• M y

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-02-03 22:56:49 följande:
    Ja det gör det säkert. Är bara jag själv som är liiiivrädd för tandfix i all form. Fixade mina under narkos för ett par år sedan. Hål, visdomständer, tandsten...hela kittet. Gick på härliga 17 000 kr
    Jag har FOBI,som heter duga. Betalar vad som helst och nu får jag ta mig 11 mil för att gå hos en som lagar med laser,det funkar för mig. Har du provat det?
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-03 22:54:37 följande:
    Bajsspray?...hahaha

Nja, alla tre har haft sina olikheter men mestadels likheter. Jag anade att de skulle vara flickor. I min familj är vi tre systrar och min äldre syster har fått tre tjejer om man räknar med den som dog i magen. Känns som att det bara blir tjejer. Min man är dessutom enda killen av fyra barn. Men som jag skrev tidigare har jag denna gång provat ringtricket och enligt den var det en pojke. Lite spännande Tror min pappa skulle bli gladast av alla...haha...han vill så gärna ha någon att prata sport med. Båda svärsönerna hatar prata sport nämligen.
    För oss spelar det dock ingen roll, praktist med tjej då man har allt inför det. Kul med kille så man får ha en son också
    Båda mina två grav var snarlika fram till V 15, sen tillkom alla komplikationer med nr 2. Fick sjukskrivning resten av grav,specialmödravård varannan vecka och ett 20 tal UL. Förlossningen vill jag inte ens prata om "
    vidöppet läge med ansiktsbjudning"  AJJJJJJJJJJJJJJ,säger jag bara.Dessutom utan bedövning.

Denna gången med trean har jag mått illa (nytt för mig) ont i livmodern tidigt,extrem trötthet. Så jag vill gärna tolka allt det nya som en tjej,då jag har två pojkar sen tidigare. Men det spelar ingen som helst roll,detta är första barnet för min sambo och min sladdis som jag får ha varje dag. Saknar nämligen mina pojkar något sjukt varannan vecka då de är hos sin pappa.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:07:39 följande:
    Nej, kanske får bli nästa grej. Men kände att vid utdragning ville jag vara deckad. Börjar gråta bara de petar i munnen på mig så det är illa. Hur fungerar det med laser?
    Hihi,du kom så långt. Jag sätter mig i stolen,sen när de ber mig öppna munnen reser jag mig bara och springer för livet.

Med laser är det lugnt,inga obehagliga ljud,ingen bedövning framför allt ( fobi för nålar). Och så är det erfarna tandläkare som kan hantera de med tandläraeskräck. Fast något dyrare,men i efterhand inte för så som det varit för mig så väntar jag att gå tills jag verkligen måste och då är det alltid svindyrt hos de vanliga.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:16:25 följande:
    Vad var det för komplikationer?

Nej förlossning är inte min starka sida och jag vill inte skriva för mycket om det i denna tråd med så många förstföderskor. Men fick efter fl nr som höll på ca 50 tim gå på psykosociala enheten inför nr 2. Gick bättre men var dödsångsten var ett faktum. Tänker inte ens på fl nr 3...hua.

Mmm, kanske e en tjej då Förstår att du saknar pojkarna.
    1. Foglossning  2. Problem med tarmarna som kom ut lika fort som den landade i magen (diaree,ursäkta) tills de kom på vad det var såg jag ut som en afrikansk kvinna som är gravid "sjukt" Rektoskopi ville de inte göra pga risker att skada barnet... och de tänker ju inte snabbt direkt. Tog ca 2,5 månader att komma fram till att jag blivit mjölkallergiker. 3. Föreliggande moderkaka 4. Sätesbjudning- vändningsförsök. Det va de stora,sen allt annat som en graviditet medför.

Ni andra som läser, bli inte oroliga. Jag hade bara en jävla otur!
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:21:47 följande:
    Haha, alltså de får titta men inte röra. Speciellt inte med den där vassa saken. Att slippa ljudet skulle vara fantastiskt. Men känns det inget? En lugnande tablett på det skulle kanske göra det möjligt Drömmer
    Jag känner inget alls,inget obehagligt i varje fall. Då de inte borra utan använder laser så känns det inte på samma sätt.
    betula skrev 2011-02-03 23:23:29 följande:
    Hmm det där lät ju överkomligt (på nåt vis... kanske...) vart hittar man dessa tandläkare?
    Du får Googla,det är det bästa. Jag bor inte i en storstad,annars finns de gott om såna i de större städerna.

Rekomenderar det varmt,värt ett försök. Finns mycket att läsa om på nätet och någon videoklipp också,inget läskigt.
  • M y

Ursäkta,det va inte mina tarmar som kom ut. Hahahah,utan maten som kom ut lika fort som den landade i magen.

• M y
    She is Me skrev 2011-02-04 08:43:56 följande:
    Mina två graviditeter var också rätt lika, förutom att jag fick grym foglossning andra, sjukskriven från v30 och gick med kryckor, fick akupunktur osv  Har ju en av varje. Denna gången har jag med mått sjukt mycket sämre, även om jag mår rätt bra nu i v10, men hade ingen morgonillamående med de andra.....Så vet i tusan vad detta blir för en liten krabat. Jag hoppas på en pojke, men tror det är en flicka med tanke på när vi sexade och ägglossning

Fy,att det inte ska räcka att man är "gravid" nejdå. Sen ska man få en massa annat besvär på köpet. Me huvudsaken är att det kommer något positivt i slutändan,det var så jag tänkte och kommer tänka ifall jag skulle ha maximal otur denna gången.

Hur menar du att du tror att det är en flicka med tanken på när ni sexade och ägglossning ???

• M y
    She is Me skrev 2011-02-04 10:58:24 följande:
    Ja visst är det tur att det kommer en bebis annars hade jag aldrig velat vara gravid igen, efter förra graviditeten... men man glömmer snabbt, som tur är.....

Man brukar ju säga att om man sexar på själva ägglossningen så är det större chans att det blir en pojke, då pojkspermierna är snabbare men med kortare livslängd än flickspermierna som kan hålla ut ett par dygn.  JAg vet inte exakt när jag hade ägglossning, och om jag följer kalendern så hade vi bara sex innan äglossningen för att mannen åkte iväg på ägglossningsdagen.  :D
    Jaha och det säger du nu? Haha
    Jag vet exakt när jag hade ÄL då jag körde med ClearBlues ägglossningsstickor.Får hoppas att min sambos är segare än exmakens Drömmer
    Ärligt talat spelar det ingen roll vad det blir,men jag kan ju inte ljuga om att en flicka hade varit roligare att få efter två pojkar.
  • M y
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 19:14:24 följande:
    Fast du vet inte exakt... Det är 12-48 timmar till ägglossning efter att LH stegrat. Fast om du testat bara en gång varje dag kan LH ha varit stegrad i 24 timmar redan och ägget släppt när du får positivt...

Om vi leker med tanken att ni hade sex samma dag stickan slog om och du faktiskt såg stegringen rätt nära till när den skedde kan det ju ha varit så att ägglossningen inte skedde förrän 2 dygn senare och rent tekniskt blir det fler flickspermier som fått chansen. Om ni haft sex flera gånger inom den tiden bör det vara jämlikt... Då finns flickspermierna från förra gången därinne och väntar redan medan pojkspermierna från denna gången pilar dit och kommer ikapp och då har man ju inget att gå på. Typ...
    Öööö,förstår vad du menar med allt det där är nästan som kinesiska för mig Skrattande
    Jag vet bara att på söndan gav den inget utslag men det gjorde den på måndan 20/12... så om jag förstår dig rätt är det 50/50 enligt den där teorin?
  • M y
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 23:09:56 följande:
    Det beror väl på era sexvanor

Men om du tog ett test på söndagen morgon och sedan ett på måndag morgon kan den ju "egentligen" ha slagit om redan två timmar efter att det var negativt på söndagen eller hur?

Men bortsett det, att LH stiger kraftigt (det som ger glad gubbe på stickan), betyder att sista signalen om att äggblåsan ska brista har gått. Från den signalen till att äggblåsan brister kan det vara 12 till 48 timmar. Testet säger inte att det ÄR ägglossning utan att det SKA BLI ägglossning.

Om ni hade sex på måndagen och ägglossningen skedde 24 timmar senare är det bra för flickspermier. Hade ni sex på tisdagen gynnar det pojkspermier. Hade ni sex båda dagarna så är det väl 50/50... Väldigt förenklat typ...
    Nu har jag läst högt för sambon och han säger så här
    Han: " Vi hade sex 20:e och 22:e"
    Jag: OCH hur kan du komma ihåg det?
    Han: För att jag tyckte det va trisst att vi missade den 21:e och 23:e

Där ser man,män har visst koll på saker och ting.Själv minns jag inte Skäms
  • M y
    betula skrev 2011-02-04 23:36:08 följande:
    Hihi

Vad gulligt! :) Tur det inte "gjorde nåt" att ni missade 21e o 23e iaf ;)
    Exakt vad jag sa till honom,då säger han " Det tog sig den 24:e,se det som en sen julklapp"
Svar på tråden BF september 2011