• Anonym (miss)

Träffa en amerikan?

Jag skulle gärna vilja träffa en amerikan, tyvärr har jag inte möjligheten att åka till USA på väldigt länge så det alternativet att träffa en känns avlägset.
    Undrar om ni vet någon dejtingsajt där man kan träffa killar från usa?
    Eller nått annat sätt?

• Svar på tråden Träffa en amerikan?
  • Anonym (Louisa)

Håll dig borta från amerikanare!!!!!!

Jag var gift med en och vi fick 3 barn. När det kom till skillsmässan så förlorade jag allt, inklusive barnen!!!

Anledningen? Jo, för han är amerikan, barnen är det och jag är inte det. USA är väldigt måna om sina medborgare och du har ingen chance i världen att säga till om något om det strider mot vad den amerikanske medborgaren vill.

Jag har kämpat i snart 4 år för att få tillbaks mina barn eller för att åtminståne få till en lösning som funkar för alla inblandade men utan vidare resultat (för exet sätter sig emot allt jag föreslår och då går rätten på hans linje).

Och ja, jag vet. Nu är visserligen inte alla likadana, det vet jag. Men träffar du en och ni trivs ihop och vill en dag bilda familj....se till att skriva äktenskapsförord som bestämmer vårdnaden om eventuella barn i förväg! Jag är inte den enda som råkat ut för detta och kommer inte vara den sista heller tyvärr och det helvete jag gått igenom senaste åren önskar jag ingen.

• Anonym (K)
    Anonym (Louisa) skrev 2010-11-19 14:05:43 följande:

Jag var gift med en och vi fick 3 barn. När det kom till skillsmässan så förlorade jag allt, inklusive barnen!!!

Anledningen? Jo, för han är amerikan, barnen är det och jag är inte det. USA är väldigt måna om sina medborgare och du har ingen chance i världen att säga till om något om det strider mot vad den amerikanske medborgaren vill.

Jag har kämpat i snart 4 år för att få tillbaks mina barn eller för att åtminståne få till en lösning som funkar för alla inblandade men utan vidare resultat (för exet sätter sig emot allt jag föreslår och då går rätten på hans linje).

Och ja, jag vet. Nu är visserligen inte alla likadana, det vet jag. Men träffar du en och ni trivs ihop och vill en dag bilda familj....se till att skriva äktenskapsförord som bestämmer vårdnaden om eventuella barn i förväg! Jag är inte den enda som råkat ut för detta och kommer inte vara den sista heller tyvärr och det helvete jag gått igenom senaste åren önskar jag ingen.
    Vill bara säga att jag är uppriktigt ledsen och upprörd för din skull att du ska behöva gå igenom detta. Men jag måste bara fråga, är inte dina barn svenska medborgare också?? Och du, hann inte du få ditt amerikanska medborgarskap??
  • Anonym (KFC)

Jag känner igen mig =) jag har alltid velat flytta till USA, jag har självklart varit där och jag vet att det är mycket kulturskillnader. Jag har pluggat alla engelska kurser som bara finns och tagit examen i det, men min plan att åka till USA och plugga slog tyvärr inte in av ekonomiska skäl. Men kanske det dyker upp andra möjligheter, om inte annat kanske jag kan åka dit på semester igen om något år.
    Lycka till TS, jag tycker inte det är fel att ha en sån dröm/önskan, det är väl ganska harmless, förstår inte vad alla blir så upprörda över, softa. Det är ju inte precis som att vi svenskar är så fattiga och lågställda att vi måste "söka lyckan" i usa ?

• southernbelle
    Anonym (???) skrev 2010-11-19 12:02:20 följande:
    Jag har en fördom om amerikanska män, att de ät rätt kassa på jämställdhet och har en ganska dålig syn på kvinnor. Stämmer det generellt?
    Jag är alltid redo att tänka om gällande mina fördommar:)
    Såklart finns dom ju, men dom män jag känner är inte så. Min man är tvärtom faktiskt. Han skulle gärna vara hemmapappa, vi delar på hushållssysslorna och han har väldig respekt för kvinnor. Han jobbar nästan enbart med kvinnor och hans chef är kvinna och han har väldig respekt för dem.
    Jag bor i Midwest och visst kan man nog hitta gamla stofiler som tycker kvinnor skall vara hemma och sköta huset, men det är som sagt inte nåt jag ser i min umgängeskrets.
    Jag tycker Amerikaner är väldigt trevliga och hjälpsamma generellt.
  • southernbelle

Vill först säga att jag beklagar vad som har hänt dig. Med det sagt så kan du ju inte säga att man skall hålla sig borta från Amerikanare bara för att du har haft dålig erfarenhet av din man och det Amerikanska systemet. Du har helt rätt i att det är svårt att flytta sina barn från USA om mannen inte är med på det hela. Precis som du säger är det väldigt viktigt att man har sina papper i ordning (prenup och will) när man skaffar barn med någon från ett annat land.
    Jag är väl införstådd med att att jag nog skulle få vara kvar här i USA om vi i framtiden skulle skilja oss alt att han skulle få flytta till Sverige för att ta barnen så långt ifrån pappan alt mamman finns inte på min världskarta. Nu verkar iof din ex man inte vara den mest sympatiska? Min man är en underbar pappa och han skulle förgå om jag tog barnen ifrån honom.
  • TheCoopers
    Hannaliten skrev 2010-11-18 21:39:38 följande:
    Det är ingen som mobbar någon. Din TS verkar bara väldigt genomskinlig. Varför letar man annars efter en amerikan? Du skriver inte att du letar efter en lång trevlig man att spendera din fritid med, du skriver specifikt en AMERIKAN.
    Ja du varför letar endel svenska män specifikt efter Thailändska kvinnor eller svarta kvinnor ....
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (SAMMA)

Jag har varit om precis samma , jag förlorade min dotter till honom och har slagits för mina rättigheter i snart 5 år utan framgång ..

KRAM
  • susieq82

fasen va löjliga många är här inne. Man dras väl till olika människor eller? Personligen e jag dragen till män från norra sverige för att jag älskar dialekten, så ja när jag stötte på min älskling på krogen och han dessutom snackade norrländska så pirrade det lite extra...inget konstigt med det Ts go for it om du vill ha en amerikan....kolla någon dejtingsajt och skriv vad du letar efter, finns säkert någon trevlig på närmare ort.'
    Lycka till! 

• Lumen

Jag är själv fascinerad av just USA, speciellt att se Kalifornien, Seattle, New York men det är en sån där dröm man har förknippad till intresse för musik/kultur/natur. Sen om man
    vill bo i USA så får man väl hitta andra sätt genom studier och arbete och förmodligen mer säkert för en än att man blir beroende av en man, sådant kan alltid sluta olyckligt.

Jag vet inte däremot om man ska sikta sig in på att just hitta t.ex. 'en amerikan'. Ska verkligen kärleken vara så förutbestämd/tråkig att man inriktar sig att just välja ut nationalitet på ens partner.

Svar på tråden Träffa en amerikan?