• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-01-30 20:32:23 följande:
    Har ni några tips till en nybörjare?
    Har varit o stor handlat nu, dom hade tyvärr ingen köttfärs 5% så får köpa den en annan dag, men räkor, kycklingfile, lövbiff, kvarg, yougort, kesella, torsk..
    Det var inte lätt med mejeri produkterna för min sambo e laktosintolerant så inte så många som hade låg fetthalt faktiskt....sen rekommenderas det inte att handla på en söndagkväll...mycket tomt i hyllorna!
    Imorgon smäller det i alla fall!! 
    Jag var också och handlade idag, och tyckte jag såg att Valios kvarg har typ 0,3% fetthalt?
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Mysgosmys
    morguse skrev 2011-01-30 21:03:03 följande:
    Är det någon som äter havrekli-gröt till frukost?
    Nej vad är det? Man ska väl äta 1,5 matsked om dagen, räcker det till en gröt? =P
    Mamma Cia skrev 2011-01-30 20:19:58 följande:
    Får man bara äta 2 ägg per dag ?? Det äter ju jag fler än... 
    Man får ju äta obegränsat med äggvitor =)
  • Meddelande borttaget
  • Mysgosmys

Tror inte det är så bra för magen att äta mer.. I fas 2 kunde man öka till 2 matskedar stod det.. :)

Jag råkade ta lite mer i tisdags, tror det blev närmare 3 matskedar och jag blev toklös i magen med världens magknip! 

• Mamma060812
    morguse skrev 2011-01-30 21:03:03 följande:
    Är det någon som äter havrekli-gröt till frukost?
    Ja jag har testat, är helt ok med lite sötningsmedel i & jag ta mer än 1,5msk annars blir det ju ingen gröt
  • Mysgosmys

Mjo men han skriver ju att man bara ska ta 1,5 msk av en anledning, så det är nog inte så bra att ta mer... :)

• Mamma060812
    Mysgosmys skrev 2011-01-30 21:22:27 följande:
    Mjo men han skriver ju att man bara ska ta 1,5 msk av en anledning, så det är nog inte så bra att ta mer... :)
    Verkar inte ha gjort nån större skillnad så...

Men man gör som man vill  
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?