• M y

BF september 2011

Vi har inte berättat för någon och det är jag glad för,efter gårdagens besked. Nu får vi ta en dag i taget och hoppas på det bästa, sen får vi se hur det ser ut när vi ska på KUB. Ja, alltså om jag ens kommer dit med tanken på att det är den 7 mars och just nu känns det som evigheter dit.

• M y
    Flisan79 skrev 2011-02-23 18:50:41 följande:
    Tror nog det kommer gå bra. Vad sa de när du gjorde vulet? Sa de ingenting om hur dessa blödningar kunde påverka graviditeten?

Förstår ändå vad du menar. Man är så rädd att alla ska bli glada och så dras mattan under fötterna bort i ett nafs.

Jag berättade v 9 med första (var då jag plussade)
    v 11 med andra då magen var så tydlig och denna gång blir det v 14
    Det är gammla blödninger,från livmoderhalsen och jag har varken haft ont eller något blod som kommit ut. Risken för missfall ökar eftersom där finns blod eller att livmoderhalsen har blöt,men ärligt talat förstår jag ingenting då hon snackade danska....
    Är hemkommen nu och ska googla hela kvällen,packa och imorgon upp till Stockholm... Pizza Hut imorgon som tröstmat om jag får ner något.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-23 20:16:06 följande:
    Ta och njut med pizza hut du. Just nu såg det väl ändå bra ut, just nu ÄR allt bra.
    mm,jag ska njuta eller försöka åtminstonde.

Ja,alltså bebisen dansade för oss. Haha,först rörde den benen och armarna sen svängde den med huvudet det såg helt galet roligt ut. Sen kliade den sig i ansiktet,hur söt som helst och den va så stor sen sist vi såg den (2/2) va de växer :)

Nu sitter jag och googlar privata ultraljud i Stockholm,kanske ska ta och göra ett till och höra vad de säger på svenska så att jag förstår. Har du någon erfarenhet från någon utav de privata?

Och så undrar jag en sak till,hur kallt har ni det igentligen? Tänker på vad jag ska ha för skor,fryser alltid och hatar kylar. Vill inte springa och leta varma skor imorgon.
  • M y
    plutteluddelutt skrev 2011-02-23 21:01:53 följande:
    Skulle just nu bara vilja höra ett hjärtljud!!
    vill bara få någon slags hint på att allt är som det borde. Känns faktiskt jätte-osäkert att berätta för folk när det känns som om det är så osäkert. Ibland känns det till och med som om jag gör allt det här med maten osv bara för säkerhets skull ifall jag är gravid!
    Läste på nätet att jag måste åka in till stockholm för att gå på ul. Det är ju nästan två timmars enkel resa! Så chansen att kunna göra ul tidagare på privat väg verkar ju inte hellar finnas för jag vet inte om det är vettit att ägna en hel dag åt det. Finns det något sätt man kan hitta hjärtljud utav ul eller vul? Däste nått om doppler eller vad det hette, nägon som vet mer?

Känner att jag babblar just nu men har helt plötsligt blivit osäker och rädd för ma, inte mf, bara ma.
    Varför är det sååå länge till UL? dessutom vet jag inte om jag får göra det tidagre eller senare än vanligt pga utlandsresa. Med min tur blir det väll senare!

Blääää! 

Jag har en duppler,sambon köpde den på Kjell & Co för ca 350 kr, har försökt att lyssna en gång men hittade inga hjärtljud. Det är pga att jag är i v 11+2, klantig eller hörselskadad. Så om den är bra eller ej kan jag inte svara på.
    Om det är värt att lägga en hel dag på att åka fram och tillbaka är det bara du själv som avgör,kan ni inte ha en mysdag i Stockholm och göra UL samtidigt så kanske det känns mer lönt för er?

• M y

Fy fasen vad kallt ni har det här i storstan,brrrrr!
    Hittar inga snygga mammakläder och inget annat heller,vilket är väldigt konstigt för min del. Tror jag hamnat i någon slags depression, kan börja gråta när som och så kommer tårarna som på beställning annars har jag svårt för att gråta.
    Fler som känner sig deppiga?

• M y

Batula: Då är vi minst två. Jag hatar att va så här låg, då jag i vanliga fall är positiv och glad för det mesta. Bölar som ett psykfall här för allt och inget, igår på ett fik när jag fick syn på en nyfödd. Sambon funderar på att lägga in mig misstänker jag. Hoppas det vänder för oss snart, om inte innan så till våren.
    Vilken vecka är du i ? Ska du göra KUB ?

• M y

Sofiafia82: Jag gick när jag gjorde i Köpenhamn på UL- kliniken, men då gjorde jag den som kostar 1100dk, minns inte vad den heter. När jag gjorde det tidiga i Malmö fick jag bilder på skivan. Fick utskrivna från båda ställena.

• M y

Grattis till alla som fått bra resultat på sina KUB,kul att se alla fina UL bilder också och alla nya magar i magtråden :)

Tänkte visa er mina UL bilder också,här kommer några i V 11+ 1

Har idag även lyckats hitta ♥ ljuden med min doppler,så mysigt!

• M y

Sofiafia: Läste längre bak att du undrade över det svarta på 3D UL kortet,som du kan se så har min samma sak. Så jag antar att det är som någon annan här skugga och helt normalt.

• M y
    M y skrev 2011-02-27 19:12:27 följande:

Sofiafia: Läste längre bak att du undrade över det svarta på 3D UL kortet,som du kan se så har min samma sak. Så jag antar att det är som någon annan här skrev skugga och helt normalt.

svalde "skrev" :)
Svar på tråden BF september 2011