• M y

BF september 2011

miqaw skrev 2011-01-17 20:03:41 följande:
    En liten fråga... Följer/följde era sambos med på hälsosamtalet?
    Min ska inte följa med, men på inskrivningen ska han. Tycker det är onödig då detta är mitt tredje och  hans första men han läser allt som finns på nätet.
  • M y
    miqaw skrev 2011-01-17 20:16:28 följande:
    Det är bådas första i detta fallet och min lilla fundering är att jag har inte fått någon tid för inskrivning men däremot KUB- förfrågan och UL- tid för det... UL- tiden är dock först en månad efter hälsosamtalet... när tusan gubbar är inskrivningen ????  :S
    Jag blir inte heller klok på något den här gången, för när jag var gravid sist 05 då var jag på inskrivning och hälsosamtal vec 5 res v 8.... nu ska jag på hälsosamtal v 8 och inskrivning v 12....
  • M y
    Astrogirl skrev 2011-01-17 20:45:39 följande:
    Min sambo vill också vara med alla möten hos bm som han kan vara med på. Vi hade hälsosamtalet i v 5 då de skrev in oss. Sedan ska vi tillbaka och ta blodprov i v 10 och då ska vi även boka in KUB-troligtvis i v 12 eller 13.
    Är dock sugen på att boka in ett VUL hos privat klinik bara för att se att allt står rätt till.
    Ja min vill också följa med på allt, så allt är nytt för honom. Men just hälsosamtalet är inget att följa med på tycker jag. All sånt går att läsa på nätet. Ingen har frågat mig om jag vill göra KUB och hur ska jag hinna göra det om inskrivningen är v 12? Ingen VUL denna gången heller, fick jag med båda barnen.
    Så jag går till en privat bara för att kolla så allt är OK, det måste jag bara då jag gjort det innan. Känner mig redan besviken på MVC..... :(
  • M y
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:32:50 följande:
    Förresten, när vi var hos BM på det intetsägande hälsosamtalet tog jag upp att det sticker o krampar något så in i helsike i min ena äggstock, ngn som känner igen det? Jag fick tid till VUL för o kolla upp det på måndag...? Förstår inte att hon tyckte det var så viktigt, trodde hon skulle säga "aja, helt normalt" men hon bokade läkartid..? Är det farligt på något sätt?
    Jag hade j*vligt ont en natt i förra veckan också i den ena äggstocken, ja hade jag varit längre gången hade jag ring förlossningen. Men vi åkte in till akuten efter att det hade lugnat sig, de gjorde inget. Jag skulle kontakta gyn om det kom tillbaka och när jag frågade om det kunde vara utomkvedshavendeskap så sa hon att det inte kommer förren v 8 och går inte över (smärtan alltså). Jag har inte haft så ont sen dess, men all värk jag har sitter på den sidan. Är också något orolig,kanske ska gå in på MVC och fråga.
  • M y
    LitenMy skrev 2011-01-18 13:53:27 följande:
    Inte blött nu på 2 timmar....hoppas det stannade! Kanske åker in till akuten imorgon...är ju gratis nu för jag har högkostnadsskydd...om det nu känns bättre!
    Va skönt att du inte blöder mer, måste vara jobbigt att vänta tills imorgon. Varför åker du inte in nu?
  • M y
    Hannabus skrev 2011-01-18 14:12:43 följande:
    Hmm! Jag har haft ont när jag sätter mig/ställer mig/lägger mig/rör mig snabbt sedan vecka 5 och nu vecka 7 men det är ju inte ständigt utan vid just dessa rörelser så sticker de till så jag måste krypa ihop o sen släpper det. Ser lite roligt ut när jag går ur bilen eller ställer mig upp på jobbet ;)

Jag tror ju inte att det är något farligt, känns som att det bara utlöses av rörelser men jaja, vi får ju iaf ett bebis-VUL på köpet så jag ska nog överleva... blev bara förvånad över att BM tog beslutet så fort "du ska träffa läkare", sa det liksom bara i förbifarten... på måndag kan jag berätta om jag blir något smartare av att träffa doktorn, om det är något att oroa sig för..  

Ring o kolla på ditt MVC om dom tycker de e lika viktigt att kolla upp?
    Ok, jag får ont precis så som du beskriver det,man liksom viker sig dubbel innan man kan sträcka på sig igen när smärtan kommer. Sambon har flera gånger frågat " Vad är det nu som är så roligt?"
    Jag ska på VUL på tisdag (privat) och min egen barmorksa på hälsosamtal på fredag, men du får gärna berätta vad de sa på mångad.
    Ska gå inom MVC, då man aldrig kommer fram i telefonkön... kan ju vika mig när jag är där också kanske så kanske de tar en på allvar Skrattande
  • M y
    LitenMy skrev 2011-01-18 14:17:46 följande:
    v 8? Då kan äggledaren vara spräckt sedan länge! MItt x akutoperarades i v 6 och jag blödde massa plus hade superont! Hur kan de säga så???
    Ajdå! Nu blir jag jätte orolig kanske ska gå nu med en gång då jag ska till skolan sen..... fast jag har inte haft så jätte ont sen då förra veckan, nu kommer det bara ibland. Kanske kan vänta tills på tisdag? vad tycker du?
    LitenMy skrev 2011-01-18 14:18:31 följande:
    3 barn hemma....ingen av dem vet om lillen i magen. JObbigt och sitta på akuten med alla tre
    Ok, synd du inte har någon som kan passa barnen.
  • M y
    LitenMy skrev 2011-01-18 14:27:01 följande:
    Jag hade så ont så jag fick ha en värmedyna på magen...den smärtan var hemsk! Men sen vet man ju inte säkert när äggledaren sprängs beror på vart det sitter. OM det händer fylls buken på blod på bara 30 minuter....vill inte skrämma dig men bra och veta ändå. Är du orolig så ring in till kk och fråga hur du ska göra!
    Ok, nej så ont har jag inte. Det kommer mer som hugg och släpper.Ska fundera på hur jag ska göra,men nu måste jag skynda mig till skolan.

Hoppas att blödningen håller sig borta för dig.
  • M y

Äntligen har jag lyckats få i mig mat idag, kl är ju bara 16:36..... inte bra alls.

Fy för alla blödningar i tråden, håller tummarna att allas + ska vara kvar.

• M y
    She is Me skrev 2011-01-18 17:32:30 följande:
    I Skåne erbjuds alla över 33 kub. Det är tänkt att alla ska erbjudas, och då tar man troligen bort RUL2 som här är standard.
    Jaha,där fick jag svaret... över 33. Så annars får man gå till en privat eller de gör det via MVC om man betalar själv?

RUL2 = rutin ultraljud 2 ? Vilken vecka får man den i, syftar du på V 18 då ska man ha fått VUL innan?

*nyfiken*
Svar på tråden BF september 2011