• M y

BF september 2011

sugarrush skrev 2011-02-17 17:32:36 följande:
    Det är bara i Malmö man har 2 RUL. Övriga Skåna har ett.
    Aha,då har vi löst mysteriet.
    Själv är jag lycklig över att "Emmas Ultraljudsklinik" och ultralydklinikken i Köpenhamn Skrattande inte är låg bort.
  • M y
    sugarrush skrev 2011-02-17 17:44:05 följande:
    Rättelse: Malmö och Lund!

Jag ska också till Emmas ultraljudsklinik. Har hört mycket gott om dem.
    Ja,ja är supernöjd med mitt tidiga VUL jag gjorde där för någon vecka sen. Barnmorskan var dock dans och jag är inte bra på danska direkt,tur sambon jobbar i Danmark och kan översätta. KUB ska vi göra i Köpenhamn,då de går till så att man gör NUPP först och sedan kan komletera med ett blodprov ifall risken är för hög eller man bara vill göra KUB helt enkelt.Då jag typ dör bara jag tänker på blodprov är det ett bra alternativ för mig. På Emmas gör de inte NUPP längre :(
  • M y
    sugarrush skrev 2011-02-17 17:53:38 följande:
    Aha, jag förstår. Vad bra att man kan göra NUPP där. Vad kostar det?
    Var i Skåne bor du förresten?
    Bara NUPP kostar 1200 dk, sen om man vill göra göra blodprov tillkommer 600 dk. Billigare i vilket fall som helst än på Emma kliniken. Jag bor i Kristianstad,själv?
  • M y
    Renni skrev 2011-02-17 19:23:15 följande:
    Åh vad mysigt det är att få titta på era fina små bebisar =)... Nu längtar jag tills vi får se våran kotte igen på KUB den 28/2 nu...

Vi har börjat diskutera om vi ska ta och göra ett könsultaljud på emmakliniken i Göteborg. Förra gången tog vi inte reda på könet & jag tyckte att det var en underbar känsla att få reda på det på förlossningen men nu denna gången så känns det som om det skulle vara roligt att få veta =)...

Ska ni ta reda på könet?
     Vart gör ni det i så fall?
    Jag har fått veta båda gångerna,dock ofriviligt den första (dåvarande maken skreK.Jag ser en snopp!) Barnmorskan garvade. Med nummer två ville jag veta. Dennagången om allt går som det ska ska vi göra ett 2D/3D/4D i Stockholm på tittutultraljud eller på Emma ultraljudkliniken i Malmö. Får se hur det är i Köpenhamn när jag gör KB kanske där annars.
    Vi reser mycket,så vi är överallt! haha
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 19:30:09 följande:
    Vi kommer ta reda på det för vi är så nyfikna :-P. Vi har fått se på RUL med båda tjejerna och vi hoppas att det kommer gå bra även denna gång.

Om nu rutinerna ändrats och man inte får kolla, vet ni vad ett köns-UL kostar?
    900 kr på tittut i Stockholm,du bor där? Om jag inte minns fel.
  • M y
    skomakarfrun skrev 2011-02-17 20:21:38 följande:
    vi ska ta reda på könet, de brukar säga det i mitt landsting, iaf har alla mina kompisar fått reda på det.
    Ser vi det inte då så kommer vi inte ta reda på det privat. Isåfall blir det mycket unisexkläder på babyn första tiden...

Vi kommer inte göra något KUB-UL eller ngt VUL eller så, jag är inte något avundsjuk på er som gör det, har ställt in mig på att få se mitt barn på RUL i april och tycker inte alls det är jobbigt att vänta tills dess..
    Varför skulle du vara avundsjuk på oss? Vissa av oss kanske inte har något val och måste göra UL då och då.
    Bara för att man gör KUB är det ingen som tvingar en att titta på barnet,resultatet blir inte annorlunda för det. Sen finns det de som är oroliga och vill kunna må bra under sin graviditet och väljer därför att betala för att stilla sin oro.
    Jag tycker inte det är jobbigt att vänta,däremot att inte veta att allt är som det ska. När jag var 22 och väntade mitt första så tänkte jag inte som jag gör idag,nöjde mig med de två UL som man fick. Nu 8 år senare och med nr 3 tänker jag annorlunda och ser inte något fel i att om det är möjligt stilla sin oro genom ett eller fler UL.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 20:31:21 följande:
    Tack! Japp det stämmer bra
    Kommer upp på Torsdag och då ska jag jaga mammakläder. Har du några bra tips,förutom Vero Moda inne på PUBB? och alla H&M ?
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 21:14:08 följande:
    Top shop (gallerian) Sen finns det små butiker typ på östermalm och söder som bara säljer mammakläder men har bara varit på jobbintervju i en av dem för många år sedan så har inte bästa kollen.

Själv är jag mer än irriterad på att lindex slutat med mammakläder. Alla mina mammajeans är därifrån. De var de ända som satt ok då jag har ganska långa smala ben. De på HM finns ju inte i mindre än 36 och då är de dessutom jättekorta, hur korta skulle de då vara i  34?...suck! Det lustiga är ju att jag absolut inte är så liten som en 34 eller ens 36 eg men mammakläder är av någon anledning större än vanliga kläder.

Enda plaggen utöver byxor som jag haft som är riktiga mammakläder är typ en omlottklänning och ett amningslinne. Annars tycker jag man hittar utmärkta toppar och klänningar i vanliga butiker som funkar. En klar fördel att vara höggravid under sommarhalvåret.
    Tack,ska kolla där också.
    Lindex ja,upptäckte nyligen att de slutat med mamma kläder. Har inte haft behov av några på 6 år :) har fortfarande inte smällt det riktigt då jag alltid hittade något där. H&M gillar jag inte mycket för övrigt heller,så deras mamma kläder är inte något för mig misstänker jag.Tycker de är fina men kvaliten är dålig,man får verkligen vad man betalar för.

Så,nu har jag två saker jag ska göra : kränga allt jag kan på Pizza Hut (alltid ett måste) och kolla mammakläder på Top shop. Fullt upp med andra ord  Skrattande
  • M y
    Allinug skrev 2011-02-17 21:35:48 följande:
    Min äldsta son är så himla söt. Jag låg i sängen och vilade lite på eftermiddagen.
    Yngsta sonen kom och "störde" mig, då kom stora sonen rusande och sa åt lillebror att inte störa mamma för hon behöver vila så mycket som möjligt.

Sötnosen.
    Naaaw,vilken go liten kille du har :)

Min yngsta (5 år) sa igår : Mamma har bebis i magen! Va? Varför säger du så frågade jag. Då säger han "Jag bara vet och känner det här inne" och så pekar han på sitt hjärta.
    Då tyckte jag synd om han,att jag inte kunde berätta att han hade rätt. Vi väntar till efter KUB den 7 mars. Han kommer bli gladast av alla vi känner,han är helt tokig i småbarn och har tjatat om bebis i magen sen i Juli. Fy vad jag längtar efter att få se hans min.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 22:03:20 följande:
    Jag kan tänka mig att det är lite svårare att dölja för en 7 åring (blir 8 i år eller tänker jag fel). De e riktigt smarta små rackare Har en systerdotter född 03 som inte missar något samt frågar en miljon personliga frågor rätt upp och ner. Skulle hon se min mage skulle hon fråga rakt ut
    mm, en 8-åring är svår att lura. Jag får ljuga som bara den när min frågar varför magen är så stooor.
    Så nu får jag ingen godis på lördag,han sa att jag blivit så tjock den här veckan när han varit hos pappa och att jag faktiskt inte är klok som ättit så mycket godis när han inte varit här.

Hjälp säger jag bara!Skrattande
Svar på tråden BF september 2011