• M y

BF september 2011

Jag har ont i hjärtat eller där omkring,haft det nu hela kvällen. Undrar vad det nu kan vara ?

Någon annan som har/haft ont där?

• M y
    Flisan79 skrev 2011-02-05 23:19:58 följande:
    Precis som kantarellkisse skriver har det med att kroppen inte ska stöta bort graviditeten att göra. Därav anledningen till att man ska hålla sig borta från Ipren och liknande då det ger motsatt effekt (Har jag läst någonstans)
    Hur man reagerar på detta verkar väldigt olika men det är inte ovanligt med väldigt långdragana förkylningar under grav. Eller som för mig förra grav, då hade jag magsjuka v 5, förkylning v 6, svår influnsa v7 och ytterligare en ny förkylning v 9. Efter det höll jag mig dock frisk men nog kände jag av det försvagade imunförsvaret där i början.

Nu är jag inne i en sån där orosperiod igen. Vet ju att det mycket väl kan vara spökveckorna men känner mig väldigt ogravid. Lite tröttare, visst, och raparna/fisarna då men tom de har varit bättre sen igår. Tycker tom magen är lite mindre än tidigare i veckan. Blir inte fullt så uppblåst. Kan ju vara att tarmarna börjat vänja sig men vågar jag lita på det? Nej!Det är inte hjärtklappning? För det har jag haft ordentligt några gånger. Annars kan det vara magen (matsmältningen mm) som känns där uppe. Kan vara svårt att skilja på.
    Nej,inte hjärtklappning utan det gör ont hela tiden och mer ont när jag tar ett djupt andetag.Som träningsvärk nästan...får se om det fortsätter imorgon,då får jag åka in och kolla.
  • M y

På tal om illaluktande gaser,har inte haft några problem alls. Men jag har fått nojja på vitlök,alltså färsk som man skivar i större bitar och så saltar jag dem.Till detta har jag äggröra. Sambon är allt annat än glad,nu har jag orsakat hans huvudvärk två kvällar i rad.
    Nyss sa jag till han att i tråden så har typ varannan gaser,så det är ingen skillnad.Sen kommer du få byta en massa bajsblöjor.Kanske du ska skaffa dig en gasmask?

• M y

Vecka 10 idag,bara 30 veckor kvar Glad
    Har börjat överväga KUB,men hur ska det gå till när jag är livrädd för allt som har med nålar att göra? Emla salva är min bästa vänn och så lugnande på det men det går ju inte nu när jag är gravid. Får fundera litte till....

• M y
    She is Me skrev 2011-02-07 08:37:27 följande:
    Du kan ju göra bara nupp, det blir ju inte lika hög säkerhet på resultatet som KUB men du slipper nålen. och skulle de se något vajsing så blir man ju erbjuden mer undersökningar.
    Jo,men då får jag ta mig till Danmark. Hittar ingen som gör det i Skåne.
  • M y
    betula skrev 2011-02-07 10:21:45 följande:
    Här är en till som har fobi för sprutor o skit, men jag har bestämt mig för att göra alla de där sticken för bebis skull. När jag var o lämnade blodprovet för KUB passade de på att ta en del av de andra proven som skall tas, så med tur kommer jag inte behöva stickas så många fler gånger i armen iaf.
    Hon som jag fick lämna blod hos var väldigt förstående och sa att det inte alls var ovanligt m rädslor för just detta. Jag fick ligga ner (& tur det annars hade jag svimmat) och allt gick lugnt och snabt. :)

Ring och prata med dem vet ja (om du inte är som jag då och rädd för att ringa med, då får sambon ringa istället :P ). Berätta att du är rädd, men att du överväger det ändå & vill höra lite vad som förväntas ske isf.

Lycka till!
    alltså jag börjar gråta snart,kan inte tänka mig att jag kommer klara det.Men samtidigt vill jag göra KUBB.När jag opererades för ett tag sen fick jag lugnande så jag minns inte att de stack mig bara,rullade iväg mig eller något annat. Skönt!
    Då grät jag som ett barn redan i väntrummet,helt sjukt jag vet men kan inte hjälpa det. Och då hade jag tom glömmt Emlasalvan,men de hade något annat som var bättre.Funderar på att ringa dit och höra vad det va,då jag inte minns någonting.Gud så löjlig jag är,blodprovet som ska tas hos barnmorskan hoppade jag över med nr 2 och KUBB får jag göra i Köpenhamn så då slipper jag inte att de sticker mig 2 ggr. Eller så struntar jag bara i båda.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-07 10:45:45 följande:
    Nu kommer jag och drar ner humöret i tråden igen. Min oror börjar nämligen påverka mitt humör. Jag är ilsken och tvär. Blir galen av att inte veta om allt är OK. Försökte igår känna livmodern. Är ju i v 11 och tänkte att eftersom att det är barn 3 kanske man kan ana den vid blygbenet....men näää, tomt! Känner bara hålrum och tarmar...grrr. Hur långt ner/bak ligger den egentligen? Försöker påminna mig om att jag faktist inte kände den förens v 14 med de andra, dvs då jag fick mina första sammandragningar och den blev som en hård boll.
    Kände förövrigt bebben den här tiden med förra (ja, ytterst lite förstås) men ingenting nu. Försöker återigen intala mig att den här bebben kanske har mer vatten och inte kommer åt kanterna så mycket eller något liknande.

Inskrivning på fredag och då även blodprov till KUB. Hoppas på att få KUB-ul redan veckan därpå så man får lite svar.
    Haha,då är du inte ensam.
    Jag höll på med samma sak igårkväll,därför jag låg vaken större delen av natten och kom fram till att jag bara måste göra KUBB. Satans humör har jag varit på hela helgen,stackas de andra här hemma :(
    Ingen anning om var livmodern är,men inte f*n hittar jag min heller. Minns inte när jag kände av min förra gången,men jag känner min nu när jag sitter som en hård boll men när jag ställer mig upp ingenting.
    Hoppas du hittar din snart,själv orkar jag inte leta mer.
  • M y
    Alcastar skrev 2011-02-07 11:25:51 följande:
    Hej!
    Hoppar in här. Är idag i v. 9 (8+1)  och har beräknad BF 12 september.
    :)
    Hej & Välkommen
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-07 11:34:08 följande:
    Ingen aning. Fattar inte hur man blir gruppmedlem ens Drömmer
    Om ni går in på "medlemar" längst upp här, där kan ni ändra,ta bort,lägga till osv
  • M y
    betula skrev 2011-02-07 12:01:57 följande:
    Jag förstår precis! Och det är skitjobbigt och även om man VET i huvudet att det ju egentligen inte är så farligt så skiter ju resten av kroppen i det och paniken kan minsann komma ändå. Jag har ångest i dagar, men efteråt tycker jag det känns skönt.

Ring och prata med dem, du behöver ju inte göra det bara för att du pratat med dem eller hur. :) Jag fick dessutom ett nr till någon läkare som var expert på att hjälpa spruträdda (sen är ju jag än mer rädd för telefoner så jag lär väl aldrig ringa honom :P )

Och annat fall är det väl inte hela världen om du inte tar provet :) Du har väl friska barn hittills? :)
    Klart jag kan ringa till dem och allt,komma dit och sätta mig. Verligen övertyga mig själv att "nu" ska det gå. Men så får jag panik och vägrar,gråter och vill bara därifrån.

Mina tidigare barn är friska,men knytet i magen väntar jag med min sambo och inte min exmake. Dessutom är han betydligt äldre än vad exmaken var när vi väntade våra två. Ja,han va då 25 och 27 och sambon är 35 nu.Ingen ålder,men jag är sjukt orolig ändå.Själv är jag 30 också något äldre, så enligt statistiken ska risken inte vara så stor.
    Jag får väl be dem tvångssticka mig i värsta fall :(
Svar på tråden BF september 2011