluta med att det smaka pyton! usch var bara till och slänga.
    Får man köpa färdig dipp på affären och blanda i lätt creme fraiche eller kesella?
  • soulie

Är nyfiken o prova dukan, har kört lchf innan men föll på att man först tog en fuskdag sedan en annan osv, åt ett vitt bröd till frukost nu men tänkte handla inför attackfasen o börja imorrn (: hur funkar det för er?

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?