• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Venus

Junjia Det är mycket vi vill, men lite Patrik gör  Eller hur?!?!

Det man kan göra då som vanlig medlem är ju att fråga den "hjälpsamma kreti" om var denne fått tag på informationen om det då inte redan är länkat... Då kan man ju få reda på lite mer...

• Röd drake

Nu är klockan sju och jag ska väcka min sovande son för matdags... Men jag återkommer så småningom och fortsätter disskutera... Viktigt att få veta hur det ligger till med allt så man inte råkar skriva minsta lilla fel... Jag är också mycket intresserad av svaret på Ralleröjs inlägg.

• Junija

Venus:

Jo, visst kan man göra det. Men då är det ju ingen moderatortråd, utan en frågelåda för alla att svara i

Kanske det vore bra om MuminMy kan uppdatera tråden och skriva att om man vill ha svar från en moderator, så ska man skriva det i inlägget?

• Diwa

Eftersom mitt inlägg startade denna hetsiga debatt kanske jag kan få göra ett inlägg till mitt försvar iaf???

Om en medlem ställer en fråga som tydligt och klart finns specificerat i reglerna så borde man väl vara tacksam snarare än arg för att man får svar??

överklagandena har Patrik upprepade gånger svarat på att de betar av så snart de har tid.

vad gäller kritiken mot moderatorernas agerande så är det inte frågor som hör hemma under en allmän frågelåda(där hör frågor som var/när/hur man får vara anonym osv in)

I reglerna står klart och tydligt att man inte får ifrågasätta moderatorernas agerande(man ska istället överklaga) och att fråga varför en anmälan blir granskad(riktad mot en själv) och en blir nekad( en man själv anmält för samma sak) det tolkar iaf jag som ett direkt ifrågasättande av moderatorerna...

ska genast nu förpassa mitt nick ur denna tråd och ödmjukt lämna över till er suveräna moddisar som kämpar i så tråkigt väder...så att ni slipper fler tråkigheter i denna värdefulla tråd...

ber er moddisar om ursäkt för att mitt inlägg skapade sån hysteri vilket inte var min avsikt utan jag svarade bara för att hjälpa er lite...så fel det kan bli

kram *Diwa*

• Venus

Röd Drake, jag begär inte mer... Bara att frågan du ville ha svar på häromdagen var inte riktad specifikt till en moderator... Var väl mest den jag tänkte på då...

Ralleröj, skälet till att vi emellanåt skriver under med "/moderator" är för att ni medlemmar ska veta att i just detta fallet är vi moderatorer och inte vanliga medlemmar...

Nej, du får inte starta en tråd eller fråga öppet om varför du fått en varning/ tillsägelse och inte heller lägga ut det meddelande du fått...
    Då kan skriva i denna tråden och fråga om det finns någon moderator som just nu har tiden att svara på en fråga angående ett ärende, denna fråga ska då skickas privat till den moderator som säger sig ha tiden...
    Vi har egentligen inga skyldigheter att svara på frågor om ärenden, detta ska på så sätt tas med redaktionen, men oftast brukar vi försöka att tillmötesgå medlemmen och svara så gott vi kan...
    Men tänk på att vi aldrig kan ändra ett beslut, det kan endast redaktionen...

• Roisin Dubh

Ralleröj,

att moderatorerna signerar med /moderator beror ju på att de även agerar i forumet som vanliga medlemmar. Signaturen förtydligar att just det inlägget är i egenskap av moderator.

• TyraoMäritsMamma

Jag vill veta om man kan byta sitt nick, och isåfall- hur? Inte för att det är aktuellt just nu, men det kommer att bli snart!

Tackar.

• Venus

Junjia, eftersom vi moderatorer väntar på en bättre frågelåda så har vi denna "tills vidare" och vi kan inte göra mer än vi gör Så ja, hur du än vänder o vrider på det så är det en frågelåda vare sig moderatorer eller medlemmar svarar

• Isolde

Ralleröj,

Du ska inte starta en tråd om saken, då det räknas som att diskutera enskilt ärende vilket inte är tillåtet här. Det du ska göra är att fråga i tråden här om någon moderator kan svara på en fråga som du skickar i inboxen.

När en moderator skriver under med /Moderator är det för att poängtera att man svarar just i egenskap av moderator och inte som enskild medlem. Jag brukar sällan skriva under i den här tråden, men däremot när jag skriver moderatorinlägg i andra trådar.

Förstår f.ö. inte vad uppståndelsen är när det handlar om medlemmar som är snälla och hjälper till att svara på en fråga. Det har funkat alldeles utmärkt hittills, tycker jag (och säkert övriga moderatorer).

• Ralleröj

okej, jamen då förstår jag, hade ingen aning om det men det låter ju mycket realistiskt!! tack för svaren bägge 2

Svar på tråden Moderatortråden