• Impartial

Cambridge för viktminskning...

tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
    Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.

• Svar på tråden Cambridge för viktminskning...
  • Hathor
    Mimtoo skrev 2011-01-07 17:54:48 följande:
    Jag mår super bra!

1 Januari började jag med natrilett ren kur nu är det dag 6 och jag har gått ner 6 kg.
    Idag går jag över till cambridge ren kur.
    6kg på 6 dagar Förvånad det e ju galet ju.  Men kul för dig Skrattande  Jag hoppas på själv på att vågen ska stå på minus 5kg måndag morgon, just nu står den på -3,1kg *hoppas hoppas*   :) 

Lycka till med cambridgen :) 
  • Syster C

Fan.
    Första natten på jobbet efter min start med CK. 7e dagen snart avklarad ( 12 minuter kvar ;)  )
    Hade hoppats att personalrummet hade tömts på allt vad julgodis heter men där står det chokladkartonger så klart.... Jag gör allt för att undvika att gå in där, för nu jävlar räcker det för mig! 
    Vinsten jag gör på att INTE ta en godis och stoppa i munnen i 8 sekunder är ju så mycket större än vinsten av att faktiskt göra det. Jag kan "vinna" en snygg kropp och ett gott samvete på vägen, eller så kan jag vinna 8 sekunders chokladätande, skuldkänslor och ett steg längre från min målvikt.

Det blir verkligen tufft med 5 nätter nästa vecka känner jag redan nu... Suck

HEJJA MIG OCH HEJJA OSS!!

• gladare

Syster c strunta i chokladen det är rena fördärvet tänk blää o yippi för nya kroppen istället. Gör en rensning o släng annars det är ju gammalt nu iaf Tänkte testa din mintsorbe med omrörning idag på min dag 2.

• Bebislängtan82

Tycker ni är jätte duktiga. Jag ska själv börja på månad och funderar på att starta en blogg till bara denna resan. Kan ju vara kul tt blick tillbaka och se senare.

Är 2011 vårt år
  • dotson
    JenniePärlan skrev 2011-01-07 15:47:21 följande:
    Det lät ju gott. Inte frestasGlad

Ja ska man träna å röra på sig mycket, så måste man nog äta något. Ska du köra kombinerat nu eller ?
    Ska försöka köra rent i möjligaste mån till jag når mitt mål dvs tills jag är typ 76 cm om midjan (är idag 90). Men om det krävs av sociala skäl äter jag men skippar kalorier. Igår var jag på middagen och åt endast kyckling och sallad och drack vatten. Stod emot allt snacks och det var en del: popcorn, ostbollar, pepparkakor, flera sorters choklad och glass. Känner mig så duktigt!
  • dotson

Hur gör ni på jobbet? Har ni berättat att ni kör pulver. Jag vill INTE berätta för kollegorna och har bara berättat för en kompis som också kör pulver. Det kommer bli svårt att förklara varför man inte äter lunch i lunchrummet varje dag.

När jag körde Cambridge förra gången åt jag ibland Vikväktarnas soppa, den som är i konserv. Med den klarar man kolhydratgränsen som ju på Cambridge är 50 om dagen.

• gladare

Jag valde att berätta el de såg när jag gjorde i ordning min lunchpåse o vatten så prata vi lite kring det o sen var det inget längre de andra börja med nyttigare alternativ med. Nu har jag vart hemma några dagar o blir hemma veckan som kommer med så ska bli roligt att se om deras förändringar består ännu.

• JenniePärlan
    dotson skrev 2011-01-08 09:46:21 följande:
    Hur gör ni på jobbet? Har ni berättat att ni kör pulver. Jag vill INTE berätta för kollegorna och har bara berättat för en kompis som också kör pulver. Det kommer bli svårt att förklara varför man inte äter lunch i lunchrummet varje dag.

När jag körde Cambridge förra gången åt jag ibland Vikväktarnas soppa, den som är i konserv. Med den klarar man kolhydratgränsen som ju på Cambridge är 50 om dagen.
    Jag berättar. Det ökar min motivation för då kan jag ju inte misslyckas. Jag ska jobba 13-21.30 idag och 8-15 imorgon. Toppen slipper man glufset här hemma. De är ju jobbigast på helgerna tycker jag.

Idag är dag 4. Har gått ner 2.4kg hittils.

Ni som går på renkur motionerar ni nåt? Jag går på promenader pallar inte mer än så...
  • Tokstolla
    JenniePärlan skrev 2011-01-08 10:13:12 följande:
    Jag berättar. Det ökar min motivation för då kan jag ju inte misslyckas. Jag ska jobba 13-21.30 idag och 8-15 imorgon. Toppen slipper man glufset här hemma. De är ju jobbigast på helgerna tycker jag.

Idag är dag 4. Har gått ner 2.4kg hittils.

Ni som går på renkur motionerar ni nåt? Jag går på promenader pallar inte mer än så...
    Ja, upp och ner på vågen
  • FreeForAll
    Tokstolla skrev 2011-01-08 10:33:07 följande:
    Ja, upp och ner på vågen
    Hahaha! Skrattande

Dag 2 och jag gick bara ner 0,5 kg första dagen, trodde jag skulle tappa massa vatten (gjorde jag förra gången) och tappa 2 kg på en gång.

Vågen jag har ska kunna mäta hur mycket vatten man har i kroppen, igår hade jag 39,8% vatten och idag 44,8% och så fall har jag ju samlar på mig mer vatten? Men sen vet jag inte hur mycket man ska lite på såna vågar heller...
    Det ante mig.
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...