tussill skrev 2011-01-27 08:24:11 följande:
Ja precis det är väl därför man har givit upp så snabbt! Låter som dom flesta här har väldigt lätt att gå ner mycket på en gång. Tror inte jag har tappat något, känns inte så. Sitter mest och stirrar på magen men den är pluffsig ändå. Men nu ska jag inte ge upp!
Tycker det känns bättre och skriva med er andra, då blir man mer peppad. Istället för att försöka helt själv och inte ha någon att bolla med.
Är som sagt bortbjuden på fika ikväll, så jag måste va stenhård och låta bli smaka. Bara the får det bli!
Tänkte leva på fisk idag, dag 4!
Har ni något bra och enkelt recept? Är så dålig vad det gäller fisk.
Jag håller med om att det känns dumt och äta ute vid attack fasen. Mina killar på jobbet vill att jag ska med och äta pizza på fredag, men har fått sagt nej två gånger redan.
Ja men man går ju ner 2-4 kg de första dagarna, men det är bara vätska så det kommer ju tillbaka sen när man börjar äta kolisar igen. Vattendepåerna i kroppen töms ju när man inte äter kolisar, därför är det så viktigt att dricka mycket vatten!
Haha ja min mage vägrar bli mindre också, och jag är på hela dag 4! ;) Hehe. Nej jag ska inte heller ge upp! Har ju försökt få barn i tre år, men har nu tänkt pausa det tror jag och fokusera på att gå ner i vikt först.. Haha, bara för det så lär jag väl bli gravid inom ett par månader ;) Men det hoppas jag faktiskt inte..
Ja jag försöker ju bolla med alla jag känner, men ingen annan kör ju detta så det är inte samma sak att prata med dem.. Min man har tröttnat på mitt Dukan-snack ^^
Jag tänkte äta tonfisk till lunch och kyckling till middag idag, blir nog en hel del varvning mellan kyckling och kött tror jag.. Eller så ska jag göra färsbiffar ikväll. Får se.. :P
Jag har inga recept alls, jag äter typ samma sak varje dag.. Nån köttvariant med keso och hackad rödlök samt tzatziki..
Ja nej, det är väl lika bra att vänta en vecka med att äta ute tycker jag iallafall. Det är ju inte en såån stor uppoffring egentligen ;)