• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife

idag har illamåendet ökat en nivå, ny känns det som maten vandrar upp och ner, bara väntar på att kräkningarna ska komma. Ändå känns det lite tryggt att vara illamående, jag är ju gravid liksom .

Idag ringde jag bm igen, blir remiss till handkirurgen och troligen operation någon gång under tidiga graviditeten. Har fått smärta och domningar i höger hand, hade det förra gången oxå, men inte så tidigt.... De ville bedömma mig på handkirurgen så får vi se om vi ska avvakta tills det blir värre eller operera på en gång så det inte hinner bli riktigt illa...

Satt bredvid en kollega på lunchen, hon ställer fram risgrynsgröt och häver på kanel, blääähhh var tvungen att gå därifrån för att inte kräkas, lite svårt att hålla hemligt känner jag... de måste tro att jag är riktigt osocial och inte mår bra eftersom jag vanligen pratar med alla på lunchen

• Ellebellebi2010

Jag har funderingar ang. mf o Rh -? Vad gäller? Jag fick ingen spruta efter mf i vecka 6, men min vänninas bm sa igår att man alltid ska ha en spruta. Hon gjorde abort i v 8 och hennes bm verkade inte ha lyssnat när hon berättat det.... Hrm! Men hennes bm sa att "nu gick det ju bra denna gången"... JAG hade blivit så arg! Jag ska ringa mvc inorgon o boka tid så jag får svar!

• pluppfamiljen

jee jag plussade nyss! Skrattande och september blir det om inget går fel. Plus 

5 barns mamma
  • Heffa

Jag mår inte illa. Och det vill jag inte heller, så jag är tacksam för det. När jag väntade min son gjorde jag inget annat än mådde illa och spydde. Att vara gravid och må bra är helt underbart tycker jag.

Brösten värker visserligen till och från. För mig räcker det med att mensen lyser med sin frånvaro för att att övertyga mig om att allt är okej.

Over and out
  • Heffa
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 13:48:26 följande:
    Matildath: skönt att höra din inställning. Ska försöka tänka mer så!
    Ja gör det.. Man oroar ju sig såklart hela tiden, men jag tror inte man oroar sig mindre med illamående.

Är det ditt första barnet?
    Over and out
  • LivräddMedStil

Matildath: ja. dessutom oplanerat och precis plussat. har inte ens bestämt vad vi vill... Även om jag vet vad jag vill. :) Därav oron.

• betula

Ok, jag kan inte direkt påstå att jag känner mig gravid, mn fan vad illa jag mår nu. :( Får inte i mig nånting, allt vill bara vända och då jag verkligen hatar att spy blir det att jag inte äter. :( Måste till apoteket och inhanda både postafen och sea-band och hoppas att något funkar iaf!

Sitter dessutom och bölar och sanar min hund som vi tog bort i november. :( Usch vad ynklig och jävlig jag känner mig nu. :(

Vill ju vara lycklig, för det är jag ju egentligen

• Hannabus
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 14:18:32 följande:
    Matildath: ja. dessutom oplanerat och precis plussat. har inte ens bestämt vad vi vill... Även om jag vet vad jag vill. :) Därav oron.
    Känner igen mig lite där.. fast vi var väl planerade då vi inte haft skydd och pratat om det men min sambo tycker ändå det är "chockerande att det gick på BARA ett år" och säger att han inte alls vet vad han vill..
  • LivräddMedStil

Hannabus: vi har också kört oskyddat men sambon har vart klar med att han inte velat ha barn än. Dock inte tillräckligt för att skydda sig/oss bättre. Vi är precis över 30 båda två så jag tycker det börjar bli dags.

Svar på tråden BF september 2011