• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Onilla

Hur går det för er?

Funderar på att testa Dukandieten! Vill ni ge förslag på maträtter?

Jag brukar äta ganska ensidigt och enkelt och nästan inget rött kött, funderar på följande:

frukost: ägg o olika former, keso med kanel, yoghurt, kvarg

lunch: fisk i olika former (senare med sallad, grönsaker, broccoli), qourn i olika former, kyckling i olika former

middag:  samma som lunch

mellanmål: samma som frukost men i mindre mängd, te, kaffe, kokosfett  

• Anonym (Wohoo)

Väger 99,5kg nu, så har gått ner en del iaf! :D

• Satiin

Lägger till i favoriter o läser genom när jag kommer till datorn. :) börjar imorgon och får förhoppningsvis med mig sambon. :)

• Anonym (Wohoo)

96,9 kg stod vågen på idag, så 13 kg ca sen 20 jan :D

• Freksta
    Anonym (Wohoo) skrev 2012-08-12 14:56:03 följande:
    86,2 nu :D
    Grattis Skrattande 
    Jag och sambon ska storhandla i morrn och börja med attackfasen Glad
    Har gått med i sidan dukanforum men har du nå mer bra ställe där man kan kolla upp recept?
  • Anonym (Wohoo)
    Freksta skrev 2012-08-12 15:43:44 följande:
    Grattis Skrattande 
    Jag och sambon ska storhandla i morrn och börja med attackfasen Glad
    Har gått med i sidan dukanforum men har du nå mer bra ställe där man kan kolla upp recept?
    Tack!
    Facebookgruppen "vi dukanare" tex :)
  • Freksta
    Anonym (Wohoo) skrev 2012-08-12 23:07:06 följande:
    Tack!
    Facebookgruppen "vi dukanare" tex :)
    Åå tack, åkte över till sverige och handlade idag istället så vi börjar i morrn
    Skrattande Ser fram emot det här, har ca 22 kilo att tappa och hoppas denna diet funkar på mig.
  • Anonym (Wohoo)

Lycka till! Detta är en kanondiet, jag har tappat ca 26kg sedan januari fram tills början på juli, sen har semester kommit i vägen så jag har stått still 1,5 månad men hellre det än upp ;) Ska ta tag i Dukan imorgon igen när semestern är slut :)

• Beatrissan

Hur går det för er? Har ju inte kört nu sen vintern 10/11 pga graviditet och sen ingen motivation.. Men känner att jag behöver ta tag i det här snart... Behöver detoxa kroppen från all skit o gå ner i vikt..

• Anonym (Wohoo)

Ja det var ju rätt svårt att ta tag i det igen, men nu går det neråt igen :) Jag gick upp 6kg totalt under semestern, dessa är nu borta och lite till. Har gått ner totalt 27,4kg i år :D

• Anonym (Wohoo)

Ja det känns jätteskönt :) 28 kg lättare nu, och har ca 10 kg kvar till normalvikt :D

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?