Harlow skrev 2010-12-07 22:44:39 följande:
Jag passar aldrig in i grupper med tjejer, jag har försökt och försökt i så många år - nu har jag slutat. Det har dock blivit lättare med åren måste jag säga, förmodligen också för att jag försöker mindre. Jag tror jag kan upplevas som nonchalant ibland.
Det där med sms och att aldrig svara, haha - det är helt otroligt. Jag tänker ALLTID "det där måste jag svara på sen", och jag glömmer det varenda gång. Det har hänt att vänner jagat mig i veckor, och ju mer de hör av sig desto mer benägen blir jag att dra mig undan. Hatar när folk ligger på mig, det gör mig jättestressad. Nu har mina vänner lärt sig, men innan de fick kläm på mig och mitt sätt att funka var det rätt jobbigt.
CHECK!
Jag VET att jag kan upplevas som nonchalant för det har jag fått höra såååå många ggr.
Men de få kvinnor som jag "klickat" med har varit lite av samma skrot och korn som jag själv. Inte sådär überfeminina, utan kanske mer det pojkflickiga hållet utan att för den skull vara grabbiga eller manhaftiga. De pryda, ytliga kvinnokvinnsen har jag aldrig känt att jag har något gemensamt med, mitt intresseområde sträcker sig längre än till nagelförlängningar, håruppsättningar och rosévin och sådant som jag velat prata eller diskutera om har liksom inte känts välkommet eller accepterat bland dessa kvinnor så därför har jag dragits till killarna och deras mer lättsamma inställning till saker och ting. Jag vet att jag generaliserar massor nu men mina erfarenheter av detta ser tyvärr ut så.