• M y

BF september 2011

En till som klarat av de 12 veckorna *andas ut*

12+0,var det första jag tänkte på när jag öppnade ögonen...sen sprang jag in på toa. Får aldrig sova länge,vaknat alltid av att jag måste gå och kissa.

Idag ska vi berätta för barnen,så länge jag inte ändrar mig Obestämd och imorgon är det dags för inskrivning. Hur det ska gå att lämna blodprov,ja det har jag tänkt på hela helgen. Emlasalvan ska inhandlas idag!

• M y

Har ni andra gått upp i vikt? Hur mycket i så fall och vilken vecka?

*Nu börjar förlossningskliniken på TV4 Fakta*

• M y
    hanna elise skrev 2011-02-28 11:11:46 följande:
    slog just på tv:n för att se det och det första man får se är ett barn som förlöstes med kejsarsnitt som inte andades till en början.
    Usch vilken lång väntan på det där första skriket. Jag är livrädd för förlossningen faktiskt, men det är ju ett tag kvar tills dess :) 
    mm,fy det är som ens eget hjärta slutar slå.Ännu värre med den här som knarkar,fy på henne!

Jag tränar mina nerver genom att titta i hopp om att det ska hjälpa. Är själv rädd för nålar,så bedövning är inget att tänka på. Har inte haft det de andra gångerna och det blir inget denna gången heller. Smärtan är jag inte rädd för,finns inget man kan göra ändå,den är där utav en anledning och kvinnor har fött barn förr utan bedövning. Haha,så tänker stackas jag för att klara mig utan bedövning.
  • M y
    Flisan :  Kolla på Vero Moda, 3 våning inne på PUB en massa byxox. Med hög mudd,låg mudd,smala,breda ben och en massa annat. Kanske inte va du som undrade,förlåt i så fallSkrattande
  • M y

Jag ställde frågan om vikt tidigare idag,har nu läst allas svar och då de flesta gått  upp 1 kg eller mer har jag något nytt att oroa mig för då jag ligger kvar på min gammla vikt....

"Hejhej spec. mödravården, här kommer jag igen " Misstänker att det blir så denna gången också,då allt tyder på det. Inget jag ser fram emot direkt,med ständiga provtagninger och UL.

När ska man igentligen börja oroa sig för utebliven viktuppgång? Hittar inget på nätet.

• M y

Glömde bort det viktigaste:
    Nu har vi berättat för barnen,den yngste blev så glad att han tjöt. Han fyller 6 på Torsdag och har tjatat om bebis i magen i flera veckor nu,medans jag bara skrattat åt honom utan att bekräfta. Den stora som är 8 år,ja han blev också glad och frågade flera gånger "har du verkligen en bebis i magen,du luras inte mamma?" och efter en stund säger han "jaha,då blir jag storebror gånger 2 och nu är jag mycket större men jag tänker inte byta blöjor mamma"

• M y
    skomakarfrun skrev 2011-02-28 22:40:47 följande:
    My: men det är ju jättevanligt att man tom gått ner de första 12 veckorna, jag skulle inte oroa mig om jag var du. Jag har säkert inte gått upp något och jag oroar mig inte.
    Min mamma gick upp 7 kg när hon väntade mig, dvs min födelsevikt, moderkakan och vätska.
    När jag kollar i magtråden blir jag ibland lite orolig, jag har ingen mage. Men är samtidigt så har jag ingen önskan att få en jättemage så jag är nöjd med att vara platt, så länge fostret är vid liv...
    Mycket att oroa sig för och värre blir det nog när barnet väl är ute..,
    Nej,jag vet att det är jättevanligt men jag relaterar till min förra graviditet och då hade jag diarre i hela 15 första veckor tills man konstaterade att jag blivit mjölkintolerant. Samt att jag då som nu har ätstörningar,nu har jag dessutom nötallergi och allt detta gör inte saken bättre vad gäller mina mavanor.Vetskapen om att jag nu "måste"äta ger mig ångest. Får höra vad tant BM säger imorgon på inskrivningen.
  • M y

Mamma,jag drömde om bebisen  och den var jätte söt! Det första sonen sa när jag väckte han.
    Haha,stackas barn tänket inte på annat precis som mamma sin.Och så sa han "hejdå bebis" när han skulle gå!

Hanna elise: Skönt att det stannade vid tankarna,för mig känns det som jag fick ett återfall den dagen jag plussade.

• M y
    She is Me skrev 2011-03-01 08:52:31 följande:
    Från vecka 16+ räknar man att man ska gå upp i vikt, runt ett halvt kilo i veckan... beroende på hur mycket/lite man väger sen innan....   och det är vanligt att man går ner 1-3 kg de första 12 veckorna med.....
    Åh,tack för upplysningen! Var hittar du denna fakta? Kanske mer nyttigt man borde känna till finns där?
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-01 08:50:29 följande:
    Godmorgon!

Började dagen med ett tråkigt samtal från min BM...  Ingen katastrof, men mina cellförändringar är kvar och hon har skickat remiss in till kristianstad. Sen får dom ta beslut om hur vi ska gå vidare. När jag srapades i Juni förra året blödde jag jättemycket! Så jag skulle nog helst slippa skrapning nu när jag är gravid. 
    Är det nån som har koll på hur dom "brukar" göra??

Jag som va helt övetygad om att det va borta och jag skulle slippa detta... Aja, det ska nog bli bra detta oxå  
    Ingen anning tyvärr,men håller tummarna att de på CSK kommer fram till ett bra beslut och att allt går bra. Glad
Svar på tråden BF september 2011