mammabecka skrev 2011-06-03 20:16:11 följande:
Det är ju super

Jag bor i relativt stora Norrköping och här ser man nya ansikten varje dag och jag kan ofta inte kontrollera mina impulser att säga något som JAG tycker är roligt och som andra kanske inte håller med om
Det är få som skrattar när jag skämtar om hur jag planerar att döda busschauffören till exempel men det liksom bara flyger ur munnen på mig och det är liksom inte illa menat
Jag brukar få höra att jag är dryg också och en gång var det en kompis till min kompis som blev ledsen och verkligen tog åt sig av min dryga attityd, vilket förstås gav dåligt samvete - för jag menar ju faktiskt aldrig (sällan iallafall) att göra någon ledsen på riktigt.
Ja jag tror också att det är något som kommer med adhd:n.. Kan det vara kopplat till vår impulskontroll?

Vi säger allt andra bara vågar tänka

Hahhahahha viker mig dubbel.. jag och min bsäta vän satt en hel natt och snackade om att döda varandra, den som dog sist vann med oss satt en icke adhd vän och himlar med ögonen och säger till oss att ni är fan sjuka, helt störda på riktigt, det är inte sunt att sitta och snacka om hur och med vilken metod ni skulle döda varandra om ni blev ovänner, helt ärligt! Vi kollade upp, flinade och återgick till för oss det helt normala ämnet vem tar död på vem
Jag nästan drar mig för nya orter eller större orter numera, för jag så väl är medveten om min förmåga att säga för mkt rakt ut och få blickar på mig. Jag är för det mesta helt okapabel att vara diskret också och kan liksom säga vad som högt när man står i kön eller sånt, har liksom inga gränser där och det blir ju inte bättre av att jag tex själv inte tycker det är pinsamt att prata om sex eller andra kanske mr känsliga ämnen, så jag är ofta tanklös och kan börja snacka sånt mitt i butiken osv

INte alltid uppskatta av omgivningen iaf.
Men de är en sak som jag märkt på denna lilla ort, att de som känner mig, de gillar mig även om vi inte ens nästan delar åsikter om saker och ting, just för att jag säger det jag menar och menar precis det jag säger, jag lindar inte in ord eller krånglar till det eller hintar om saker. Tror inte ens jag har förmågan att liksom hinta, kringelikroka mig fram till målet, jag säger liksom rakt att nej så tycker inte jag eller japp precis så vill jag eller menar jag. Så jag vet flera som egentligen inte alls borde komma överrens med mig eller som lever helt annorlunda liv än mig och som ändå verkligen gillar mig ändå

Det måste ju ändå ses som en fördel tycker jag!