TjockKatt skrev 2010-12-08 14:27:16 följande:
Föresten Takex, såg att du gick på kbt för att få hjälp med din ADD. Har du gått där länge, och har du märkt någon skillnad? Jag ska börja i en grupp i februari.
Inte alltför länge hos den här läkaren och jag tycker det är väldigt positivt! Det är tungt att dra igång beteende ändringar men just schema systemet hon lärt mig har hjälpt mig en massa. Mest med stressen som jag får av att alltid vara så virrig. Det tar sån tid bara och det är så tungt i början, så det är kämpigt att inte ge upp!
Anonym (virrpanna) skrev 2010-12-08 14:30:44 följande:
Ja du har väl rätt... läkaren sa att hon gav concerta för att det skulle verka direkt... frågade om Strattera men han sa att den är som SSRI alltså tar ett tag (typ veckor) innan den verkar... tack för att du peppar!! Man blir ju så frustrerad när det inte funkar DIREKT, helst igår!
Ja Concerta verkar över hela dagen, en uppåtkurva första timmen, sen håller den sig på en nivå och sedan vid kvällen sluttar kurvan neråt igen för att till slut avta helt.
Vad känner du för effekt förresten? Är det som du skrev förut att det känns som någon skruvar ner fjärrkontrollen i hjärnan och det blir lugnare? Har den effekten avtagit nu när du inte tycker medicinen hjälper så mycket längre? Eller menar du bara att du behöver högre dos?
Jag veeet varför ska allt ta sån tid! Jag blir också tokig! Ibland vill jag ta 5 på en gång, bara för att miraklet ska komma och änglar ska sjunga, haha.
Okej, jag trodde även att det skulle ta någon vecka eller två innan man kunde känna något alls med Concertan. Låter som rena drömmen att den håller i så länge. Är den dyr?
Jag tycker den är densamma, effekten alltså, det blir lite klarare och dimman i huvudet försvinner. Nu med biverkningar och när placebo är borta så är jag fortfarande rätt seg så det är inte så att jag får så mycket gjort men jag känner mig betydligt piggare. Det tycker jag! Så meeer bara :D