Cambridge för viktminskning...
tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.
tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.
Okej bara jag som trodde att det var samma antal påsar oavsett var i världen man befinner sig o där cambridge säljs. Vilken dag är du inne på ambassadör?
Jag körde cambridge i 3,5 vecka för två år sedan och gick ner 8 kg. (och hade fem kilo kvar till mål) Anledningen till att jag gav upp var ett negativt jobbesked i kombination med tristess. Det är tråkigt att aldrig äta mat. Det första jag åt när jag slutade var nötter som jag köpte på vägen hem. Sedan var det kört. Jag provade femtielva gånger att gå tillbaks till ren kur utan att lyckas. Nu två år senare (med alla kilona tillbaks plus 5 till) känner jag mig redo.
Mitt råd till alla här som jag hoppas följa själv denna gång är att inte ge upp förrän man nått målvikt. Det kommer vara skitsvårt att gå på ren kur hela vägen och ibland går det inte av sociala skäl att dricka pulvershakes, t ex vid jobblunch eller när man blir bortbjuden. Då tror jag på att inte äta kolhydrater utan bara köttet/fisken/kycklingen/ägget, grönsaker, sallad och sås. Och endast det. Och sedan hålla sig till Cambridge övrig tid. Viktigt att inte komma ur ketosen då det är skitsvårt att komma in igen. Jag hade själv som mål att äta rent januari ut och sedan köra med kolhydrattfattig diet övrig tid. Men jag inser nu att för mig blir det i såfall som förra gången att när jag väl börja äta och sluta med påsarna avstannar viktminskningen och först äter man nötter, sedan mörk choklad, sedan godis och sedan som man gjorde innan.
Därför tror jag på ren kur i kombination med kolhydratfattig mat ibland tills man når målvikt och sedan upptrappning i två veckor med kombination pulver och vanligt mat men det först när man nått målvikten.
Att röra på sig är också viktigt märkte jag förra gången, det går så mycket fortare att gå ner i vikt om man rör på sig.
Vad säger ni andra, hur ser era planer ut?
) men kallare
Blev mest som väldigt misslyckad sorbet tycker jag. Alldeles för stora kristaller i den och den skulle säkert ha vunnit på att bli omrörd några ggr under frysningen, Dock har vi frysboxen i källaren och så ambitiös hade jag inte lust att vara, att springa dit och röra.Dag 4 idag. Vågen visar på -2 kg, och måttbandet på -10 cm runt midjan! Härligt!
Just nu känns det som att jag faktiskt kommer att palla 1½ vecka till på ren kur. Det handlar nog bara om att verkligen bestämma sig!
Heja heja!
Just det, om man har svårt att äta pulver eftersom man är på stan eller dylikt så har jag bytt ut en cambridge-måltid mot Nutrilett Ready To drink. Tror att det väl är ungefär samma gegga (jag tror inte på att om man skulle ta till någon annan pulverdiet eller så så ändrar man en viktig kemi eller något sådant i kroppen...)