• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • giz

som jag sa, bara för att det inte står moderator under nicket så betyder inte det att man inte vet...............

• giz

draken: å läs mitt............. vad säger att inte bertil är e sekred moddis? det vet ingen ngt om.........

• Majblomma12

Jag bryr mig faktiskt inte om vem som "vet" vad bakom kulisserna här, Giz. Jag går på det som kan verifieras, dvs Moderatorlistan.

• Röd drake

giz Min fråga riktade sig till Isolde vilket betyder att jag vill ha svar från Isolde, eftersom det här är en moderatortråd (åtminstone till namnet) så borde jag kunna få svar från dem, annars kunde jag startat en tråd om det. Nu tänker jag inte diskutera saken vidare med just dig som inte har någonting med det att göra egentligen!

• Venus

Jag är inte arg, bara aningens förtvivlad över att jag tydligen inte ska ha rätt till det liv jag lever för att jag konstant ska sitta här och svara på medlemmarnas frågor...
    Plus att jag märkt att den röda gubben ger effekt

Alla medlemmar går efter samma regler, vi moderatorer är oxå medlemmar bara att vi blivit tillsatta för att styra upp när det blir aningens hett om öronen...
    Vi har många kunniga medlemmar på denna sidan, dessa har tidigare visat sig mycket duktiga och vi tar hjälp av dem när vi själva kanske inte kan vara närvarande...

Om man inte vill ha svar från en "vanlig" medlem så förseslår jag att man skickar ett meddelande direkt till en moderators inbox eftersom detta är ett öppet forum för medlemmar att skriva i... Vi kan inte hindra medlemmar från att svara på frågor, och många medlemmar är nöjda med att få ett svar från andra medlemmar som kanske varit här ett tag och kan det mesta...
    Vill man specifikt skriva i den här tråden så kan man ju lägga till någon form av "Endast svar från moderator önskas" och så får man då vänta tills en moderator har tid att svara... Mer kan inte vi göra och mer kan inte ni göra...

• Röd drake

Iors syster Det gör nog det flesta och det är väl det som är meningen, att man ska kunna rikta sig till dem som har moderatorloggan. Stor mening med den annars liksom...

• Röd drake

Venus Online
    Moderator Idag 18:38 - NR: 7024517

Jag är inte arg, bara aningens förtvivlad över att jag tydligen inte ska ha rätt till det liv jag lever för att jag konstant ska sitta här och svara på medlemmarnas frågor...
    Plus att jag märkt att den röda gubben ger effekt

Alla medlemmar går efter samma regler, vi moderatorer är oxå medlemmar bara att vi blivit tillsatta för att styra upp när det blir aningens hett om öronen...
    Vi har många kunniga medlemmar på denna sidan, dessa har tidigare visat sig mycket duktiga och vi tar hjälp av dem när vi själva kanske inte kan vara närvarande...

Om man inte vill ha svar från en "vanlig" medlem så förseslår jag att man skickar ett meddelande direkt till en moderators inbox eftersom detta är ett öppet forum för medlemmar att skriva i... Vi kan inte hindra medlemmar från att svara på frågor, och många medlemmar är nöjda med att få ett svar från andra medlemmar som kanske varit här ett tag och kan det mesta...
    Vill man specifikt skriva i den här tråden så kan man ju lägga till någon form av "Endast svar från moderator önskas" och så får man då vänta tills en moderator har tid att svara... Mer kan inte vi göra och mer kan inte ni göra...

Jag ställde frågan specifikt till Isolde, vad mer kan jag göra för att markera att jag vill ha svar från henne??

• giz
    draken: bemöter andra så som andra är värda att bli bemötta........
Svar på tråden Moderatortråden