• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-01-27 08:24:11 följande:
    Ja precis det är väl därför man har givit upp så snabbt! Låter som dom flesta här har väldigt lätt att gå ner mycket på en gång. Tror inte jag har tappat något, känns inte så. Sitter mest och stirrar på magen men den är pluffsig ändå. Men nu ska jag inte ge upp!
    Tycker det känns bättre och skriva med er andra, då blir man mer peppad. Istället för att försöka helt själv och inte ha någon att bolla med.
    Är som sagt bortbjuden på fika ikväll, så jag måste va stenhård och låta bli smaka. Bara the får det bli!
    Tänkte leva på fisk idag, dag 4!
    Har ni något bra och enkelt recept? Är så dålig vad det gäller fisk.
    Jag håller med om att det känns dumt och äta ute vid attack fasen. Mina killar på jobbet vill att jag ska med och äta pizza på fredag, men har fått sagt nej två gånger redan.
    Ja men man går ju ner 2-4 kg de första dagarna, men det är bara vätska så det kommer ju tillbaka sen när man börjar äta kolisar igen. Vattendepåerna i kroppen töms ju när man inte äter kolisar, därför är det så viktigt att dricka mycket vatten!

Haha ja min mage vägrar bli mindre också, och jag är på hela dag 4! ;) Hehe. Nej jag ska inte heller ge upp! Har ju försökt få barn i tre år, men har nu tänkt pausa det tror jag och fokusera på att gå ner i vikt först.. Haha, bara för det så lär jag väl bli gravid inom ett par månader ;) Men det hoppas jag faktiskt inte..

Ja jag försöker ju bolla med alla jag känner, men ingen annan kör ju detta så det är inte samma sak att prata med dem.. Min man har tröttnat på mitt Dukan-snack ^^

Jag tänkte äta tonfisk till lunch och kyckling till middag idag, blir nog en hel del varvning mellan kyckling och kött tror jag.. Eller så ska jag göra färsbiffar ikväll. Får se.. :P

Jag har inga recept alls, jag äter typ samma sak varje dag.. Nån köttvariant med keso och hackad rödlök samt tzatziki..

Ja nej, det är väl lika bra att vänta en vecka med att äta ute tycker jag iallafall. Det är ju inte en såån stor uppoffring egentligen ;) 
  • Mamma060812
    Anonym skrev 2011-01-27 08:37:06 följande:
    Bra att det går bra för er!

Men ärligt talat förstår jag mig inte på konstiga och kontrollerade dieter. Om man räknar kalorierna får man äta vad man vill och ändå gå ner i vikt (kroppen följer ju naturlagarna - mindre energi in än ut = viktnedgång). Jag äter min varierade favoritmat (och glass varje dag) och jag har gått ner 7 kilo sedan nyår. Det enda som krävs är en köksvåg och ett kaloriräkningsprogram.
    Vad bra att det funkar för dig ! Men det gör det inte för mig.. Alla är vi olika !
  • Mamma060812
    Mysgosmys skrev 2011-01-27 10:20:05 följande:
    Ja men man går ju ner 2-4 kg de första dagarna, men det är bara vätska så det kommer ju tillbaka sen när man börjar äta kolisar igen. Vattendepåerna i kroppen töms ju när man inte äter kolisar, därför är det så viktigt att dricka mycket vatten!

Haha ja min mage vägrar bli mindre också, och jag är på hela dag 4! ;) Hehe. Nej jag ska inte heller ge upp! Har ju försökt få barn i tre år, men har nu tänkt pausa det tror jag och fokusera på att gå ner i vikt först.. Haha, bara för det så lär jag väl bli gravid inom ett par månader ;) Men det hoppas jag faktiskt inte..

Ja jag försöker ju bolla med alla jag känner, men ingen annan kör ju detta så det är inte samma sak att prata med dem.. Min man har tröttnat på mitt Dukan-snack ^^

Jag tänkte äta tonfisk till lunch och kyckling till middag idag, blir nog en hel del varvning mellan kyckling och kött tror jag.. Eller så ska jag göra färsbiffar ikväll. Får se.. :P

Jag har inga recept alls, jag äter typ samma sak varje dag.. Nån köttvariant med keso och hackad rödlök samt tzatziki..

Ja nej, det är väl lika bra att vänta en vecka med att äta ute tycker jag iallafall. Det är ju inte en såån stor uppoffring egentligen ;) 
    Jag har nu gått ner 2Kg Men som sagt, man vet ju förutsättningarna

Men detta funkar för mig, jag år kanonbra. samtidigt är det super för mitt sockerberoende !! Idag är första dan jag är sugen på godis, men för det tänker jag ju inte äta det !

Idag blir det Kyckling till lunch, Skinkrullar till mellis & ikväll räkor, ska bara med barnen inom McD oxå..phu
  • Mamma060812

Vad tror ni om Dietorelle, det sockerfria godiset, kan man få äta det ? alltså inga mängder, men ett par när man blir godissugen ? 
    Jag menar likväl som att dricka Cola Light ? 

• tussill

Måste bara skriva, -1,5kg idag!Skrattande Och inne på dag fyra, hmm dieten kanske funkar på mig med. Hihi så
    STOLT -1,5! Nu måste man ju bara fortsätta.

Jaså var det därför man skulle dricka så mycket (vatten depoerna). Hade varit bättre om det hade börjat
    gnaga på min rumpa, lår och mage haha

Stekte upp lite fisk nyss, hade den i en form, hällde på rödlök och lätt kesella. Nu återstår det och se hur det smakar.

• Mysgosmys

Jag äter naturell lätt yoghurt med vetekli till frukost, idag hade jag även i en nypa kokosflingor (en sån liten mängd bör ju inte spela någon roll) och så en tredjedels tesked sötningsmedel... Kanske för mycket fusk? :P I min värld så borde det inte vara så farligt och yoghurten blir såå mycket godare! Den lilla mängden kokos är mest för att lura mig själv, så när jag tuggar på vetekli så tror kroppen att det är kokos och då smakar det kokos också ^^

Sockerfritt godis? Njaa.. Det är väl fett i det också eller? Men det vore ju trevligt om det kunda vara tillåtet, jag är ju en sån godisgris så att få fuska nån gång med det vore inte helt fel.. ;) Läsk slutade jag ju med för över ett halvår sen, så cola light har jag inte ens tänkt på..

tussill: Intressant, tala om hur resultatet blir! Kanske ska prova nåt liknande jag också.. :) Fast med vitlök då :) 

• ella72

Här kommer ett litet middagstipsGlad

Ungsbakad lax med minikeso blandad med gräslök. Serveras med räkor. Lovar att det är smaskens. Gjorde lite mos till barnen så kunde alla äta samma.
    Använd termometer i laxen och ta ut den när den har en innetemp på 55 grader. Då är den perfekt.

Dagens vikt -6,5 kg efter 2,5 veckor.

Ha en bra dag alla och kämpa på med vatten och proteinerGlad

• Mysgosmys

Nu har jag köpt kesella och fun light, och det blev riktigt gott! Kesella är ju samma konsistens som turkisk yoghurt, så den måste ju vara bra att göra dipp och såser av, jag som vill ha mina dippar o såser tjocka! Gud vad bra, jag hade oroat mig för att jag skulle sakna turkisk yoghurt, stoppar i mig två hinkar såna i veckan via antingen dipp eller sås ^^

Men jag funderar på en sak.. Den har ju 1% fett, och min yoghurt har 0,5% fett, är det inte bättre att ta yoghurten och hälla i fun light då? Och ha som "snack"? Äter ju en skål yoghurt annars, och det är samma mängd i en av mina skålar som det är i en kesella förpackning... De är ju inte stora precis ^^ 

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?