• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Majblomma12

Jag vill klargöra en sak: jag var inte ARG, jag ställde bara en fråga. Om man inte får fråga i en frågetråd, var ska man då göra det?

• Venus

TyraElviraUlfsdottersMamma, i dagsläget går det itne att byta... Utan då får man avregga sig och omregga sig...
    När PLUS är klart sedan ska man kunna byta nick mot en kostnad av 20 kr om jag inte minns fel... Vi hoppas alla att PLUS snart ska vara klart, men vi kan tyvärr inte säga när...

• TyraoMäritsMamma

Tack för svar! Då väntar vi på PLUS då!

• Ralleröj

jag har en önskning om att man borde dela ut "tillrättavisningar" istället för "tillsägelser" när det solklart handlar om missförstånd och misstolkningar av reglerna.

De där meddelande man får i sin inbox kan ju ge en mardrömmar så hårda som de låter

• TheBlueRose

Ralleröj,, det är väl inte så farligt..Så hårda låter dom inte.

• Ralleröj

jo jag tycker faktiskt det, men så är det ju inte "hur man har det, utan hur man tar det"

men jag står fast vid att jag hellre skulle se att jag fick en tillrättavisning när jag trampat lite fel bland trådarna.

• Ralleröj

tack Venus, ska faktiskt göra det

• Ewis

Hm jag kanske drar igång något igen men jag bara kände att jag måste få skriva lite

Det har diskuterats villka som svarar i "Moderator" tråden ser jag då jag läser tillbaka, har inte varit inne på FL på Hela helgen.

Jag måste erkänna att även jag tycker att man förväntar sig ett svar av en moderator i en Moderator tråd då tråden heter just "Moderatortråd".

Det är nog inte så många som vet att ex. Roisin varit moderator förut och kan detta .
    Giz är oxå snabb på att svara, jag vet inte Om hon varit moderator tidigare?
    Självklart, ett rätt svar tas tacksamt emot av vem som hällst Men det kan ändå sätta griller i huvudet på folk tror jag.

Någon moderator svarar något i stil med " Ursäkta att jag även har ett liv utan för Fl och som Moderator"......
    Men det är väl ingen som blivit tvingad till att vara Moderator???

Man kanske ska byta namn på tråden från " Moderatortråden" till "Frågelådan" eller något liknande??!!

Jag ser inget problem i att vänliga FLare svarar på frågor men jag förstår oxå att det ställer till frågor varför dom svarar och Om dom svarat rätt mm samtidigt som jag inte förstår varför dom inte är Moderatorer när dom verkar kunna FL reglerna så bra.

Undrar oxå varför inte ex. Giz och Roisin och dom andra kunnig på FL frågor Inte är Moderatorer??
    Skulle ju vara jätte bra med flera som är Moddisar och kan svara på frågor!!!!!

Svar på tråden Moderatortråden