tussill skrev 2011-01-30 11:13:07 följande:
Vad jag förstår så är det ok med nötkött, kyckling, fisk, skaldjur och lätta mejeri produkter med fett under 0,5%
Jag har under veckan stekt köttförsbiffar, kycklingfile och fisk (innan helgens dumma fusk)
Tzatziki är väldigt goJtt till, keso om man tycker om det, lätt kesella/kvarg, mini yogurth mm jo ägg får man äta med!
Kan lätt kännas lite tråkigt men jag tycker maten i sig har smakat jätte gott med lite sås till. Fisken stekte jag först och salta med lite malen havssalt och lite peppar. La fisken i en form med hackad rödlök ovanpå och lätt kesella som täcke. Värmde på ca 20 min, vart gott.
Jag har läst att man får äta allt som har mindre än 4% fett, så var fick du 0,5 ifrån?? =P
Jag har klarat mig rätt bra tycker jag ändå, inne på 7e dagen nu och hade gått ner 3,3kg i fredags.. I fredags blev det några glas vin och några öl, vi hade ju dejt! Och gick sedan på födelsedagsfest. :)
Men jag fuskade inget med maten utan åt troget min keso och kött.. :)
Igår var jag väldigt bakis, och brukar då kasta i mig chips och godis i gigantiska mängder. Det blev kött, räkor, kvarg, tonfisk och cola zero istället den här gången! Väldigt stolt över mig själv! Imorgon ska jag väga mig igen, har ju bestämt att bara väga mig på måndagar men vägde mig ändå i fredags för att kolla om alkoholen förstörde nåt. Det får jag ju svar på imorgon :P
Gick ut och gick varje dag den här veckan förutom igår och idag. Tyvärr så stukade jag min fot ganska kraftigt i fredags, så nu vet jag inte när jag kan gå ut och gå igen... :S