solfrost skrev 2011-06-01 22:03:34 följande:
*skrattar* Hur vi får ihop vardagen är faktiskt en bra fråga:) Jag blir alltid lika förvånad när det är lunch dags på helgen!? Vid 11 börjar den minsta bli gnällig och jag undrar vad som står på...sen ooops lunch! Vad ska vi ha?vad har vi hemma? Så blir det något snabbmats aktigt som korv och makaroner;/ Då äldsta dottern har Adhd så har vi rutiner som fungerar för oss, man gör sig i ordning direkt när man vaknar. Äter frukost.Åker till jobb/skola/fsk. Kommer hem lagar mat/dammsuger/viker tvätt badar barn/ packar väskor/samt äter/dukar av och nattar barnen. Följer vi inte dagordningen så faller allt. Då blir jag som en yr höna osm dammsuger lite här och där, viker lite tvätt, lagar mat som jag glömmer bort på spisen och barnens leksaker hamnar i fel rum*s* Det slutar med att maten är bränd/överkokt och jag slänger fram mackor och fil...och hemmet är rörigare än det var innan vi kom hem. Mitt i kaoset kan jag börja rensa garderober och mitt i det kommer jag på att jag måste packa matsäck till någon av ungarna... När mannen är hemma så talar han om vad jag ska göra:) Om vi har bestämt att vi ska städa så säger han till vilket rum som faller på mig så "jagar" han mig när jag svävar iväg och gör något annat:) Tänk att han står ut:)
hahah låter precis som jag. Börjar plocka smutstvätt och så hittar jag en film, den skall ju såklart till vardagsrummet OCH väl där ser jag att filmerna inte ligger där dom skall, fixar det.. mehh va tusan jag grejade ju tvätt, ner sätter på en maskin, då ser jag att jag måste dammsuga, men för att dammsuga så måste jag ju plocka upp från golvet, börjar med det, in med leksaker i barnets rum osv sov... Hittar en kaffemugg någonstans, den måste ju till köket, men jisses vad disk, fyller diskmaskinen... sådär! bra... men vad gör alla saker på köksbordet??? Hmm får röja det, vad gör jag av det, jo diskbänken är tom, bra stället det där så länge... Åhh tvättmaskinen är klar, bra hänger upp.... startar diskmaskinen... men vad grus det är på golvet

ja just det skulle ju dammsuga... börjar dammsuga... Mini kommer, mamma jag är hungrig, skulle vi ha fiskgratäng idag, japp säger jag eller nej det går inte hjärtat mamma glömde plocka ur fisken u frysen, kom vi gör smörgås... kan vi mysa vid tvn då undrar liten.. ja det gör vi, vi äter macka där hjärtat... ordnar te och macka sätter oss i soffan.... DÖR!!!!!! går ner och kan konstatera att hemmet ser sju resor värre ut än innan jag försökte få ordning på det..
Jag blir så trött, helt ärligt blir dödstrött, tycker jag sliter som ett jävla djur och det ser ändå fan ut hur jag än gör. Behöver jag tillägga att jag ogärna går hem efter dagis hämtning, letar hellre upp en lekplats och går till så jag slipper se allt, sen är det dags för kvällsmat/sen middag och dusch och säng.. När hon somnat är min hjärna helt körd, jag är inte trött så ja kan sova, men jag har ingen energi över för att göra mer än att häcka vid datorn typ, orkar inte ens läsa en bok, vilket jag egentligen gärna gör, älskar att läsa böcker...