• Anonym (miss)

Träffa en amerikan?

Jag skulle gärna vilja träffa en amerikan, tyvärr har jag inte möjligheten att åka till USA på väldigt länge så det alternativet att träffa en känns avlägset.
    Undrar om ni vet någon dejtingsajt där man kan träffa killar från usa?
    Eller nått annat sätt?

• Svar på tråden Träffa en amerikan?
  • Anonym (;))
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-19 01:24:03 följande:
    Jag tycker också att amerikanska killar är roligare än andra killar så visst är det lite olika med nationaliteterna. 
    Håller med! Så himla avslappnade, roliga och oj vad dem är öppna med vad dem tycker! Dem är inte blyga för att säga hur snygg man är bara sådär. T
  • Anonym (USAbosatt)
    Anonym (;)) skrev 2010-11-19 01:26:18 följande:
    Håller med! Så himla avslappnade, roliga och oj vad dem är öppna med vad dem tycker! Dem är inte blyga för att säga hur snygg man är bara sådär. T
    Ja, svenska killar ska helst vara fulla för att våga prata.  I alla fall en del. 
  • Anonym (USAbosatt)
    Anonym (;)) skrev 2010-11-19 01:26:18 följande:
    De är duktiga på att prata avslappnat för redan på dagis börjar de med att prata inför grupp.  De har "show and tell" då de pratar inför de andra barnen om sin favoritleksak och liknande.
  • Anonym (USAbosatt)

Enligt amerikanska män som jag känner så är svenska kvinnor attraktiva för de är inte så krävande som många amerikanska kvinnor.  Amerikanska kvinnor vill skämmas bort med dyra smycken och liknande så de kan vara väldigt jobbiga jämfört med många svenskor som inte har liknande krav.

• Hannaliten
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-19 01:39:27 följande:
    Enligt amerikanska män som jag känner så är svenska kvinnor attraktiva för de är inte så krävande som många amerikanska kvinnor.  Amerikanska kvinnor vill skämmas bort med dyra smycken och liknande så de kan vara väldigt jobbiga jämfört med många svenskor som inte har liknande krav.
    Precis. Men min man skämmer bort mig ändå... :)
  • Anonym (USAbosatt)
    Hannaliten skrev 2010-11-19 01:42:25 följande:
    Precis. Men min man skämmer bort mig ändå... :)

Precis!  Emma Thompson säger så här om sin man och det passar perfekt in på min också!

‘He can cook, wash up, clean, entertain children, understand maths homework, put up shelves, take them down and put them up elsewhere and repair the little holes left behind, garden with a purpose, drive sensibly but very fast on motorways and get on with my mother.

‘The fact is that he's the only luxury I really can't imagine ever being able to give up.’

• jonna08
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-19 01:17:52 följande:
    Jag skrev "För mig funkade det även om de inte är jättestora." så det var nog någon annan som nämnde stora bröst ifrån början. 
    Men i inlägg 44 och 47 var du synnerligen utseendefixerad och det på ett sätt som endast gick att tolka som att så fick du själv din "Amerikan" på kroken, medan du ansåg det vara förkastligt av TS att ens försöka få en "Amerikan" överhuvudtaget??

Men jag har väl misstolkat dina inlägg, förståsGlad Eller menade du så att en "Amerikan" är bättre att finna här i Sverige än på plats "Over there"?
    Ingen är så blind som genomsnittsmedlemmen på Familjeliv
  • Hannaliten
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-19 01:48:09 följande:

Precis!  Emma Thompson säger så här om sin man och det passar perfekt in på min också!

‘He can cook, wash up, clean, entertain children, understand maths homework, put up shelves, take them down and put them up elsewhere and repair the little holes left behind, garden with a purpose, drive sensibly but very fast on motorways and get on with my mother.

‘The fact is that he's the only luxury I really can't imagine ever being able to give up.’

Stämmer bra här också!
  • Anonym (USAbosatt)
    jonna08 skrev 2010-11-19 01:56:45 följande:
    Men i inlägg 44 och 47 var du synnerligen utseendefixerad och det på ett sätt som endast gick att tolka som att så fick du själv din "Amerikan" på kroken, medan du ansåg det vara förkastligt av TS att ens försöka få en "Amerikan" överhuvudtaget??

Men jag har väl misstolkat dina inlägg, förståsGlad Eller menade du så att en "Amerikan" är bättre att finna här i Sverige än på plats "Over there"?
    Jag har verkligen inte skrivit att det vore förkastligt av TS att försöka få en amerikan "på kroken".  Var skulle det stå?  Snarare så har jag ju tipsat om olika sätt att träffa amerikaner och också skrivit att många amerikaner föredrar t ex svenska kvinnor eftersom amerikanska damer ofta är väldigt krävande. 

Fördelen med att finna en amerikan i Sverige (eller i något annat land utanför USA) kan väl vara att de i så fall vet lite mer om världen utanför USA.  Många amerikaner har aldrig varit utanför USA och kan vara lite inskränkta.  Men det går säkert bra att hitta trevliga amerikaner även i USA (fast nu har ju inte TS möjlighet att resa till USA, i alla fall inte just nu). 
  • Anonym (USAbosatt)
    Hannaliten skrev 2010-11-19 02:04:31 följande:
    Stämmer bra här också!
    Ja, hellre än man som kan fixa trasiga saker, hjälpa till med läxor och underhålla barnen än en som nästan aldrig är hemma och kommer hem med några smycken eller rosor ibland...
Svar på tråden Träffa en amerikan?