Mysgosmys skrev 2011-01-26 21:48:37 följande:
Haha ja jag känner också att det borde visa resultat snart.. ;) Det är väl det som gjort att man gett upp med dieter, resultaten kommer inte snabbt nog.
Men alltid när jag börjat banta/gå på diet, så känner jag mig genast smalare och gladare.. Haha.. Det är nästan så att jag inbillar mig att kläderna redan sitter lösare, trots att jag vet att det är en omöjlighet!
För två år sedan var jag nöjd med mig själv, och nu är min övervikt det enda jag går och tänker på dagarna i ända.. Jag sitter och läser på om dieten på all min fritid (dvs när jag inte donar eller promenererar), har en full anteckningsbok som jag skrivit en massa i och det är nästan det enda jag talar om här hemma!
Ja mannen min vill få ut mig på lunch imorgon, men jag sa att han kan väl vänta tills nästa vecka iaf när attackfasen är över, för då kan jag äta en kycklingsallad. Funderade på om jag skulle beställa en kycklingsallad imorgon, men sen inte äta salladen. Men det skulle aldrig funka.. Så tänkte om jag beställer en tallrik kyckling då, men det skulle ju bara kännas dumt xD
Ja precis det är väl därför man har givit upp så snabbt! Låter som dom flesta här har väldigt lätt att gå ner mycket på en gång. Tror inte jag har tappat något, känns inte så. Sitter mest och stirrar på magen men den är pluffsig ändå. Men nu ska jag inte ge upp!
Tycker det känns bättre och skriva med er andra, då blir man mer peppad. Istället för att försöka helt själv och inte ha någon att bolla med.
Är som sagt bortbjuden på fika ikväll, så jag måste va stenhård och låta bli smaka. Bara the får det bli!
Tänkte leva på fisk idag, dag 4!
Har ni något bra och enkelt recept? Är så dålig vad det gäller fisk.
Jag håller med om att det känns dumt och äta ute vid attack fasen. Mina killar på jobbet vill att jag ska med och äta pizza på fredag, men har fått sagt nej två gånger redan.