• Anonym (miss)

Träffa en amerikan?

Jag skulle gärna vilja träffa en amerikan, tyvärr har jag inte möjligheten att åka till USA på väldigt länge så det alternativet att träffa en känns avlägset.
    Undrar om ni vet någon dejtingsajt där man kan träffa killar från usa?
    Eller nått annat sätt?

• Svar på tråden Träffa en amerikan?
  • southernbelle

haha jag var oxå blond och blåögd när jag träffade min man (amerikansk)

TillTS, När jag var ganska ung så hade jag värsta USA drömmarna fast jag hade aldrig varit där så jag förstår din önskan. Jag ville jätte gärna bo i USA och jag trodde nog helt seriöst att det var som på TV (ja jag var ung och naiv).
    Sen stack jag till Italien och pluggade och träffade massor av internationella studenter och jag tyckte av nån anledning att dom Amerikanska killarna var roligare än andra killar. Träffade en kille som jag gillade och vi började dejta, efter 1 mån så åkte jag hem till Sverige och han åkte hem till USA. Vi höll kontakten och jag åkte över 8 månader senare som Au-pair och ett halvår efter det var vi gifta. Detta är 10 år sedan och min amerikan är den absolut finaste och underbaraste man i hela världen så för mig så verkade hela USA grejen vara den rätta. Det har dock varit jäkligt jobbigt att komma in i en ny kultur och det är ganska stora skillnader från Sverige. Det kommer med ganska stor sannolikhet vara du som kommer få bo här i resten av ditt liv om du nu skulle träffa din dröm man så du måste ha i huvudet att du kommer bo långt ifrån din familj och vänner och det är verkligen inte lätt.

Tycker det är trist att folk rackar ner på dina drömmar här på forumet.
    Testa att dejta på nätet kanske? Eller åk hit och plugga, Au-pair osv. Kom ihåg dock att det inte är en dans på rosor i att träffa nån som bor på andra sidan Atlanten. Måste iof säga att jag tycker the average american man är bra mycket mer trevliga än vad svenska män är, om man nu skall generalisera

• jonna08
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-18 22:55:21 följande:
    Är det någon speciell sorts amerikan som du letar efter för det finns ju så många olika etniska grupper här?  Eller speciell ålder?  Äldre med tjock plånbok eller ung och snygg?
    Hur blev du själv bosatt i USA som?
    Ingen är så blind som genomsnittsmedlemmen på Familjeliv
  • Anonym (USAbosatt)
    southernbelle skrev 2010-11-18 23:01:38 följande:
    Måste iof säga att jag tycker the average american man är bra mycket mer trevliga än vad svenska män är, om man nu skall generalisera
    Det tycker jag också...  Glad
  • Anonym (USAbosatt)
    jonna08 skrev 2010-11-18 23:05:46 följande:
    Hur blev du själv bosatt i USA som?
    Jag träffade min amerikan i Sverige.  Glad
  • jonna08
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-18 23:09:51 följande:
    Jag träffade min amerikan i Sverige.  Glad
    Så då blir det en "viss skillnad", då? Ja, mot för vad TS vill ha och du svarar TS med, menar jag?
    Jag citerar dig: "Äldre med tjock plånbok eller ung och snygg?"
    Skrattande
    Eller var just din amerikan fattig i Sverige? Och gammal och ful, eller hur var det nu? Haha!
    Ingen är så blind som genomsnittsmedlemmen på Familjeliv
  • Bebiboo

Match.com och eharmony.com är nog de två största dating sidorna här i USA. Jag vet dock inte om man kan bli medlem om man bor utanför USA, men det är kanske värt ett försök?

• Anonym (USAbosatt)
    jonna08 skrev 2010-11-18 23:16:50 följande:
    Så då blir det en "viss skillnad", då? Ja, mot för vad TS vill ha och du svarar TS med, menar jag?
    Skrattande
    Eller var just din amerikan fattig i Sverige? Och gammal och ful, eller hur var det nu? Haha!
    Jag tror att du har missat att jag redan har tipsat ts om hur hon kan träffa en amerikan.  Jag ska se om jag kan hitta det inlägget.  Glad
  • Anonym (USAbosatt)
    Anonym (USAbosatt) skrev 2010-11-18 21:29:12 följande:
    Kanske kan du hitta någon internationell sida på nätet där man pratar om ett speciellt intresse, t ex gamla bilar eller hästar, och på så vis komma i kontakt med amerikanska män?  Det kan vara trevligare än "dejtingsajt".  Jag känner svenskor som träffat amerikanska män på nätet och gift sig, men jag vet inte exkat vilka sidor de använts sig av.
    jonna08, här kan du se mitt inlägg igen.  Jag har tipsat!  Glad
  • Anonym (USAbosatt)
    Skrattande
    Min är ung och snygg.  Numera har han också ganska fet plånbok.  Flört
  • Anonym (USAbosatt)
    Skrattande
    Det är väl inget fel att fråga ts om det är någon speciell typ av amerikan hon letar efter?  Vad har det med saken att göra var jag träffade min man?  Jag förstår inte riktigt ditt inlägg faktiskt. 
Svar på tråden Träffa en amerikan?