• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Junija

Tryckte för fort...

forts på mitt förra inlägg:

Frågorna som ställts håller på att försvinna långt bak i tråden, och de gör de ännu mer av mitt eget inlägg nu, så egentligen borde jag anmäla det som OT i tråden...

• Röd drake

Venus Online
    Moderator Idag 18:54 - NR: 7024802

Junjia, om vi har medlemmar på denna sidan som är lika kunniga som oss moderatorer i frågorna kring reglerna, varför inte utnyttja detta till våran egen fördel då???
    Vad är det för fel på hjälpsamma medlemmar???
    Även vi moderatorer är ju medlemmar i grunden, bara att vi har lite mer insyn om vad som händer "bakom kulisserna"...

Om man endast vill ha svar från en moderator så föreslår jag att man vänder sig till en moderator privat och inte sitter o blir arg i denna tråden för att "kreti o pleti" vill vara snälla o hjälpa till...

Skulle det visa sig att "kreti o pleti" har fel så rättar ju vi självklart... Vi vill ju inte att någon ska missuppfatta reglerna, det förlorar vi ju alla på i längden...

Bara att den tiden jag inte kan vara här så är jag tacksam över kunniga medlemmar som vill hjälpa till... Ser inget som helst fel med det i ett öppet forum som FL faktiskt är...

Men om man nu speciellt diskuterar med en moderator och specifikt ställer frågan till henne, är det då väldigt svårt att förstå vem man vill ha svar ifrån? Ska man kanske skriva Moderator och nicket med stora bokstäver för att underlätta för folk att det är just den man vill ha svar ifrån eller hur är lämpligt att göra?

• Röd drake

Venus Den är för övrigt avslutad då jag inte tänker specificera mig här i tråden...

• giz

klistrar in min fråga igen i hopp om att ngn annan vet

om ngn är OT riktat mot mej, får man då svara på det eller ska man starta en ny tråd...... eller ska det svaras på i gb? men man ska ju inte ta diskussionen till gb utan hålla diskussionen i tråden........ alltså vad är då rätt att göra?? ska man bara strunta i OT inlägget å vara fisförnämn eller ska man svara och vara artig eller???? //OT mästaren giz

• Junija

Venus:

Tack för svaret. Men jag håller inte med. Har man en moderatortråd så tycker iaf jag det är en moderator som ska svara på frågorna.

I annat fall så kanske det vore bra om "vanliga" medlemmar som betraktas som lämpliga moderator-stand-ins, kanske skulle ha någon info om det under sitt nick. Typ: "Hilda - med rätt att svara" eller nåt?

Jag förstår att det är bra om någon annan kan svara, men hur ska alla medlemmar kunna hålla reda på vilka som ÄR kunniga på reglerna och att det inte bara är kreti som svarar vad h*n tror? Dessutom gör det så att vi "vanliga" medlemmar måste hålla extra koll på vilka som har "befogenhet" att svara.

• Gisse the one and only

Röd Drake

Men du har ju fått svar. Lämna ett meddelande i inboxen hos den moderator du vill ha svar ifrån.

Även i vanliga trådar, får man inte alltid svar från den man vänder sig till, det vet du mycket väl

• Venus

Då medlemmar är vana att hjälpa till här inne med att svara så JA, skriv gärna att du vill ha svar endast från en moderator och om det är en specifik moderator du vill ha svar från, ex Isolde, så skriver du detta... Stora bokstäver är onödigt eftersom det ses som att skrika, och att skrika efter någon anses vara otrevligt...

• Röd drake

Venus Jag skrev specifikt Isolde men det var ju tydligen fel av mig att förvänta mig ett svar från just henne ändå... Så hur ska man göra?

• Ralleröj

jag har två frågor till en moderator!!

Om jag har frågor angående varför jag fått en tillsägelse eller varning, men INTE känner att jag behöver överklaga. Bryter jag då mot reglerna om jag startar en tråd om det och riktar min fråga till en moderator? Är det OK att skicka ett personligt meddelande med min fråga till en moderator eller MÅSTE man överklaga för att få svar på frågor angående tillsägelser och varningar?

Sen undrar jag varför vissa moderatorer avslutar inlägg med " /moderator" när det klart och tydligt står under nicket, det finns ju ingen som kan misstolka Er vill jag påstå. Det jag menar är att det kan uppfattas "snäsigt" när vissa av Er avslutar så...... men det är min åsikt.

Svar på tråden Moderatortråden