• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • LillaLillan

Följer med denna tråd på sidan om Flört Är inne på min 4 dag och har tappat bara 1.6 men jag ska bara bort med dom där sista 5 kilorna. I dag fyller jag år så jag ska faktiskt fuska lite med en liten sallad.

• millonet

Jag ska precis starta denna diet och ska åka och storhandla på lör, men jag är laktosintolerant så mejeriprodukterna jag läst om i denna tråd funkar inte för mig...
    Är det någon som har gjort /gör denna diet som har tips på vad jag kan använda?
    Jag ska ju visst leta noga på lör, men vill kolla innnan om goda råd finns :)

• Anonym
    millonet skrev 2011-01-27 19:42:04 följande:
    Jag ska precis starta denna diet och ska åka och storhandla på lör, men jag är laktosintolerant så mejeriprodukterna jag läst om i denna tråd funkar inte för mig...
    Det finns väl laktosfria alternativ för det mesta nuförtiden?
  • Anonym (jag)
    millonet skrev 2011-01-27 19:42:04 följande:
    Valio har kvarg 0,02 fett och yoghurt 0,05 % fett laktosfri...... 
  • CHARLATAN

En liten undran från er som är mer pålästa, eftersom jag är vegetarian och inte äter kött  funkar det lika bra med proteinrika bönor och linser? Det står inte nånstans att de är "godkända" men det borde väl funka eftersom de innehåller massa protein?

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Mysgosmys

Idag blev det färsbiffar och keso till middag..

Någon som har något tips på något annat man kan äta till köttet under attackfasen? Jag kan visserligen leva på keso och kesella om jag måste, jag har inte tröttnat ännu, men undrar ändå om det inte finns nåt annat :P

Dag 4 idag alltså! Har inte vägt mig än.. Men ska nog göra det imorgon eftersom jag tänker fuska med lite vin och nån öl.. Så vill se om jag gått ner nåt innan jag sabbar ;) Sen blir det mer attack under lör-sön och så "riktig" vägning på måndag :) 

• CHARLATAN
    CHARLATAN skrev 2011-01-27 20:11:51 följande:
    En liten undran från er som är mer pålästa, eftersom jag är vegetarian och inte äter kött  funkar det lika bra med proteinrika bönor och linser? Det står inte nånstans att de är "godkända" men det borde väl funka eftersom de innehåller massa protein?
    Glöm min fråga, jag hittade The Dukan Diet For Vegetarians!
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-01-27 11:35:11 följande:
    Jag äter naturell lätt yoghurt med vetekli till frukost, idag hade jag även i en nypa kokosflingor (en sån liten mängd bör ju inte spela någon roll) och så en tredjedels tesked sötningsmedel... Kanske för mycket fusk? :P I min värld så borde det inte vara så farligt och yoghurten blir såå mycket godare! Den lilla mängden kokos är mest för att lura mig själv, så när jatg tuggar på vetekli så tror kroppen att det är kokos och då smakar det kokos också ^^

Sockerfritt godis? Njaa.. Det är väl fett i det också eller? Men det vore ju trevligt om det kunda vara tillåtet, jag är ju en sån godisgris så att få fuska nån gång med det vore inte helt fel.. ;) Läsk slutade jag ju med för över ett halvår sen, så cola light har jag inte ens tänkt på..

tussill: Intressant, tala om hur resultatet blir! Kanske ska prova nåt liknande jag också.. :) Fast med vitlök då :) 
    Det vart gott faktiskt, märkte att det var gott kallt med hihi. Tog kokta ägg och tzatziki till med, mums. Ska unna mig lite yogurth nu innan läggdags med. Vart så sent för mig idag, kom hem från stan för 40 min sen. Och inte smaka jag på nåt fika bröd heller även fast vi tog fika nere på stan. En stor mugg the fick det bli!
    Så det var dag 4 det Flört

Det här med såser är inte lätt, har mest blivit tzatziki för min del. Men jag tänkte på det här med dipp färdig som man kan blanda i något lätt. Den här med sour creme är det bara 5% fett per 100g pulver. Borde inte den va tillåten då?
    Orkar inte blogga ikväll, är så trött efter tufft arbetspass med och bära spisar, badkar och annat skräp.
  • Josefine Hedlund

Åh vad det kändes lyxigt att idag kunna äta grönsaker till maten. Känns nästan som vanligt ju!=)

Till lunch (på stan) blev det sallad (ingen pasta, lite extra sallad) med kalkon och kyckling. Fuskade lite med en aning vitlökssås till. Gjord på gräddfil, jag frågade=)

Var mätt länge så lev bara en kopp kaffe på eftermiidan. Och till middag lövbiff med grönsaker och hemmagjor kall sås på minfraiche,lök,gurka och vitlök. Riktigt gott!

Och nu lyxar jag med en mugg miniyoggi innan sånggående.

I morrn blir det stenhårt proteindag igen. Kommer kanske fuska med en liiiien tårtbit. Min kompis dotter fyller 1 år och hon som gör tårtorna är helt gudomlig! Och riktiga mästerverk!

Det kommer ju gå det här, eller hur?
    Vi är duktiga! Tänk på delmålet/målet!

Nellie 091119 Mitt allt
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?