• Anonym (miss)

Träffa en amerikan?

Jag skulle gärna vilja träffa en amerikan, tyvärr har jag inte möjligheten att åka till USA på väldigt länge så det alternativet att träffa en känns avlägset.
    Undrar om ni vet någon dejtingsajt där man kan träffa killar från usa?
    Eller nått annat sätt?

• Svar på tråden Träffa en amerikan?
  • evaoregon
    TigerLilly01 skrev 2010-11-20 13:24:08 följande:
    Amerikanska män skiljer sig rätt mycket från svenska män.Dom vill oftast att kvinnan är hemme med barnen och sköter hemmet.Min sambo har dock förstått att jag vill ha min egen karriär även om jag inte behöver jobba.Har hört om flera som träffat sina amerikaner på My Space..så prova där
    Det där är också lite av en generationsfråga.  Bland yngre par med barn så blir det allt vanligare att kvinnan jobbar.
  • TigerLilly01
    evaoregon skrev 2010-11-20 15:56:27 följande:
    Det där är också lite av en generationsfråga.  Bland yngre par med barn så blir det allt vanligare att kvinnan jobbar.
    Visst är det så.Det är också lite av en klassfråga.Har familjen mycket pengar så är kvinnan ofta hemma.Och sen så skiljer det mycket på var man bor.
  • RockingSkåne
    Lumen skrev 2010-11-20 01:39:13 följande:
    Kanske Craig Newmark. ; )

Craigslist, då tänker man direkt på två mord som hände genom kontakter skapade på just craigslist. Ja, ja, är en sån där 'spoiler', ha.

Jag är kanske för feg att möta människor från nätet, har aldrig gjort det men känt ett få on line genom åren som man velat möta men inte vågat. Lite trist kanske men därför blir man nyfiken hur vissa kan ta det steget till det mer eller mindre okända.
    Haha, ja det kan man lugnt säga. Bott i USA i många år och bla dejtat på Cl, men aldrig hört talas om något mord relaterat till just det! Antar att det sker så mycket hemskheter överallt....
  • Anonym (Proud American)

Jag är amerikan och du får nog förbereda dig på kulturkrockar ts. Men amerikaner är bäst so go for it! Tungan ute

• Anonym (miss)

Hur gamla är dina bröder Evii?;)

Jag är anpassningsbar:P

• Desertchick

Jag träffade "min" amerikan när jag pluggade i Spanien en termin. Vi var rumspolare och det var "Lust at first sight". I går firade vi vår trettonde bröllopsdag. Vi bor i Nevada. Så jag vet inte hur gammal TS är, men att plugga i Spanien rekommenderas. Det finns hur många Amerikaner som helst som åker dit varje år.

• southernbelle
    TigerLilly01 skrev 2010-11-20 16:08:14 följande:
    Visst är det så.Det är också lite av en klassfråga.Har familjen mycket pengar så är kvinnan ofta hemma.Och sen så skiljer det mycket på var man bor.
    Jag håller med om att det skiljer sig väldigt mycket på vart man bor. Jag har hamnat i ett överklass område och här jobbar dom flesta kvinnorna då de är ofta högutbildade och karriärsbenägda. Sen har vi mig som bara har en Fil kand (lågutbildad om man jämför med dom flesa i mitt område) och går hemma och vi är inte rika. Samma med vart mina svärisar bor (östkusten) där är kvinnorna högutbildade och jobbar så jag tror mer att det är vad och vart man kommer ifrån. Eftersom jag inte har ett välbetald jobb så blir det billigare att ha mig hemma och det tror jag tyvärr är väldigt vanligt här.
  • Hannaliten
    southernbelle skrev 2010-11-20 22:43:32 följande:
    Jag håller med om att det skiljer sig väldigt mycket på vart man bor. Jag har hamnat i ett överklass område och här jobbar dom flesta kvinnorna då de är ofta högutbildade och karriärsbenägda. Sen har vi mig som bara har en Fil kand (lågutbildad om man jämför med dom flesa i mitt område) och går hemma och vi är inte rika. Samma med vart mina svärisar bor (östkusten) där är kvinnorna högutbildade och jobbar så jag tror mer att det är vad och vart man kommer ifrån. Eftersom jag inte har ett välbetald jobb så blir det billigare att ha mig hemma och det tror jag tyvärr är väldigt vanligt här.
    Precis. Har man mer än ett barn som behöver barnomsorg är det billigare att ha frun hemma än att ha barnen på dagis.  Jag hade behövt ett mycket bra betalt jobb för att slippa gå back med barnomsorg för mina 2.
  • evaoregon
    Hannaliten skrev 2010-11-21 03:10:01 följande:
    Precis. Har man mer än ett barn som behöver barnomsorg är det billigare att ha frun hemma än att ha barnen på dagis.  Jag hade behövt ett mycket bra betalt jobb för att slippa gå back med barnomsorg för mina 2.
    Så sant så.
  • Anonym (Am. pojkvän)

Jag skulle vilja veta mer om de olika kulturerna

Man tänker ju att det inte kan vara särskilt stora skillnader på USA och Sverige

.Jag har ju aldrig bort i USA utan bara varit där  ett antal ggr. Jag är rätt kritisk till USA, störst, bäst och vackrast och har aldrig förstått att så många vill flytta eller dras dit. Självklart då träffar man en amerikansk man då.Hihihi.. Mycket lockar med landet men lika mycket skrämmer iväg en.

Vad är positiva skillnader i kulturerna?
    Vad är negativa skillnader i kulturerna?

Vad är likheten mellan länderna?

Svar på tråden Träffa en amerikan?