• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • strulmaja

Hörni tjejer (för det är väl bara tjejer som skrivit i trådarna hitills?)

Hur många av er skulle våga outa sig i en grupp på Facebook?
    Jag tänker då en sluten grupp där inte vem som helst kan bli medlem eller läsa det som skrivs.
    Namnet på gruppen behöver inte heller ha ett namn som "Vi med ADD/ADHD" för visst är det så att ens vänner ser vilka grupper man joinar på fejjan? Så, om man nu inte skulle vilja att andra såg det kan man ju döpa gruppen till vad som egentligen, som inte kan relateras till ADHD/ADD. Kanske "Virrpannorna" eller "Strulmajorna"? Cool 

Om vi hade en sådan grupp på FB skulle vi kunna dela med oss av varandras målningar, foton, peppa och stötta, komma med råd och tips till varandra på ett helt annat sätt än här. Jag skulle tycka det var jätteroligt att få del av ert skapande, bli inspirerad och inspirera och jag tänker att där skulle finnas en grundtrygghet i att kunna göra det när man vet att alla i gruppen har liknande eller samma problem och svårigheter som en själv. 

Men, finns behovet ens? Inge kul att starta en grupp där man är ensam medlem. Kan bli lite tråkigt då tror jag Flört 

• Aina83

Inte medlem på facebook.. skit sida:P

• strulmaja
    Aina83 skrev 2010-12-08 13:54:38 följande:
    Det tänkte jag förstås inte på, att alla kanske inte ens är medlemmar där. Tog för givet att alla har FB idag.
    Jag var faktiskt sist ut bland mina vänner att skaffa konto där och avskydde skiten först för jag förstod ingenting. Men nu tycker jag det är ganska kul.
  • Anonym (virrpanna)
    Aina83 skrev 2010-12-08 13:54:38 följande:
    Hihi och jag som trodde jag var ensam om att tycka så Har aldrig varit intresserad av FB... men ni som vill kan ju såklart starta en grupp där förstås
  • Aina83

har varit medlem, träffade faktiskt min man där=)

Vi avslutade våra konton samtidigt och saknar de inte alls, är beroende av FL istället:P 

• Aina83

Jobbar inatt:P så ska sätta mig och läsa igen tråden då tänkte jag,

hinner inte det nu, ska hämta hem mina barn=)

Har ni jobb och klarar ni av de??

Många med bokstäver har svårt med att jobba (tro mig jag vet), nu har jag haft samma jobb i snart 2år och fast anställd, jobbar som personligassistent. =) 

• strulmaja
    Anonym (virrpanna) skrev 2010-12-08 13:59:16 följande:
    Hihi och jag som trodde jag var ensam om att tycka så Har aldrig varit intresserad av FB... men ni som vill kan ju såklart starta en grupp där förstås
    Det tog mig ett bra tag innan jag fann tjusningen med FB. Jag har vänner och bekanta, min familj och makens familj spridda över hela Sverige och eftersom jag har en släng av telefonfobi passar Facebook mig perfekt. Man behöver inte heller ha lika dåligt samvete för att man inte ses så ofta Glad Men ibland blir jag trött på det och tar en paus vilket är rätt skönt.
  • strulmaja
    Aina83 skrev 2010-12-08 14:01:52 följande:
    Jobbar inatt:P så ska sätta mig och läsa igen tråden då tänkte jag,

hinner inte det nu, ska hämta hem mina barn=)

Har ni jobb och klarar ni av de??

Många med bokstäver har svårt med att jobba (tro mig jag vet), nu har jag haft samma jobb i snart 2år och fast anställd, jobbar som personligassistent. =) 
    Jag är mammaledig och det är med nöd och näppe som jag fixar det. När jag har arbetat har det inte gått så bra. Längsta arbetet eller anställningen som jag haft varade i ca 2 år och tiden där var ingen dans på rosor direkt och slutade ganska katastrofalt. Jag har en tendens att komma ihop mig med chefen och eller arbetskollegerna så det är inte helt utan oro och ångest som jag snart ska kliva ut på arbetsmarknaden igen Obestämd
  • Takex
    strulmaja skrev 2010-12-08 14:07:23 följande:
    Det tog mig ett bra tag innan jag fann tjusningen med FB. Jag har vänner och bekanta, min familj och makens familj spridda över hela Sverige och eftersom jag har en släng av telefonfobi passar Facebook mig perfekt. Man behöver inte heller ha lika dåligt samvete för att man inte ses så ofta Glad Men ibland blir jag trött på det och tar en paus vilket är rätt skönt.
    Jag är med dig Strulmaja! Tycker FB är ett asbra verktyg, jag kommer knappt ihåg mig själv så födelsedagar osv är helt omöjligt. Med Facebook har jag koll på allt! 
  • TjockKatt

Nu orkade jag äntligen läsa igenom den här tråden också. Tungan ute

Hejsan på er, fellow addare. Jag är 21 år och blev diagnoserad som 17åring med ADD, dystymi samt diverse annat som antagligen kommer bytas ut mot en annan diagnos när jag gör en ny utredningen vilket jag hoppas på snart. Jag har precis bytt medicin från strattera till concerta och väntar på att jag ska komma upp i en dos där den faktiskt får effekt.

Tack för mig så länge

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen