• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Junija

Vad är syftet med _moderator_tråden om man ändå ska skicka privat meddelande om man vill ha ett svar från dessa?
    Vitsen med tråden är väl också att man som medlem ska kunna hänga med lite på forumet och lära sig av andras frågor och moderatorns svar?

Om kreti och pleti kan svara så försvinner ju lite av vitsen... tycker iaf jag. En halvny medlem (som inte vet _vilka_ har koll på reglerna) kanske ser att "vanliga" medlemmar kan svara och börjar därför ge sina teorier hur upprätthållningen fungerar. Vem ska då säga till denna medlem som ger felaktiga svar? Vem ska bestämma vilka som har rätt att svara på frågorna?

• giz

draken: värderar utifrån deras betende på sajten............ du vet den där sak å person grejen...........

• Röd drake

giz Uppenbarligen så gör du inte det... Men du själv kanske uppfattar det som att du gör det...

• Röd drake

giz Nej, jag tänker inte specificera djupare än så... Men jag hoppas det får dig att tänka efter lite åtminstone...

• Junija

Kan inte de som har personliga behov av egna gräl, föra dessa någon annanstans???

Här ska väl ändå frågor ställas, inga privata vendettor?

• giz

hey du an inte ta å sitta och antyda massa saker utan att speca....... källhänvisning tack till ditt utlåtande.

• Venus

Junjia, om vi har medlemmar på denna sidan som är lika kunniga som oss moderatorer i frågorna kring reglerna, varför inte utnyttja detta till våran egen fördel då???
    Vad är det för fel på hjälpsamma medlemmar???
    Även vi moderatorer är ju medlemmar i grunden, bara att vi har lite mer insyn om vad som händer "bakom kulisserna"...

Om man endast vill ha svar från en moderator så föreslår jag att man vänder sig till en moderator privat och inte sitter o blir arg i denna tråden för att "kreti o pleti" vill vara snälla o hjälpa till...

Skulle det visa sig att "kreti o pleti" har fel så rättar ju vi självklart... Vi vill ju inte att någon ska missuppfatta reglerna, det förlorar vi ju alla på i längden...

Bara att den tiden jag inte kan vara här så är jag tacksam över kunniga medlemmar som vill hjälpa till... Ser inget som helst fel med det i ett öppet forum som FL faktiskt är...

Svar på tråden Moderatortråden