Anonym (Yrja) skrev 2010-12-08 19:29:37 följande:
Funkar det bra för er att ha övernattningsgäster? Typ långväga släktingar och bekanta.. Jag tycker det är grymt påfrestande! Inte nog med att man ska ha städat och fixat middag.. man ska erbjuda renbäddad säng, fixa frukostmat, underhålla personen mer än bara ett par timmar.. det blir liksom lite för mycket på en gång tycker jag 
Jag har inge problem med det! Jag älskar att vara värd! Nu efter samtalsstöd förstår jag också varför och det är för att jag har väldigt bra rutin när jag har någon att ta hand om. Jag mammar min man nog rätt mycket också. det märks så fort jag är ensam mer än en vanlig arbetsdag, får ingen mat i mig och inget blir gjort men när jag har någon att ta hand om så får jag automatiskt rutin och blir hamonisk! Att däremot vara övernattningsgäst klarar jag inte av. Inte ens hos mina föräldrar. Jag blir väldigt nervös och lite halvhysterisk faktiskt.
TjockKatt skrev 2010-12-08 22:30:36 följande:
Hur gamla är ni i tråden?

Jag är 23 :)
Anonym (Yrja) skrev 2010-12-08 22:47:26 följande:
Tips mottages tacksamt! Vad får du lära dig i kbt´n?
Hittills har jag mest fått lära mig mycket om mig själv, det är nog ett bra första steg. Acceptera vart min egna förmåga stoppar, att det är okej, tror mycket för att få ner prestationsångest och att inte vara så hård mot mig själv. Jag får ganska mycket problem med stress tack vare ADDn.
Nu håller vi på att arbeta med rutiner på egen hand. Hur jag lägger upp egna rutiner som jag ska sätta igång själv. T ex är min man hemma så triggar han en rutin att äta genom att på peka att han är hungrig. Är han inte hemma så måste jag ändå kunna få igång det. Också hur jag ska lägga upp ett dags schema, lära mig att lägga upp min tid. Det får jag lära mig just nu och det är i största del läxor på hemmaplan.