• Anonym (miss)

Träffa en amerikan?

Jag skulle gärna vilja träffa en amerikan, tyvärr har jag inte möjligheten att åka till USA på väldigt länge så det alternativet att träffa en känns avlägset.
    Undrar om ni vet någon dejtingsajt där man kan träffa killar från usa?
    Eller nått annat sätt?

• Svar på tråden Träffa en amerikan?
  • Thorla

Män från bibelbältet har kanske en annorlunda syn på kvinnan. Men i min familj är vi jämlika, vi har bara starka kvinnor, som både fött barn OCH har en egen karriär. (Dock ej från bibelbältet heller... )
    Mammaledighet finns inte på samma vis som i Sverige och då får man säga upp sig från jobbet dom åren man vill vara hemma med familjen, så är det där. 

❤ 14 maj kom lilla Elsa ❤ hemligbulle.blogspot.com/
  • Anonym (???)
    Thorla skrev 2010-11-19 12:20:56 följande:
    Män från bibelbältet har kanske en annorlunda syn på kvinnan. Men i min familj är vi jämlika, vi har bara starka kvinnor, som både fött barn OCH har en egen karriär. (Dock ej från bibelbältet heller... )
    Mammaledighet finns inte på samma vis som i Sverige och då får man säga upp sig från jobbet dom åren man vill vara hemma med familjen, så är det där. 
    Jag vet att man knappast har föräldraledighet där. Men många kvinnor är ju hemma med barnen ändå, eller hur. Hur ofta är det mannen som säger upp sig och är hemma istälelt för kvinnan och tror ni generellt att amerikanska män kan tänka sig att göra det eller ses det som kvinnans ansvar`?
  • Thorla
    Anonym (???) skrev 2010-11-19 12:24:48 följande:
    Jag vet att man knappast har föräldraledighet där. Men många kvinnor är ju hemma med barnen ändå, eller hur. Hur ofta är det mannen som säger upp sig och är hemma istälelt för kvinnan och tror ni generellt att amerikanska män kan tänka sig att göra det eller ses det som kvinnans ansvar`?
    Det är klart att det finns män som gör! Men inte alls lika vanligt, oftast tjänar mannen mer och sedan är det ju väldigt svårt att amma som man.
    ❤ 14 maj kom lilla Elsa ❤ hemligbulle.blogspot.com/
  • Anonym (???)
    Thorla skrev 2010-11-19 12:31:41 följande:
    Det är klart att det finns män som gör! Men inte alls lika vanligt, oftast tjänar mannen mer och sedan är det ju väldigt svårt att amma som man.
    Ok, då är nog inte USA ett land för mig:)
    Det finns antagligen en anledning till att männen tjänar mer, tex för att de inte är hemma med barnen.
    Och amma kan man ju göra på raster om man nu känner att det är ett måste:)
  • Anonym (miss)

Jag vill gärna flytta dit oavsett om jag träffar en kille eller inte. Jag är inte helt låst på en amerikan. Men jag ville gärna vet vart man kunde träffa några, kanske få nya vänner t.o.m. och om sedan kärleken kommer så är det ju bara ett plus.
    USA är liksom inte som Sverige. I Sverige så har vi vår egen lilla skara människor vi känner, och att hälsa på främlingar man går förbi är ju så förskräckligt. Man går stora omvägar för att slippa hälsa på någon t.ex.
    Jag vill ha en vanlig kille, pengar är inte allt, inte utseende heller. Personen bakom är viktigast.

• rockangel01
    Anonym (???) skrev 2010-11-19 12:16:09 följande:
    Tja, att kvinnor inte har samma rättigheter som män. Att det är kvinnornas jobb att vara hemma med barnen. Att männen ska försörja kvinnorna och betala för dem. etc..
    Förstår du ungefär vad jag menar? Jag är trött och förklarar kanske lite luddigt.

Men kan inte du berätta vilken syn amerikanska män har på kvinnans roll enligt dina erfarenheter?
    Ok..då är jag med! Till stor del så är det så för dom flesta kvinnor att dom är hemma med barnen och sköter hemmet.Inte alla men till stor del.Hos väldigt många av mina vänner så är det så att mannen försörjer familjen.Och av det jag såg så är många nöjda med det.Kändes lite skumt särskilt eftersom många av kvinnorna jag umgicks med hade bra utbildningar.Så det funkar inte som i Sverige där många män hjälper till väldigt mycket.Nu har dom jag känner där väldigt bra ekonomi som kvinnorna verkar rätt nöjda med att gå hemma.Jag gillar USA på många sätt.Och dom är väldigt gästvänliga och männen är helt klart bättre på att uppvakta kvinnor än vad svenska män är.Men om man inte är beredd på att man kanske förväntas att vara hemma med barnen då får man nog det tufft som fru till en amerikan.
  • Anonym (J)
    Anonym (???) skrev 2010-11-19 12:06:58 följande:
    Men är det inte bättre att då skaffa sig en bra utbildning så att man blir attraktiv på den amerikanska arbetsmarknaden och kan bo där på egna  premisser istället för att försöka hitta en man bara pga hans nationalitet?
    Jag har accepterat för länge sen att jag aldrig kommer få bo där. Jag har två små barn, tvivlar starkt på att deras far skulle tycka det var roligt att åka fram och tillbaka till USA varannan vecka
    Det har alltid varit en dröm, men jag kan acceptera att det inte blir så.
  • Anonym (???)
    rockangel01 skrev 2010-11-19 12:49:29 följande:
    Ok..då är jag med! Till stor del så är det så för dom flesta kvinnor att dom är hemma med barnen och sköter hemmet.Inte alla men till stor del.Hos väldigt många av mina vänner så är det så att mannen försörjer familjen.Och av det jag såg så är många nöjda med det.Kändes lite skumt särskilt eftersom många av kvinnorna jag umgicks med hade bra utbildningar.Så det funkar inte som i Sverige där många män hjälper till väldigt mycket.Nu har dom jag känner där väldigt bra ekonomi som kvinnorna verkar rätt nöjda med att gå hemma.Jag gillar USA på många sätt.Och dom är väldigt gästvänliga och männen är helt klart bättre på att uppvakta kvinnor än vad svenska män är.Men om man inte är beredd på att man kanske förväntas att vara hemma med barnen då får man nog det tufft som fru till en amerikan.
    Tack för svaret:)
  • Anonym (K)

Åk till Tyskland finns hur många Amerikanska militär baser där som helst. Vill du nu tvunget ha en Amerikan så är det bara att välja där. 

• Anonym (Been there, done)

Jag dejtade en amerikansk man ca 3 år. Vi träffades på en chat. (Inte dejting sajt).
    Jag reste över och besökte honom kanske 9 ggr under de tre åren. Längre och kortare perioder.
    En gång hade jag med mig min 3-åriga dotter och stannade ca en månad.

Jag hade också bilden av att USA var drömlandet, men ack vad jag bedrog mig.

När man väl spenderar tid där, inser man att de har (minst) lika mycket skit som oss.
    Dessutom skulle jag inte vilja låta min dotter växa upp där.

Jag var tvungen att  vara riktigt nära henne för att hålla koll på henne på ex. lekplatser.
    En gång gick jag ca 30 meter bort från sandlådan för att köpa glass till oss. (jag såg henne hela tiden), då for en annan mamma fram med panik i rösten "Är det din dotter som är ENSAM där borta?". (Kidnappningsrisk)

Förskolor har höga låsta stängsel omkring sig. (Kidnappningsrisk).

Nej tack!

Svar på tråden Träffa en amerikan?