Takex skrev 2010-12-09 13:27:50 följande:
Samma för oss alltså .. skolkade rätt mycket i 9:an framför allt. Så mycket det går när dom ringer mamma så mycket. Men det var rätt ordentligt. Men jag vet inte hur det är med dig men jag brukar ändå fixa allt i slutet, slutspurten i nian så höjde betygen rejält så att jag skulle kunna gå gymnasiet. Jag har bara alltid fått ta en annan väg, stressat, haft ångest, skippat och sen lirkat med lärare, betat av extra arbeten och fått ihop det på slutet. Så vill inte jag leva, jag vill gå raka vägen utan en massa krussidull på sidan.
Check!! började försöka skolka redan i trean faktiskt!!!! Hahaha... sa till läraren att jag hade ont i magen eller vad det nu var och trodde att det skulle funka *garv*. Och sedan har jag skolkat så mycket det bara gick... men i gymnasiet gick jag i en liten klass och fann min plats väldigt bra så där trivdes jag. Skolkade ioch för sig säkert mer än det vanliga men som sagt, mot slutet fixade det sig med bra betyg osv osv...
konstigt det där! Man hamnar ofta i strul och sådär men nästan alltid fixar det sig i slutänden ändå!! Har ni också så?