• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula

Morgon allihopa. Idag känner jag mig inte alls gravid :( Vet inte varför, men det känns inte alls bra. Fan alltså :( Mådde illa när jag gick upp, men det kan lika gärna bero på att jag drog mig länge i sängen och hann bli riktigt hungrig (mår lätt illa i vanliga fall med)

Jaja... inflammerat tandkött är det vanligt när man är gravid? Annars brukar jag bara få det i samband med mens :/

Men men... imorgon är det första mötet hos bm, hoppas hon kan lugna mig lite!

• miqaw
    betula skrev 2011-01-13 11:02:07 följande:
    Morgon allihopa. Idag känner jag mig inte alls gravid :( Vet inte varför, men det känns inte alls bra. Fan alltså :( Mådde illa när jag gick upp, men det kan lika gärna bero på att jag drog mig länge i sängen och hann bli riktigt hungrig (mår lätt illa i vanliga fall med)

Jaja... inflammerat tandkött är det vanligt när man är gravid? Annars brukar jag bara få det i samband med mens :/

Ja, det är vanligt... Vet dock inte när i graviditeten, började dock blöda själv där igår så vå håller tummarna!
  • Flisan79
    betula skrev 2011-01-13 11:02:07 följande:

Inflmerat vet jag inte men absolut lättblödande

Kul med besök hos BM, jag ska dit på måndag. Samma dag som jag går in i v 8.

Fick starta dagen med att gräva fram min farmors bil och flytta på den pga snöröjning. Tjollahopp när man inte hade en skyffel...jaja, det gick tillslut. Insåg till min förfäran att de satt en p-böter på den och hon har handikappskort så jag blev skitirriterad. Körde iväg till annan parkering och passerade då en p-lisa. Tog ett djupt andetag och gick fram och pratade med henne. Tur var det för jag hade rätt och hon tog tillbaka p-boten. Gud vad jag blev nöjd med att inte längre vara en sån mes jag alltid varit. För några år sedan hade jag inte vågat drömma om att konfrontera en p-lisa....hahaha. Dagens gärning!

Kände dock att det tog hårt på kroppen. Blev både andfådd och illamående...hmm....hur ska det bli när jag ska träna isf?
  • IdaElinLivia040611
    Minnie Mouse skrev 2011-01-12 22:08:09 följande:

Tingeling 85
    Förlåt mig men får du vara sjukskriven för att du mår illa??
    Hur får man sjukskrivning så lång, 4 veckor. Under min första graviditet så har jag pratat med bm om allt som störde mig, om alla mina problem men hon hade alltid svar eller lösning på allt. Svaret från henne var alltid, försök så här eller prova det här!!

Pratade med min husläkare idag. Och han sa att dom läkarna som är knutna till min barnmorska (mamma mia) väger tungt när det gäller att få igenom sjukskrivning. Så han sa att jag utan problem kunde bli sjukskriven för illamående om jag inte klarade av att jobba. Nu hoppas jag slippa det då jag inte sagt något på jobbet än och bara är provanställd till att börja med. Hoppas känna mig bättre på måndag har tagit ledigt tor och fre...ska bara vila och knapra dom tabletterna jag fick utskrivna:)
  • betula
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 11:11:28 följande:
    betula: då är vi två om att inte känna oss gravida. Svinjobbigt!
    Visst är det! :( Och det spelar liksom ingen roll att man läser att det är normalt att symptomen varierar eller att det inte alls är konstigt att man inte känner nånting så här tidigt. Man vill ju ha någon garanti på att allt är som det skall och det enda är ju dessa j-vliga symptom... :(
  • LivräddMedStil

Betula: instämmer fullständigt!! Blir tokig. Sitter i heldagsmöte och sitter och klämmer på brösten i smyg och tänker "gör det inte lite ont?"

• betula
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 12:29:42 följande:
    Betula: instämmer fullständigt!! Blir tokig. Sitter i heldagsmöte och sitter och klämmer på brösten i smyg och tänker "gör det inte lite ont?"
    Haha
    Vad skönt att man inte är ensam om att vara knäpp och fixerad vid sina bröst :D
  • Flisan79
    Eleonor b skrev 2011-01-13 12:31:23 följande:
    Plussade igår/idag.
    Grattis och välkommen
Svar på tråden BF september 2011