• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mysgosmys

Men visst får man äta typ keso o lätta mejeriprodukter även i fas 1, proteindagarna?

• tussill

Hej på er igen!
    Somna visst på soffan ett tag efter jobbet så fick bli senare inloggning idag. Är inne på dag 3 idag och känner mig nöjd/mätt. Gjorde färsbiffar till middag, koka ägg igen och kall sås mmmm så gott.
    Fått lite socker sug men som gick över efter någon sekund. Killarna på jobbet vill ha med en på pizza på fredag men jag tacka nej. Är lite svårt och hitta käk ute när man kör attack fasen men inte gör dig mig något. För jag har köpt hem räkor till fredagen.
    Dum som man är så tycker man borde börja se resultat men och andra sidan har det bara gått tre dagar.
    Ska hem till en vän på fika imorn kväll men då blir det bara the! Får hinka i mig lätt yogurth innan hihi

Nej nu ska jag blogga lite här på fm med, det håller mig taggad att skriva om detta

• Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-26 21:16:50 följande:
    Hej på er igen!
    Somna visst på soffan ett tag efter jobbet så fick bli senare inloggning idag. Är inne på dag 3 idag och känner mig nöjd/mätt. Gjorde färsbiffar till middag, koka ägg igen och kall sås mmmm så gott.
    Fått lite socker sug men som gick över efter någon sekund. Killarna på jobbet vill ha med en på pizza på fredag men jag tacka nej. Är lite svårt och hitta käk ute när man kör attack fasen men inte gör dig mig något. För jag har köpt hem räkor till fredagen.
    Dum som man är så tycker man borde börja se resultat men och andra sidan har det bara gått tre dagar.
    Ska hem till en vän på fika imorn kväll men då blir det bara the! Får hinka i mig lätt yogurth innan hihi

Nej nu ska jag blogga lite här på fm med, det håller mig taggad att skriva om detta
    Haha ja jag känner också att det borde visa resultat snart.. ;) Det är väl det som gjort att man gett upp med dieter, resultaten kommer inte snabbt nog. 
    Men alltid när jag börjat banta/gå på diet, så känner jag mig genast smalare och gladare.. Haha.. Det är nästan så att jag inbillar mig att kläderna redan sitter lösare, trots att jag vet att det är en omöjlighet!

För två år sedan var jag nöjd med mig själv, och nu är min övervikt det enda jag går och tänker på dagarna i ända.. Jag sitter och läser på om dieten på all min fritid (dvs när jag inte donar eller promenererar), har en full anteckningsbok som jag skrivit en massa i och det är nästan det enda jag talar om här hemma!

Ja mannen min vill få ut mig på lunch imorgon, men jag sa att han kan väl vänta tills nästa vecka iaf när attackfasen är över, för då kan jag äta en kycklingsallad. Funderade på om jag skulle beställa en kycklingsallad imorgon, men sen inte äta salladen. Men det skulle aldrig funka.. Så tänkte om jag beställer en tallrik kyckling då, men det skulle ju bara kännas dumt xD
  • TRE E

Hej!

Detta låter ju jätte spännande! En liten fundering bara är det ok att äta mejeriprodukter? Jag trodde att man under attackfasen bara skulle äta protein.
    Hur mycket har ni gått ner och på hur lång tid?

• Josefine Hedlund

Jag har ätit light mejeri prokukter nu under attackfasen. KOmmer fortsätta med det även nu under fas 2 som jag börjar med idag. Har kört attack i 3 dagar och gått ner 1,7 kg! "bara" 10 kvar nudå=)

Kommer köra varannan dag nu med enbart protein och varannan med protein och grönsaker. Så idag blir det en god sallad med magert kött och keso. Mums!

Nellie 091119 Mitt allt
  • Mamma060812
    TRE E skrev 2011-01-27 07:30:44 följande:
    Hej!

Detta låter ju jätte spännande! En liten fundering bara är det ok att äta mejeriprodukter? Jag trodde att man under attackfasen bara skulle äta protein.
    Hur mycket har ni gått ner och på hur lång tid?
    Man får äta Mejeriprodukter med enbrat 0% fett, men det är svårt att hitta här så jag kör med det lägsta jag hittar, Kvarg, Miniyoggi, keso
    Josefine Hedlund skrev 2011-01-27 07:47:34 följande:
    Jag har ätit light mejeri prokukter nu under attackfasen. KOmmer fortsätta med det även nu under fas 2 som jag börjar med idag. Har kört attack i 3 dagar och gått ner 1,7 kg! "bara" 10 kvar nudå=)

Kommer köra varannan dag nu med enbart protein och varannan med protein och grönsaker. Så idag blir det en god sallad med magert kött och keso. Mums!
    Vad kort du var i Attackfasen ? Jag har tänkt mig 10 dagar jag

• Josefine Hedlund

Hmmm tycker du? Jag signade upp mig på dukansforum och fick då en plan. Där stod det 2 dagar i attackfasen, så jag la ändå till en dag. Är väl olika vad man väger och vad man ska gå ned

Nellie 091119 Mitt allt
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-26 21:48:37 följande:
    Haha ja jag känner också att det borde visa resultat snart.. ;) Det är väl det som gjort att man gett upp med dieter, resultaten kommer inte snabbt nog. 
    Men alltid när jag börjat banta/gå på diet, så känner jag mig genast smalare och gladare.. Haha.. Det är nästan så att jag inbillar mig att kläderna redan sitter lösare, trots att jag vet att det är en omöjlighet!

För två år sedan var jag nöjd med mig själv, och nu är min övervikt det enda jag går och tänker på dagarna i ända.. Jag sitter och läser på om dieten på all min fritid (dvs när jag inte donar eller promenererar), har en full anteckningsbok som jag skrivit en massa i och det är nästan det enda jag talar om här hemma!

Ja mannen min vill få ut mig på lunch imorgon, men jag sa att han kan väl vänta tills nästa vecka iaf när attackfasen är över, för då kan jag äta en kycklingsallad. Funderade på om jag skulle beställa en kycklingsallad imorgon, men sen inte äta salladen. Men det skulle aldrig funka.. Så tänkte om jag beställer en tallrik kyckling då, men det skulle ju bara kännas dumt xD
    Ja precis det är väl därför man har givit upp så snabbt! Låter som dom flesta här har väldigt lätt att gå ner mycket på en gång. Tror inte jag har tappat något, känns inte så. Sitter mest och stirrar på magen men den är pluffsig ändå. Men nu ska jag inte ge upp!
    Tycker det känns bättre och skriva med er andra, då blir man mer peppad. Istället för att försöka helt själv och inte ha någon att bolla med.
    Är som sagt bortbjuden på fika ikväll, så jag måste va stenhård och låta bli smaka. Bara the får det bli!
    Tänkte leva på fisk idag, dag 4!
    Har ni något bra och enkelt recept? Är så dålig vad det gäller fisk.
    Jag håller med om att det känns dumt och äta ute vid attack fasen. Mina killar på jobbet vill att jag ska med och äta pizza på fredag, men har fått sagt nej två gånger redan.
  • Anonym

Bra att det går bra för er!

Men ärligt talat förstår jag mig inte på konstiga och kontrollerade dieter. Om man räknar kalorierna får man äta vad man vill och ändå gå ner i vikt (kroppen följer ju naturlagarna - mindre energi in än ut = viktnedgång). Jag äter min varierade favoritmat (och glass varje dag) och jag har gått ner 7 kilo sedan nyår. Det enda som krävs är en köksvåg och ett kaloriräkningsprogram.

• Beatrissan
    EmilieG skrev 2011-01-26 17:01:24 följande:
    Jag gjorde kardemummaskorpor idag. (eller håller på, dom är på "torkning" i ugnen fortfarande)
    Tog ett litet smakprov nyss och tror det kan vara riktigt gott med en smal skinka eller kalkon på
    eller som komplitering till maten eller yoghurt .
    Här är receptet:

3 ägg
    1/2 burk  (125 g ) lättkesella
    5 msk havrekli
    5 msk majsmjöl
    2 tsk bakpulver
    1 tsk malen kardemumma
    2 msk Canderel (eller någon annan sötningsmedel)
    Sätt ugnen på 200 grader
    Rör ihop alla ingredienser till en jämn smet.
    Bred ut den på bakpappersklädd plåt. ca 5 mm tjockt
    Grädda ca 10 minuter
    Skär i sneda bitar 
    torka sedan i ugn på 100 grader med luckan på glänt.

Sen angående diskussionen om kvarg och kesella...
    På kesella burken står det även kvarg, så det stämmer.
    Men det finns en burk som är Icas märke där det bara står Kvarg
    och som har lägre fetthalt än kesellas kvarg. :)
    Bara så det hela blir uträtt :)
    Kanon, detta låpter riktigt gott att bara ha till fikat tex...
    Ska pröva detta!!
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?