strulmaja skrev 2010-12-08 00:01:32 följande:
Undrar om detta kan hänga ihop med bristen på serotonin och dopamin som jag hört att människor med ADD/ADHD har? Hoppas jag skrev rätt nu. Men tydligen ska ju antidepp som tillför serotonin hjälpa de med ADHD. Tyvärr kan jag inte uppge någon säker källa på detta, minns inte om jag läst det här på FL, i en bok eller på nätet men tåls ju att kollas upp. Om inte annat så är det ju inte så underligt att ADHD/ADD-människor känner sig nedstämda och deprimerade. Livet är nog tufft för alla men kanske lite tuffare för de med den här problematiken? Jag menar inte att slå mig för bröstet och påstå att vi har det värst, jag hoppas och tror att ni i den här tråden i alla fall förstår vart jag vill komma. Livet, vardagen är ju en ständig kamp för oss. För andra kan det tyckas vara lite småkul sådär när de får höra om hur slarvig eller glömsk man är, men att leva i det är allt annat än roligt. Det är tungt, tröttsamt och otroligt påfrestande, så att en depression ligger och lurar bakom hörnet är ju inte alls konstigt.
Omöjligt är det ju inte.
strulmaja skrev 2010-12-08 00:04:04 följande:
Vi kanske skulle slå våra "kloka" ihop och starta eget? Jag blir snart arbetslös så det skulle passa mig utmärkt. Säg bara till
Har heller inget jobb just nu så, vem vet

.
Anonym (Yrja) skrev 2010-12-08 00:07:32 följande:
Check! Jag funderade på att gå bildestetiskt program på gymnasiet men sen tänkte jag om (tänkte att det nog skulle vara svårt att livnära sig som estet) och valde ett teoretiskt program istället. Jag har ofta funderat om jag valde fel.. jag älskade att måla när jag var yngre men jag var långsam och hann aldrig färdig uppgifterna på bild-lektionerna. De uppgifter som jag lyckades få färdigt fick jag bra betyg men sen hade jag en massa som jag fick 2:or på (skala 1-5) för att de inte var färdiga.
Jag har känt precis som du med fotograferingen, att jag ser bilden färdig innan. Ibland blir jag besviken när jag ser den perfekta bilden och så har jag inte kameran med.
Mina föräldrar tvingade mig att tänka om, oavsett hur bra jag faktiskt målar

.
Kameran är aldrig med när man ser
den bilden,
men tack och lov för mobiltelefon med kamera

(sen skriver jag ut och använder att måla efter).