• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    miqaw skrev 2011-01-14 10:56:41 följande:
    Du är inte ensam om att behöva vänta... 8+4 blir det för mig... Obestämd Men jag kan nog inte riktigt bli lugn förrän efter v 12-13 något sånt...
    Då är du värst!

Men jag ska ju också på VUL i v 7+4 och då kommer de avgöra om jag ska skrivas ut eller inte. Alltså, de kan tydligen redan då SE om detta foster är helt okej eller inte... det verkar ju inte klokt, men tydligen är det så; om fostret mår bra mitt i v 8 så minskar risken för missfall och annat med nästan 100%, det är vad de har sagt... sen finns ju alltid en liiiten risk kvar, men den lär vara minimal. Så om 10 dagar MÅSTE allt se bra ut!!!
  • LitenMy
    SannaMac skrev 2011-01-14 11:05:19 följande:
    Vad bra! Men du måste ändå vänta till måndag med att veta säkert?

Jag fattar inte riktigt ändå... jag menar, de testar ju inte hcg på alla gravida kvinnor, så hur kan de helt säkert veta att alla verkligen ökar i den takt man "ska"??? Jag menar barn växer olika, gravida har olika symptom, utan att för den skull ha något "fel". Jag skulle förstå om embryot i v 7-8 var typ 2 mm stort att nåt är väldigt galet, eller om dina värden låg på 1000 nu... men det där känns så marginellt, De måste ju ha fler bevis innan de isf tar bort nåt!!

Lycka till!
    Ja det kan vara ok och det kan också vara fel....men varför ökar hcg så pass mycket?? Men en ökning ser jag som PLUS Hjärta
  • givinglife

Idag vet jag inte var jag ska ta vägen.... mår så illa!!! Imorse höll jag på att kräkas på vägen till jobbet, sen runt tio var det ok nån timme och nu i full gång igen... små äter hela tiden tycker jag, frukt och kex och skorpor, hjälper ett par sekunder, men nu känns det som att allt växer i munnen på mig... Hur sjutton ska jag få i mig lunchen? o hur ska jag kunna vistas i lunch rummet.

Kommer nog inte kunna dölja det här så mycket längre eftersom alla redan nu tror att jag är sjuk eller nåt... går ju visserligen magsjuka här, så de kan ju tro det o hålla sig borta .

Men ändå glad för illamåendet, vet ju vad det beror på

• SannaM

Förresten, drömde i natt att jag började blöda jättemycket, usch det var inte kul... Och sånt jag ju också göra en lite nojig - "vad betyder nu DETTA???" Har inte drömt om bebis en enda gång. Men det har sambon däremot, så får lita på hennes drömmar istället

• SannaM
    givinglife skrev 2011-01-14 11:45:07 följande:
    Idag vet jag inte var jag ska ta vägen.... mår så illa!!! Imorse höll jag på att kräkas på vägen till jobbet, sen runt tio var det ok nån timme och nu i full gång igen... små äter hela tiden tycker jag, frukt och kex och skorpor, hjälper ett par sekunder, men nu känns det som att allt växer i munnen på mig... Hur sjutton ska jag få i mig lunchen? o hur ska jag kunna vistas i lunch rummet.

Kommer nog inte kunna dölja det här så mycket längre eftersom alla redan nu tror att jag är sjuk eller nåt... går ju visserligen magsjuka här, så de kan ju tro det o hålla sig borta .

Men ändå glad för illamåendet, vet ju vad det beror på
    Glädje till trots... din stackare!!! Fy sjutton det låter inte kul alls! Mår du illa hela dagarna eller lättar det framåt kvällen/natten?! Undrar vad kollegorna tänker OM de tror du är magsjuk; att du är aningen galen som går till jobbet ändå

Jag är hittills mest illamående på kvällarna, det kommer framåt eftermiddagen att matsmältningen liksom lägger av och sen samlas allt jag äter i en klump i magen och när jag lägger mig mår jag inte alls särskilt prima. Men idag VAKNADE jag med illamående för första gången, och frukosten var svår att få i sig.Nu ska jag äta lunch med en kompis, får se hur det går
  • pluppfamiljen

Jag har börjat känna av den stora tröttheten och fått fett fult hår, Alla lukter känns jätte starkt. och så har jag halsbränna och mår illa men utan att kräkas. 

5 barns mamma
  • LivräddMedStil

Jag tycker mitt hår också blir fett fort just nu. Eller den senaste veckan eller två. Men har inte kopplat det till det här. Kan det bli så alltså? Jag försöker att hålla mig till att tvätta håret varannan dag men nu är det knappt det går. Hoppas håret "vänjer" sig.

• katzon
    SannaMac skrev 2011-01-14 11:08:27 följande:
    Då är du värst!

Men jag ska ju också på VUL i v 7+4 och då kommer de avgöra om jag ska skrivas ut eller inte. Alltså, de kan tydligen redan då SE om detta foster är helt okej eller inte... det verkar ju inte klokt, men tydligen är det så; om fostret mår bra mitt i v 8 så minskar risken för missfall och annat med nästan 100%, det är vad de har sagt... sen finns ju alltid en liiiten risk kvar, men den lär vara minimal. Så om 10 dagar MÅSTE allt se bra ut!!!
    Nä, jag tror att jag är värst
    Jag ska till BM 9+2.. det är lääänge kvar

Men jag ska till Sophiahemmet på måndag på VUL, det tycker jag är bra!
    För då är det som du säger att missfallsrisken går ner otroligt mycket, hoppas hoppas hoppas allt ser bra ut
  • Emelie8409
    betula skrev 2011-01-13 18:52:42 följande:
    Tror det är om man är RH- och barnet +, så behöver man en spruta. Min mamma fick det efter varje barn då hon är negativ, men vi alla är positiva. Så jag behöver ingen spruta vad jag förstått :)
    Då fattar jag.. =) Blev lite nervös ett tag..
  • LivräddMedStil
    katzon skrev 2011-01-14 13:37:23 följande:
    Nä, jag tror att jag är värst
    Jag ska till BM 9+2.. det är lääänge kvar

Men jag ska till Sophiahemmet på måndag på VUL, det tycker jag är bra!
    För då är det som du säger att missfallsrisken går ner otroligt mycket, hoppas hoppas hoppas allt ser bra ut
    Hur funkar det där? Jag har nämligen också läst nånstans att om man ser ett tickande hjärta på VUL i nån hyfsat tidig vecka (kommer inte ihåg när) eller liknande så minskar risken för missfall dramatiskt. Är det så att det aldrig börjar ticka ett hjärta på många av de som senare blir missfall? I så fall hade det ju varit grymt skönt att göra ett VUL.
Svar på tråden BF september 2011