Anonym (???) skrev 2010-11-19 12:16:09 följande:
Tja, att kvinnor inte har samma rättigheter som män. Att det är kvinnornas jobb att vara hemma med barnen. Att männen ska försörja kvinnorna och betala för dem. etc..
Förstår du ungefär vad jag menar? Jag är trött och förklarar kanske lite luddigt.
Men kan inte du berätta vilken syn amerikanska män har på kvinnans roll enligt dina erfarenheter?
Ok..då är jag med!

Till stor del så är det så för dom flesta kvinnor att dom är hemma med barnen och sköter hemmet.Inte alla men till stor del.Hos väldigt många av mina vänner så är det så att mannen försörjer familjen.Och av det jag såg så är många nöjda med det.Kändes lite skumt särskilt eftersom många av kvinnorna jag umgicks med hade bra utbildningar.Så det funkar inte som i Sverige där många män hjälper till väldigt
mycket.Nu har dom jag känner där väldigt bra ekonomi som kvinnorna verkar rätt nöjda med att gå hemma.Jag gillar USA på många sätt.Och dom är väldigt gästvänliga och männen är helt klart bättre på att uppvakta kvinnor än vad svenska män är.Men om man inte är beredd på att man kanske förväntas att vara hemma med barnen då får man nog det tufft som fru till en amerikan.