• Anonym (miss)

Träffa en amerikan?

Jag skulle gärna vilja träffa en amerikan, tyvärr har jag inte möjligheten att åka till USA på väldigt länge så det alternativet att träffa en känns avlägset.
    Undrar om ni vet någon dejtingsajt där man kan träffa killar från usa?
    Eller nått annat sätt?

• Svar på tråden Träffa en amerikan?
  • Hannaliten
    Lavish skrev 2010-11-19 04:13:36 följande:
    Håller med, jag HAR varit tillsammans med en amerikan i flera år och spenderat mycket tid där. Kulturskillnaderna är större än vad man tror. Synen på relationen mellan en kvinna och man är annorlunda. Därmed inte sagt att det är en dålig idé TS. Men det kan vara bra att vara beredd på det.
    Hur menar du att synen på relationen är annorlunda?
  • sirisdotter

Brorsan (amerikan sedan många år)  träffade sin fru på flygplatsen  i  Japan.....   Kan ju inte lova att det lönar sig för TS att ta sig till Japan, tyvärr.

En f d kollega träffade sin amerikan och blivande make när hon guidade honom på Vasamuseet.

• Anonym (???)

Jag har en fördom om amerikanska män, att de ät rätt kassa på jämställdhet och har en ganska dålig syn på kvinnor. Stämmer det generellt?
    Jag är alltid redo att tänka om gällande mina fördommar:)

• Anonym (J)

Hej TS!

Ville bara säga att jag precis liksom du alltid haft en känsla av att jag hör hemma i USA.
    Det låter löjligt när man pratar högt om det, därför skriver även jag anonymt.
    Men det är ju sådär, precis som du säger. Man får ju absolut inte önska sig nåt. Helst ska man spendera VARJE dag med att vara tacksam för att man har mat på bordet. Helst kan man ta det flera gånger per dag.

Löjligt! Självklart får man önska sånt! Huvudsaken är väl att man inte ser sig blind på det,
    då kan det väl vara annorlunda. Men om jag vore kristen är det väl inte så konstigt om jag helst ser att min partner också är det?

• Anonym (???)
    Anonym (J) skrev 2010-11-19 12:04:09 följande:
    Hej TS!

Ville bara säga att jag precis liksom du alltid haft en känsla av att jag hör hemma i USA.
    Det låter löjligt när man pratar högt om det, därför skriver även jag anonymt.
    Men det är ju sådär, precis som du säger. Man får ju absolut inte önska sig nåt. Helst ska man spendera VARJE dag med att vara tacksam för att man har mat på bordet. Helst kan man ta det flera gånger per dag.

Löjligt! Självklart får man önska sånt! Huvudsaken är väl att man inte ser sig blind på det,
    då kan det väl vara annorlunda. Men om jag vore kristen är det väl inte så konstigt om jag helst ser att min partner också är det?
    Men är det inte bättre att då skaffa sig en bra utbildning så att man blir attraktiv på den amerikanska arbetsmarknaden och kan bo där på egna  premisser istället för att försöka hitta en man bara pga hans nationalitet?
  • rockangel01
    Anonym (???) skrev 2010-11-19 12:02:20 följande:
    Jag har en fördom om amerikanska män, att de ät rätt kassa på jämställdhet och har en ganska dålig syn på kvinnor. Stämmer det generellt?
    Jag är alltid redo att tänka om gällande mina fördommar:)
    Har bott i USA och varit tillsammans med en amerikan.Och dom har inte samma syn på jämdställdhet som vi har här.Så är man värsta yberfeministen så kan man få problem.Man ska naturligtvis inte dra alla över en kam men i stort sätt så har dom en annan syn på kvinnans roll.Vet inte vad du menar med dålig syn på kvinnor så det kan jag inte uttala mig om.
  • Anonym (???)
    rockangel01 skrev 2010-11-19 12:10:12 följande:
    Har bott i USA och varit tillsammans med en amerikan.Och dom har inte samma syn på jämdställdhet som vi har här.Så är man värsta yberfeministen så kan man få problem.Man ska naturligtvis inte dra alla över en kam men i stort sätt så har dom en annan syn på kvinnans roll.Vet inte vad du menar med dålig syn på kvinnor så det kan jag inte uttala mig om.
    Tja, att kvinnor inte har samma rättigheter som män. Att det är kvinnornas jobb att vara hemma med barnen. Att männen ska försörja kvinnorna och betala för dem. etc..
    Förstår du ungefär vad jag menar? Jag är trött och förklarar kanske lite luddigt.

Men kan inte du berätta vilken syn amerikanska män har på kvinnans roll enligt dina erfarenheter?
  • Anonym (Sanna)

Jag håller med dig ts, på en del sätt känner jag mig mkt hemma i de delar av USA jag varit i.

Och när det gäller att träffa nån bara för deras nationalitet så är väl knappast själva nationaliteten det som lockar, utan snarare kulturen och värderingarna. Det finns ju mycket man kan dras till hos en person, och hur de är i sättet beror ju mkt på vad de har med sig rent kulturellt.

Jag gillar frispråkiga, öppna människor som gör det de vill och inte gnäller och är bittra, vilket gör att den "svenska mentaliteten" går rätt fett bort. Kolla bara på alla påhopp som direkt kom i den här tråden, hallå eller. Var är stödet? Pushen? Hejaropen till varandra? Nä nä, här hackas det och gnälls.

Lev din dröm ts (och alla andra) och om nån är negativ: Fuck 'em.
     Tungan ute

Svar på tråden Träffa en amerikan?