Mysgosmys skrev 2011-01-27 11:35:11 följande:
Jag äter naturell lätt yoghurt med vetekli till frukost, idag hade jag även i en nypa kokosflingor (en sån liten mängd bör ju inte spela någon roll) och så en tredjedels tesked sötningsmedel... Kanske för mycket fusk? :P I min värld så borde det inte vara så farligt och yoghurten blir såå mycket godare! Den lilla mängden kokos är mest för att lura mig själv, så när jatg tuggar på vetekli så tror kroppen att det är kokos och då smakar det kokos också ^^
Sockerfritt godis? Njaa.. Det är väl fett i det också eller? Men det vore ju trevligt om det kunda vara tillåtet, jag är ju en sån godisgris så att få fuska nån gång med det vore inte helt fel.. ;) Läsk slutade jag ju med för över ett halvår sen, så cola light har jag inte ens tänkt på..
tussill: Intressant, tala om hur resultatet blir! Kanske ska prova nåt liknande jag också.. :) Fast med vitlök då :)
Det vart gott faktiskt, märkte att det var gott kallt med hihi. Tog kokta ägg och tzatziki till med, mums. Ska unna mig lite yogurth nu innan läggdags med. Vart så sent för mig idag, kom hem från stan för 40 min sen. Och inte smaka jag på nåt fika bröd heller även fast vi tog fika nere på stan. En stor mugg the fick det bli!
Så det var dag 4 det
Det här med såser är inte lätt, har mest blivit tzatziki för min del. Men jag tänkte på det här med dipp färdig som man kan blanda i något lätt. Den här med sour creme är det bara 5% fett per 100g pulver. Borde inte den va tillåten då?
Orkar inte blogga ikväll, är så trött efter tufft arbetspass med och bära spisar, badkar och annat skräp.