Flisan79 skrev 2011-02-17 21:14:08 följande:
Top shop

(gallerian) Sen finns det små butiker typ på östermalm och söder som bara säljer mammakläder men har bara varit på jobbintervju i en av dem för många år sedan så har inte bästa kollen.
Själv är jag mer än irriterad på att lindex slutat med mammakläder. Alla mina mammajeans är därifrån. De var de ända som satt ok då jag har ganska långa smala ben. De på HM finns ju inte i mindre än 36 och då är de dessutom jättekorta, hur korta skulle de då vara i 34?...suck! Det lustiga är ju att jag absolut inte är så liten som en 34 eller ens 36 eg men mammakläder är av någon anledning större än vanliga kläder.
Enda plaggen utöver byxor som jag haft som är riktiga mammakläder är typ en omlottklänning och ett amningslinne. Annars tycker jag man hittar utmärkta toppar och klänningar i vanliga butiker som funkar. En klar fördel att vara höggravid under sommarhalvåret.
Tack,ska kolla där också.
Lindex ja,upptäckte nyligen att de slutat med mamma kläder. Har inte haft behov av några på 6 år :) har fortfarande inte smällt det riktigt då jag alltid hittade något där. H&M gillar jag inte mycket för övrigt heller,så deras mamma kläder är inte något för mig misstänker jag.Tycker de är fina men kvaliten är dålig,man får verkligen vad man betalar för.
Så,nu har jag två saker jag ska göra : kränga allt jag kan på Pizza Hut (alltid ett måste) och kolla mammakläder på Top shop. Fullt upp med andra ord