Aina83 skrev 2010-12-08 15:07:49 följande:
Funderar starkt på att öppna ett nytt forum där vi som valt att leva med våra diagnoser valt att inte äta medicin,
blir verkligen sjukt trött och irriterad när jag läser överallt om olika mediciner och hur mycket man tar and shit...
Måste ju finnas mer än bara lilla jag som valt att ej äta skiten???????
Hej du! Ja som Takex sa, vi måste ju få diskutera medicinerna eftersom vissa av oss känner att det fungerar bäst. Jag har som jag skrev förut, testat det mesta genom terapi i fyra år och nu kommit till det stadiet att jag går under om jag inte får mer hjälp, för mig blev det då medicin. Det handlar då om substanser i hjärnan som inte riktigt funkar som man får lite hjälp med. Iallafall för mig. Och jag tycker det är riktigt skitbra att du har stöd och sådan bra hjälp av din omgivning

Inte alla har den förståelsen runt i kring sig tyvärr.
Och som Takex sa, hoppa över de inläggen bara. Vi måste ju som sagt kunna diskutera lite vad vi vill kring ADD-n här, precis som du vill göra. Och det där med att man skriver något och sedan ingen svarar något tillbaks, det är INTE av illvilja, utan det är för att inläggen liksom "försvinner" eller att man helt enkelt inte hinner reagera på en del inlägg.
Tro mig, jag har förstått detta nu efter ca 6 år på FL

. Jag funderade måååånga gånger vad det var för fel på mig osv eftersom ingen (verkade det som) reagerade på det jag skrev. Man får helt enkelt vifta igen om man inte får svar. Hoppas du inte känner dig ovälkommen för så är det INTE.