strulmaja skrev 2010-12-09 10:03:33 följande:
Btw
Det här med att skapa en grupp på FB var tydligen lättare sagt än gjort.
Tydligen måste jag lägga till någon innan gruppen kan skapas.
Men hur ska det gå till? Så dumt. Tänk om jag hade velat ha en grupp för mig själv då hade det inte gått alltså?
Hihi ja det var ju lite lustigt

Började skratta här...

ska förresten börja jobba nästa vecka redan!! Shit, hur ska det gå den här gången då. Fast nu vet man ju att man har det här och kan vara mer observant... eller försöka iallafall...
Anonym (gravid) skrev 2010-12-09 11:50:46 följande:
Ni som har adhd eller add och har barn. Har era barn det med? Jag har adhd medans min sambo inte har det(tack och lov för jag fixar inte andra med adhd) Jag tycker dom är skitjobbiga. Jepp jag sa det. Har inga vänner som har adhd. Medans mina närmaste vänner och kollegor på jobbet vet att jag har det. Men jag har nog väldigt lätt adhd för det är ingen som märkt nåt. Är mest min sambo och familj som kan märka det. Men har världens bästa kille som stöttar mig och tar mej precis för den jag är :) Hoppas ni med har stöttande och förstående partners och familjer. <3
Hej! Jag har ADD. Jag trooooor att min äldsta har lite också. Ser ganska mycket som jag reflekterar över. Men jag kommer självklart inte påtala det sålänge barnet mår bra och det går bra allting osv. Börjar det bli jobbigt eller så att barnet inte mår bra så kommer jag stötta och fixa hjälp och så. Vet ju själv hur det är att haft i barndomen och inte fattat vad det är för fel... så kommer inte låta det hända mina barn. Däremot min yngsta är jag ganska säker på att h*n inte har det. De är som natt och dag de små liven
Men som sagt, har ju ingen diagnos eller så utan är bara mina egna reflektioner. Dock tycker jag det känns ganska bra att jag vet om vad det kan vara när det gäller den stora, då kan jag ju OM det kommer ställa till problem i framtiden hjälpa till på ett helt annat sätt än på det sättet att jag själv inte fick någon hjälp alls utan bara blivit anklagad för slarvig, LAT (urk), "du har ju ingen ordning på nåt, knappt dig själv" osv osv... ja du vet...
Hur visar sig din ADHD hemma ? Och hur går det att jobba då utan att det märks på jobbet? Har du knep eller något annat hjälpmedel på jobbet?