• M y

BF september 2011

Hej

&

Stort GRATTIS till er alla. Hoppas jag får vara med er här...

• M y

Jag hänger gärna med er här i Septembertråden,

Är i vec. 4+3 enligt familjelivs uträkning och det stämmer då jag har stenkoll på min ÄL.Så barnet ska komma 11/9-2011.  Detta är mitt tredje barn och sambos första.
    Jag mår illa,är trött och brösten har växt "jippie" illamåendet klarar jag inte av så bra då jag aldrig mår illa annars,så det går inget vidare med maten. Ätit Folsyra B6 B12 i några månader nu,en svart burk med rosa ram.

• M y
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 10:58:32 följande:
    Känner alla ni andra av att det växer i livmodern, alltså några symptom på det? Jag känner ingentingRynkar på näsan
    Det ända jag märker av är att jag är trött och behöver äta på regelbunda tider.

Va roligt att vi har blivit så många här nu Glad
    Jag känner att det spänner och gör ont,typ som svag mensvärk. Det kännde jag inte med de andra två,så jag antar att det är olika från gång till gång. Fast med de mådde jag inte illa alls,nu mår jag illa så fort jag stiger upp och så några timmar framåt.
  • M y
    SannaMac skrev 2011-01-06 11:13:51 följande:
    Min mamma hade massor av äggledarinfektioner i ungdomen och tydligen halvt igenvuxen i äggledarna - men hon har ändå varit gravid tre gånger, aldrig haft utomkveds och aldrig några missfall

Och vi får inte glömma att vi bara varit gravida i typ 3 veckor än... symptomen kommer
    Jag skulle precis skriva det,symptomen kommer och då lär vi önska att vi mådde som vi gör nu. Nu ska vi njuta och glädjas,för länge fram lär vi alla ha symptom så det räcker och blir över Skrattande
  • M y
    RonjaLi skrev 2011-01-06 11:26:57 följande:
    Nu oroar ni er så där i onödan igen
    Kände i stort sett ingenting när jag väntade sonen, bara lite ömmande bröst. Illamåendet kom som sagt först i v. 12 och varade bara i några dagar. Var sjukt trött en period men inte så här tidigt.
    Det är inte många som känner växtvärk så här tidigt i grav. Embryot är ju bara några milimeter "stort".
    Den här gången har jag iofs ont i ländryggen och börjar känna av foglossning men det är för att jag fött ett barn och kroppen inte riktigt ät återställd från förra grav då jag hade sån jäkla foglossning så jag inte kunde gå!
    Men det började inte förren flera månader in i grav.

Oroa er inte för att ni inte har så mycket symptom! Var istället glada för att ni troligtvis kommer ha en lätt graviditet
    Hur långt har du mellan dina graviditeter? Jag tänker på det där med foglossning då jag själv hade det med min andra pga samma som du att kroppen inte hade hunnit återhämta sig. Det är 2 år mellan de två och nu är det snart 6 år sen jag fick min andra. Foglossning är något jag definitivt inte vill ha igen,allt annat klarar jag (tror jag).
  • M y
    Lunas mamma skrev 2011-01-06 11:29:11 följande:
    Håller med Jolisan, var speciellt glada ni som slipper må illa. Inte kul! :(
    Jag förstår inte hur det ska hjälpa om man äter,jag mår mer illa bara jag tänker på mat. Får se när jag får i mig något idagKräks
  • M y
    LitenMy skrev 2011-01-11 16:38:56 följande:
    Jag hoppas med....nu är jag snart uppe i 1000 kr på bara vul! Värt varje krona bara liten finns kvar....
    Ska hålla tummarna så att  allt ordnat sig tills du ska dit näste gång. Massa styrkekramar !
  • M y

Måste få fråga er en sak:
     Vet ni ifall VUL fortfarande är något alla gravida får göra? Jag fick det båda gångerna jag var gravid 02 och 04.
    Eller det beror på var man bor?

• M y
    systertillknorr skrev 2011-01-12 14:50:52 följande:
    Ja precisGlad därför kommer jag nog låta bli det helt nu, har nog ändå ätit lite för mycket när jag varit som tokigast...
    Men fan va sugen man blir på sushi! Vill ha nunununu! Hehehehe sambon har också börjat få cravings för sushiFlört
    Jag fick i mig hela 16 bitar igårSkrattande,pinsamt att gå och luncha själv.Vågade inte ringa någon och fråga om sällskap för jag kände på mig att det skulle bli mååånga bitar. Men de kan inte hjälpas nu,då jag mår illa och äter så lite unnar jag mig allt jag vill ha då jag blir sugen.
    Hoppas du får sushi snart!
  • M y
    sockerslav skrev 2011-01-12 15:48:21 följande:
    Hahaha! Så många skulle jag nog också kunna trycka i mig. Det fick stanna vid 9 på lunchen idag. I en dokumentär om en kvinna som siktar att bli världens fetaste kvinna fick man höra henne berätta att en sushiportion för henne innehåller 70(SJUTTIO!!!!) bitar.
    Vi har lite kvar att jobba på du och jag, fast vem vet hur det är i v 39?!?!?!
    Hahaha, 70 st Förvånad inte en chans att det finns plats i v 39 för ens hälften.
    LivräddMedStil skrev 2011-01-12 15:55:13 följande:
    Jag är precis tvärtom, fick knappt i mig något av min lunch. Det var gott och så men det gick liksom inte. :(
    Jag kanske ska nämna att det var både frukost och lunch,mådde illa så frukosten hoppade jag över. Jag äter aldrig frukost direkt när jag vaknar annars heller och nu är det de sista jag tänker på pga illamåendet. Fast min kommer inte varje dag längre,hoppas det försvinner helt snart för oss båda och alla andra som mår illaKräks
Svar på tråden BF september 2011