• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • strulmaja
    Anonym (Men dt är ju jag) skrev 2010-12-08 00:39:13 följande:
    Verkar läsvärd - det var denna du menade va(så typiskt mig )  " Vuxna med DAMP/ADHD
    av Vanna Beckman ".

Godnatt igen! (bara så jag)
    Japp! Säg inte att du sitter och beställer den över nätet nu fast du skulle gå och lägga dig? Det hade varit så JAG Skrattande 

Godnatt .... eller? igen Glad
  • Takex

Tar och postar här så den läggs till i favoriter! Jag går i KBT för ADDn och hjälper gärna till med tips som jag får lära mig och tycker fungerar!

• Aina83

Trevligt att du fixade denna tråden=)

Skrev i den förra med..=) 

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m51386531.html

Länken ovan är: Vuxna med ADHD/Asperger.

Finns många trådar här inne, innan jag fann dem var livet inte så kul, men det är så skönt att prata med andra som är precis som en själv.

Allmän info om mig:

27år gammal, fick min diagnos vid 27års ålder, (Allt inom ADHD, drag av asperger och autism, även drag av borderline), Borderline satte hon ej på mig för hon sa att jag kommer att växa ur de, Hon satte inte heller diagnosen ADHD på mig, för enligt henne kan man inte ha flera diagnoser utan har man ren ADHD så har man bara det och inget annat, har däremot hört olika från andra som blivit utredda, men men inte enligt min psyktant iallafall.

Är Gift sedan 4månader tillbaka, med mannen i mitt liv, mannen som får min vardag att gå ihop;)
    Har 2barn på 5 och 7år, även en bonusdotter på 3år.

Ja det var väl det som var intressant;)

Jag är väldigt pratig av mig hihi, fråga min man;)
    Jag kan skriva MASSA onödigt konstigt enligt andra, många andra känner igen sig i vad jag skriver och många har väldigt roligt åt mig, kul att underhålla andra=)

Jag har rutiner för att min vardag ska fungera någorlunda, har valt att inte äta medicin, någon annan?? 

• Anonym (virrpanna)

Tjenare så har man hittat hit då! Shit va ni skriver!! Hehe... idag testar jag att ta två Concerta (blir då 36 mg) men har ännu inte märkt något! Kan det vara fel dos eller är det ett tecken på att jag helt enkelt inte har ADD?? Någon som har koll på sånt där? Första dagen jag tog 18 mg funkade det tyckte jag, jag blev mer energisk och strukturerad och glad osv... HMM!!

• strulmaja

TS Yrja, när du får tid över, kan du länka till den här tråden från den gamala trådens ts? Då slipper nyanlända i gamla tråden leta sig igenom alla inlägg för att hitta hit.  

• Anonym (Men dt är ju jag)
    strulmaja skrev 2010-12-08 00:44:09 följande:
    Japp! Säg inte att du sitter och beställer den över nätet nu fast du skulle gå och lägga dig? Det hade varit så JAG Skrattande 

Godnatt .... eller? igen Glad
    Nej då, jag beställde inte boken utan lade mig faktiskt .
  • Anonym (Anna)

Hej!
    Jag har inte läst hela tråden men vill anmäla mig
    Jag har varit på bedömningssamtal hos landstingets NP team och ska utredas för ADD och inom autismspektrat.
    Jag har ett barn som är ca 8 år som har ADHD och atypisk autism och ett till som förmodligen kommer utredas, hen är ca 4 år.
    Jag är sambo med barnens pappa och bor i södra sverige.

Jag hinner inte läsa hela tråden nu men vill bara tala om att jag också alltid har trivs bäst bland killar har tom. haft ett jobb som är mansdominerade (verkstadsindustrin).

• strulmaja
    Anonym (Men dt är ju jag) skrev 2010-12-08 10:40:23 följande:
    Nej då, jag beställde inte boken utan lade mig faktiskt .
    Skrattande
    Anonym (Anna) skrev 2010-12-08 11:04:16 följande:
    Hej!
    Jag har varit på bedömningssamtal hos landstingets NP team och ska utredas för ADD och inom autismspektrat.
    Jag har ett barn som är ca 8 år som har ADHD och atypisk autism och ett till som förmodligen kommer utredas, hen är ca 4 år.

Jag hinner inte läsa hela tråden nu men vill bara tala om att jag också alltid har trivs bäst bland killar har tom. haft ett jobb som är mansdominerade (verkstadsindustrin).
    Hej och välkommen Anna! Är du ny eller kommer du från den gamla tråden?
  • strulmaja

Fan jag skulle fråga er något men nu har jag glömt det. Rynkar på näsan Få se om det dyker upp i minnet om jag går tillbaka till platsen där jag var när jag fick idén. Ibland funkar det.

Men NU kom jag ju på det!

Jag ville fråga er om självmedicinering. Jag tänker då mest på självmedicinering av te.x alkohol, droger (amfetamin möjligen), kaffe (som jag läst har en lugnande effekt på de med ADHD). Hur har ni det med det? Och upplever ni märkbara skillnader när di te.x har druckit alkohol eller kaffe? Alltså, känner ni er mer oragniserade i skallen eller blir ni mer åt andra hållet?

• Anonym (Anna)
    strulmaja skrev 2010-12-08 11:06:04 följande:
    Skrattande
    Anonym (Anna) skrev 2010-12-08 11:04:16 följande:
    Hej!

Hej och välkommen Anna! Är du ny eller kommer du från den gamla tråden?
    Jagh är "ny". Här på FL har jag funnits länge, mest i trådarna för barn med FH. Jag känner mig inte riktigt redo att outa mig, än. Känner att jag vill få, eller inte få diagnos först.
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen