• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Alle
    Anonym skrev 2011-03-03 09:31:49 följande:
    Hej! finns det nån här som fått ut pengar på försäkringen för att ni har add? hur mycket i såna fall?
    Tittade i villkoren för min försäkring och där ingår inte NPF-diagnoser.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • psyko II
    Alle skrev 2011-03-03 13:15:28 följande:
    Tittade i villkoren för min försäkring och där ingår inte NPF-diagnoser.
    Ofta är det väl så om man har en barn/ungdonmsförsäkring som man haft sen man var liten som gäller tills man e 25 eler nått sånt, på en vanlig försäkring som man tecknar när man e vuxen så är det nog inte vanligt att NPF diagnoser finns med? kan inte detta, men jag kollade upp en hel del när jag kollade min försäkring, men jag kan ha fattat fel också :D
  • Anonym (Yrja)

Någon fler som har tråkigt ikväll? Är det något på tv?

• Anonym (Både jag & son?)

Hej! Jag skrev just i den andra tråden, men ville bara säga att jag gärna är med och "hänger" här, om det är ok för er?

Det är som en ny värld, jag vet ingenting och försöker läsa på så mycket som möjligt. Kanske inte kommer skriva så mycket men läser destå mer. Trevlig fredagskväll på er. 

• Anonym (Både jag & son?)

Och för att lämna nån slags CV, så vet Alle vem jag är, skulle jag tillägga. Glad 

• Anonym (Yrja)
    Anonym (Både jag & son?) skrev 2011-03-18 21:04:36 följande:
    Hej! Jag skrev just i den andra tråden, men ville bara säga att jag gärna är med och "hänger" här, om det är ok för er?

Det är som en ny värld, jag vet ingenting och försöker läsa på så mycket som möjligt. Kanske inte kommer skriva så mycket men läser destå mer. Trevlig fredagskväll på er. 
    Skoj att få sällskap här! Glad  Det är jag som är anonym(ADD?) i andra tråden...

Trevlig fredagskväll(natt) på dig med!
  • Anonym (Yrja)
    Anonym (Både jag & son?) skrev 2011-03-18 21:06:44 följande:
    Och för att lämna nån slags CV, så vet Alle vem jag är, skulle jag tillägga. Glad 
    Du verkar ha bra referenser! Flört
  • Anonym (ADD 72)

Hej, nu fann jag tråden Skrattande.

Är i full gång med utredning nu, önskar jag kan få den bekräftad någon gång så man kan hantera allt på ett lätare sätt.

Hur man utvecklar de positiva sidorna har jag ingen aning om....än Flört

• Anonym (Kickan)

Hej alla!!

Har skrivit och läst i symtomtråden, men tänker hoppa in här nu. Kallade mig vill veta i den tråden men nu heter jag Kickan!

väntar nu på mitt första besök och ska ta blod och urinprov. men det känns som att det händer nått iallafall.

• Anonym (Yrja)

Välkomna hit ADD 72 och Kickan! Skrattande

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen