• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-28 10:06:27 följande:
    Så sant så. Tänkte lite så jag med att man vill inte gå ut med att man går på diet för tidigt. Men jag kom på det sen efter mina karlar fick reda på dieten. Att det kan man ju ha som morot med! Men så länge man inte gör sig själv besviken.
    Vi får peppa varandra här! Så ska vi nog tappa vikten, eller hurDrömmer
    Jag hoppas ni inte tycker jag blir tjatig som skriver varje dag, men det är så skönt och ha er och skriva med!
    Jag har väldigt dålig karaktär och detta ska bli ett seriöst försök och inte bara en vecka och så är det bra.
    Vet du- igår skulle två av killarna beställa kebab och den andra killen försöker komma iform med. Efter att jag skoja med dom och sa "kebab vad flottigt" (där dom skulle beställa är kebab tallriken riktigt flottig).
    I alla fall så kom dom tillbaks med mat men det var ju vanligt husmanskost! Då ville dom inte äta onyttigt dom heller, hahaha och så skyller dom på mig {#emotions_dlg.djavulsk} hahaha som svar vart det "jag trodde ni hade mer stake än så där och kunna själva bestämma vad ni ska äta." Vi har alltså väldigt rå humor på jobbet men så jag trivs med mina grabbar. Så idag ska dom unna sig pizza och jag ska vara nyttig hihi
    Jag har berättat för folk att jag går på diet, och jag har även berättat att om några veckor så kommer jag säkert att ha gett upp så.. ^^ Men det tänker jag inte göra! Jag ska inte träffa min släkt på ett tag nu, de brukar alltid kommentera min kroppshydda xD. Ska inte träffa dem förrän i påsk och då hoppas jag att det blivit skillnad på mig!

Haha ja tänkte samma sak, att jag kanske är tjatig som skriver här hela tiden, men den här jädra dieten är nästan allt jag tänker på xD Hur jag ska göra den bättre, hur jag ska lyckas, planera in vägnings-dagar osv... Och det är så skönt att prata med likasinnade, mannen här har tröttnat på mitt prat om keso och kesella xD

Jag och mannen ska ha dejt ikväll, med lite vin, kött och potatis. Vi brukar äta antingen hasselbackspotatis eller strips eller kroketter eller nåt.. och jag ÄLSKAR allt som har med det att göra! Strips är min svaghet :D
    Men ikväll blir det kött och keso för mig.. kommer sakna salladen som jag brukar göra dagen till ära... menmen. Tar några glas vin och ska på krogen sen, så kan ju inte fuska med maten OCKSÅ.. :) 
  • tussill

Förresten, jag vägde mig igen nu innan jag gick och duscha. -3kg visar vågen!Kyss
    Vet att det bara är vätska men ändå!

• EmilieG
    Snuttan76 skrev 2011-01-28 08:54:59 följande:
    Jag har kört Dukan sedan 26 november, har gått ner 8 kg, men har stått still ett tag nu. Fuskade på julafton, nyårsafton och nyårsdagen. Har 2 kg kvar men ser det inte som något problem, jag trivs bra med att äta så här, visst ibland så tryter fantasin och det blir mycket kyckling.  Är det någon som har några trevliga recept så tar jag gärna emot.Glad
    Vad roligt, vi började exakt samma dag
     och jag fuskade också på julafton, nyårsafton och även några dagar innan och efter nyår
    då jag var hos min syster som hade en massa godsaker hemma jag inte kunde motstå
    och även en massa god mat :)

Jag äter väldigt mycket kyckling jag med. Så enkelt och man kan krydda det på så olika vis
    så det ändå blir lite variation. Annars blir det lite färsbiffar, lövbiff, pepparbiff ibland.

Vad skönt att du bara har 2 kilo kvar.
    Jag har gått ner drygt 10 kg men har ca 4kg kvar, så det tar nog drygt en månad till
    innan jag är nere på min måvikt skulle jag tro.
  • Mayda

får jag vara med?
    jag började för 6 dagar sedan, fuskade idag med 5 smågodisar när vågen visade +0.1... vart så besviken då jag inte har fuskat nått dessa 6 dagar!!!
    jag har gått ner 20kg med camebridge men orkar inte dricka mer.
    så nu hade jag tänkt prova detta...
    har 10-15kg kvart att gå ner... känns som en evighet tills dess!!

• Snuttan76
    EmilieG skrev 2011-01-28 13:48:18 följande:
    Vad roligt, vi började exakt samma dag
     och jag fuskade också på julafton, nyårsafton och även några dagar innan och efter nyår
    då jag var hos min syster som hade en massa godsaker hemma jag inte kunde motstå
    och även en massa god mat :)

Jag äter väldigt mycket kyckling jag med. Så enkelt och man kan krydda det på så olika vis
    så det ändå blir lite variation. Annars blir det lite färsbiffar, lövbiff, pepparbiff ibland.

Vad skönt att du bara har 2 kilo kvar.
    Jag har gått ner drygt 10 kg men har ca 4kg kvar, så det tar nog drygt en månad till
    innan jag är nere på min måvikt skulle jag tro.
    Idag gjorde jag oopsis tror jag att det heter, 3 ägg, 1 dl kvarg/kesella, salt och lite kardemumma. Smakade ok lite fluffigt och funkar bra som smörgås faktiskt, för smörgås är något jag verkligen har saknat.
  • tussill

God morgon alla vikt kämpare!
    Hur går det för er?
    Själv fick jag en liten fallgrop igår pga av min sambo som vart vrålhungrig. Åkte alltså med en vän till ikea en bit bort och jag som hade planerat middagen.
    Så kvällen sluta med pizzeria mat, fast jag tog kebab med bröd. Men jag strunta i brödet och bad om massa kött istället och lite sås. Blev lite rödlök och en halv tomat och ett stort glas vatten.
    Det kan väl inte ha varit så illa? Sambon högg i sig en pizza, cola mm stackarn var jätte hungrig. Tur en annan försöker hålla hårt på det här.
    Det värsta är väl att vi ska tillbaka till ikea idag och tjaffsa! Visste ni att man inte får handla på ikea när dom har grejer hemma? I detta fall en garderob på ta själv lagret låg en hylla upp men dom fick vi inte ta pga "säkerhets regler??")
    Jaja tillbaks till dukan dieten, vart lite arg igen haha

• Anonym (jag)

Jag är inne på tredje dagen i attack fasen , ärligt talat så fattar jag inte vad man får äta . 
    Finns inte mycket alternativ.
    Hjälp mig med recept !!!!
    Min engelska är lite halv taskig annars så skulle jag köpa boken.
    Recept önskas.... 

• Stina62
    tussill skrev 2011-01-29 09:57:38 följande:
    God morgon alla vikt kämpare!
    Hur går det för er?
    Själv fick jag en liten fallgrop igår pga av min sambo som vart vrålhungrig. Åkte alltså med en vän till ikea en bit bort och jag som hade planerat middagen.
    Så kvällen sluta med pizzeria mat, fast jag tog kebab med bröd. Men jag strunta i brödet och bad om massa kött istället och lite sås. Blev lite rödlök och en halv tomat och ett stort glas vatten.
    Det kan väl inte ha varit så illa? Sambon högg i sig en pizza, cola mm stackarn var jätte hungrig. Tur en annan försöker hålla hårt på det här.
    Det värsta är väl att vi ska tillbaka till ikea idag och tjaffsa! Visste ni att man inte får handla på ikea när dom har grejer hemma? I detta fall en garderob på ta själv lagret låg en hylla upp men dom fick vi inte ta pga "säkerhets regler??")
    Jaja tillbaks till dukan dieten, vart lite arg igen haha
    Hejsan , tänkte bara berätta att kebabköttet är otroligt fett , min make jobbar med livsmedel och har berättat att kebab innehåller nästan bara talg , alltså fett med en massa bindemedel .
    MEN tappa inte lusten nu , kör på med dukan , vi SKA ju hjälpa varandra med tips
  • Stina62

Oj Oj , glömde totalt bort att berätta  , jag har hållt på med dukankosten sen i måndags och gått ner 3,8 kg .
    Jag är så nöjd , tänk att man gått ner i vikt utan att svälta hela veckan .

• Mysgosmys
    Snuttan76 skrev 2011-01-28 21:17:43 följande:
    Idag gjorde jag oopsis tror jag att det heter, 3 ägg, 1 dl kvarg/kesella, salt och lite kardemumma. Smakade ok lite fluffigt och funkar bra som smörgås faktiskt, för smörgås är något jag verkligen har saknat.
    Ja det var det där brödet jag skrev om tidigare i tråden :) Det har jag också tänkt att göra sen i fas 2 :P
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?