• M y

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-02-07 12:10:08 följande:
    Hehe, bara för att förtydliga så fanns inte "medlemmar" här ovanför innan jag blev medlem...hahaha. Var förvirrad där ett tag
    Ojdå,förlåt.
    Kan du ta bort mig som "gruppvärd" tydligen kan man inte göra det på sig själv eller så hittar jag inte.
  • M y

Hej alla, det var ett tag sen jag skrev sist har haft fullt upp och dessutom bortrest ett par dagar. Har nu bokat tid för KUB dem 7 mars, längtar efter att få se knytet igen. Om allt ser bra ut så ska vi börja berätta,fast jag tycker det är mysigt att ingen annan än vi vet.

*Håller tummar för alla er som blöder*

• M y

Jag är heeelt slut,vaknade precis på soffan och tror jag sommnade innan barnen hade sommnat.
    Idag för 8 år sen föddes min första kille,så vuxenkalas för släkt och vänner med allt vad det innebär. Inte konstigt att man är slut kanske.Och gud vad jag kämpade med att dra in magen,fast jag såg att mamma min tittade på mig då och då utan att säga något. Vi ska inte berätta innan KUB testet är klart den 7mars.
    Tyckte jag kände ett kick för några kvällar sen,sambon låg med örat och trodde han skulle få höra något.Men fick sig ett spark istället för samtidigt som han lyfte på huvudet och frågade vad det va gapade jag "kände du?"

• M y

Vilka härliga bilder,längtar tills den 7/3 då jag ska få se vårt knyte igen.

Flisan79 skrev 2011-02-16 14:08:58 följande:
    Jag är 11+4 idag Är ju barn nr 3 så har väntat på det här. Kände ju redan v 11 med 2:an

Jag kommer göra KUB när jag är v 12+6, gjorde v 12+3 sist så det är nog en bra vecka . Man ska kunna göra KUB UL tom v 13+6 tror jag BM sa.
    Då kanske det va barnet jag kände för några dagar sen,då låg jag på rygg. Sen har jag känt det när jag suttit som du men trott det va inbildning då jag inte är så långt gången. Kan ju alltid gå och hoppas.
    Japp,det är 13+6  ska göra min i Danmark när jag är 13+2.
  • M y
    hanna elise skrev 2011-02-16 15:39:00 följande:
    Oj.
    Jag tror inte att jag kände bebis förrän tidigast v 20 förra graviditeten. Eftersom det var så länge sedan nu, så tror jag att det kommer att dröja lika länge denna gång, eftersom jag inte alls kommer ihåg hur det kändes.

KOmmer inte ihåg? Själv gick jag med ett brutet revben med ettan,han sparkade sönder det.Idag är det bara fotboll som gäller,träning 2ggr i veckan och match på lördagar kan tillägga att han bara är 8 år.Men det gäller att börja i tid,haha.

Skämt å sido,så kände jag inte heller förren v 16 med första,v 12 med tvåan och nu v 10 med trean. Tror det pga att kroppen redan gått igenom några grav tidigare sen beror det på hur moderkakan är placerad. Mina har alltid varit ivägen långt ner och fram som har kontrollerats med UL längre fram,som tur va så har den flyttats upp varje gång och jag kunde födda normalt.

• M y
    Flisan79 skrev 2011-02-16 21:03:48 följande:
    Vi har ju inte berättat än om denna grav och hoppas kunna undvika familjen tills efter KUBen. Då tänkte jag klä mig i något tight som framhäver magen (går ju inte missa numera) och inte lotsas om någonting. De kommer ju troligen typ fråga "jahaja, vad är det där?"...tänkte då svara att jag inte vet vad de pratar om ....lite finurligt sädär. Kan bli kul.
    Haha,det låter som en god ide Flisan. Igår på kalaset hade jag en tältkofta som jag hade inhandlat bara för att dölja och då stirrade de för det.Går annars aldrig i tältklädet. Ska också undvika släkten fram till efter KUB,sen är jag tacksam över att det är vinter och dunjackan.Vad hade man annars gjort?
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 00:57:16 följande:
    Ursh! Min yngsta har varit sjuk idag och nu fick hon ett kruppanfall så gubben är med henne på akuten. Hon hade så svårt att andas att hon kräktes. Min stora dotter har också haft det några gånger och har fått åka in. De har tyvärr ärvt det av mig
    Hur har det gått? Är hon bättre nu?
    Inget jag har fått vara med om personligt,men en kompis son fick ett anfall när jag va hos dem en gång och fick åka in. Jag blev livrädd,så jäkla otäckt att se små barn få anfall. Hoppas hon är bättre och att detta var sista gånge.
  • M y
    hanna elise skrev 2011-02-16 21:24:57 följande:
    har dragit på mej en förkylning och nyser hela tiden. Varje gång jag nyser gör det så grymt ont i magen. Antar att det bara är ligamenten, men det känns verkligen som att allt i magen slits sönder :(
    mm,samma här fast jag inte är förkyld utan nyser och det gör grymt ont precis som du säger. Måste va ligamentet.
  • M y
    She is Me skrev 2011-02-17 13:38:56 följande:
    Ni andra skåningar här, hörde ni nyheterna om att det 2RUL tas bort 1a september iår....tur att man hinner få det denna gången sen erbjuds man bara tillväxt UL om det finns misstankar om att något inte stämmer.
    Va? vaddå 2RUL tas bort? Här får man bara ett UL den i  ca vec. 18 (Bor också i Skåne) Förvånad
  • M y
    Sofiafia82 skrev 2011-02-17 15:49:17 följande:
    Hej alla!

Jag har BF 5 september (första barnet) och såg nyss bebisen med VUL.
    Låg och sög på tummen, så söt! Sen skrattade jag och den ryckte till helt förskrämt  och
    sträckte ut både armar och ben, haha!
    Trodde jag var i v 10+6, men var i v 11+2 efter två mätningar.

Hahaha,stackas barn..kan nästan se det framför mig hur den sträcker ut alla kroppsdelar.

Välkommen till tråden !

Svar på tråden BF september 2011