HäxanSurtant skrev 2011-06-19 14:33:37 följande:
Skrattar så jag kiknar, jag kan oxå städa, fota och sen lägga tillbaka röran...
Men här har ni hur mitt köksbord såg ut konstant innan jag fick barn...... och detta är ändå på en hyfsat bra dag vill jag minnas
Även jag har datahörnan i köket, för då kan jag höra uppåt där vi har vardagsrummet och tösen springer förbi mig på sin väg mot sitt rum osv, centralt och jag kan inte tappa bort mig helt, för jag blir konstant störd av djur och barn när dom är vakna....
Det går i perioder för min del. Men jag har bett om hjälp så med tur kommer min syster och hjälper mig i veckan så jag får burit upp de sista av mina oupppackade kartonger och ställt i mitt skräprum där upp. Bättre att ha alla kartonger och säcka där, så kan jag gå igenom en åt gången utan att röra ner hela hemmet, som ju är rörigt så det räcker ändå!
Hahaha! Det där påminner om hur min farmors köksbord brukade se ut. Men då var resten av hemmet tio gånger värre. Undrar om hon hade adhd?
Jag själv har aldrig bott hemifrån utan barn, så jag har ingen aning om hur det skulle se ut då, men i dagsläget brukar det iallafall se ut som så att gårdagens middag ALLTID står kvar på köksbordet ända tills vi ska äta middag igen. Vill förstås inte tvinga barnen att sitta i mitt stök, så de sjuffas in i det ännu stökigare vardagsrummet och får sitta framför tv:n och äta
Ja, så var det iallafall innan vi flyttade hit. Nu har jag hittills iallafall lyckats hålla förtäringen i köksområdet. Dvs. att om bordet är fullt sätter vi stolarna i ring på något tomt köksutrymme när vi ska äta frukost, hihihi..
Jag har verkligen ingen moral i jämförelse med "alla" supermorsor här på fb. Fick ett hot om anmälan för att jag bara lagar ett varmt mål per dag.
Men vadå? Vi äter kall risgrynsgröt (blir som risifrutti och går betydligt snabbare än att hålla på och koka när man inte har micro), smörgåsar med grönsaker (om jag inte glömt handla bröd och det får bli knäcke eller havregrynsgröt... som f.ö. är varm!) och så (just det, grönsakerna brukar jag glömma till frukosten men då funkar det utmärkt att plocka fram en liten lök - det är väl en grönsak??

- och dela till de små liven medan de väntar på nästa mål) äter vi scones som jag supersnabbt bakat för deras skull (om jag inte plötsligt skulle ha slut på någon jätteviktig ingrediens eller inte hitta receptet, för då händer det att jag bakar en sockerkaka istället, för det kan jag faktiskt) men sconesen brukar bli brända eftersom jag alltid har hundra bollar i luften som jag på något sätt tänkt mig jonglera med samtidigt. Så det löser sig liksom, de går ju aldrig utan mat, för en sak jag PÅ RIKTIGT är bra på är att hitta lösningar till det mesta
Det där du skriver om dit skräprum känner jag igen

Bodde några veckor hos en yngre släkting som precis som jag diagnostiserats med adhd. Hon hade en stooor lägenhet med 6-7 rum, varav tre utav rummen användes som "förråd"/skräprum. Jag själv hade dessutom en extra toalett i förra lägenheten som jag använde som förråd/garderob/skräprum/gömställe inför panikbesök.