• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • delight

hej alla fick mitt första plus idag, BIM+1, känns jätteroligt och spännande! Hoppas det lilla pyret vill stanna! Dags boka tid hos BM nästa vecka eller ska man vänta lite??

• katzon

Jag ska göra VUL kl 09.

Orsaken till mitt VUL är att vi försökt ett tag och genomgått en fertilitetsutredning på Sophiahemmet, läkaren sa att OM vi blir spontant gravida skulle vi få komma och kolla så att allting står rätt till med bebisen.
    Förmodligen är orsaken att minska oron hos oss. Hur det är EGENTLIGEN vet jag inte, det är bara mina egna tankar inför det. Jag är tacksam över att dom erbjuder oss det för jag är sjukt orolig, det skulle kännas så otroligt hårt om det inte skulle gå vägen när man kämpat för att bli gravid. Samma sak är det säkert för de som blivit gravida genom IVF och alla som försökt en längre tid.

Jag tycker att alla får göra som dom vill, när jag var gravid med sonen var jag avslappnad deluxe! Det var inte planerat och jag var ung och tog dagen som den kom. Tog inte ens ett test förrän jag var i v 9.

Vi är alla olika och om ett VUL lugnar oss för stunden kanske det är bra också, för det kan ju knappast vara bra att sprida en massa stresshormoner till bebisen heller. Om det vore så farligt att göra ett VUL borde inte heller fertilitetsläkaren erbjuda oss ett, eller?

• miqaw
    delight skrev 2011-01-14 19:23:17 följande:
    hej alla fick mitt första plus idag, BIM+1, känns jätteroligt och spännande! Hoppas det lilla pyret vill stanna! Dags boka tid hos BM nästa vecka eller ska man vänta lite??
    Grattis!!! Ring så snart som möjligt så får du dina tider! Välkommen till gänget
  • syltvessla

Välkommna alla nya och beklagar alla med tråkigheter!!

Idag kom min första "må illa" attack!
    jag har inte fått vinterkräkan som jag alltid bbrukar drabbas av, men de gick över och då förstod jag vad de var =)
    skönt att känna de, men jag hatar HATAR att må illa!

Ha en fin helg alla!

• Astrogirl
    syltvessla skrev 2011-01-14 19:56:26 följande:
    Välkommna alla nya och beklagar alla med tråkigheter!!

Idag kom min första "må illa" attack!
    jag har inte fått vinterkräkan som jag alltid bbrukar drabbas av, men de gick över och då förstod jag vad de var =)
    skönt att känna de, men jag hatar HATAR att må illa!

Ha en fin helg alla!
    Vilken vecka är du i nu? Jag har ännu klarat mig ifrån illamående och hoppas att det fortsätter så. Glad
  • Flisan79
    Astrogirl skrev 2011-01-14 20:05:10 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Jag har ännu klarat mig ifrån illamående och hoppas att det fortsätter så. Glad
    Svarar fast frågan inte är till mig Mitt illamående har helt klart kommit nu i v 7.
  • Ellebellebi2010

De ljuva humörsvängningarna är här nu för mig! Gråter just nu för ALLT, blä! Illamåendet har jag nästan vant mig vid, det är mer eller mindre under HELA dagen. Sova några timmar på em måste jag för att orka, tur att jag har möjlighet till det

• Lindadjo

Idag var jag på inskrivning, bm trodde precis som jag att jag nog är längre gången än vecka 7, med tanke på att jag vetat om graviditeten i över 4 veckor. Men jag ska boka in mig på ett KUB-test, och då får jag ju kanske veta lite mer om vart jag ligger egentligen. Är det någon av er som överväger KUB-testet?

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Frka11

usch här mås det illa som tusan, har spungit på toa hela natten ända till 9 imorse, vet ej om de e magsjuka eller om det är den feta maten jag åt igår som satte igång magen och illamåendet är för att jag är gravid....har iaf mått illa som tusan heeeeela dagen.....får väl se om ja fortsätter må illa då är de nog bebis som orsakar det....

läste lite om inskrivningstider, jag prata me bm igår och fick inte tid förrän 10/2 då är ja i v 10+5, pratade lite om vul och de sa hon att det får jag inte för att jag är orolig, får isf bekosta de själv..sa att det är för att jag fick ett ma i september som jag skulle vilja se att allt står rätt till å då frågade hon....vad är ett ma??HALLÅ de ska väl för f-n en bm veta....inga bra vibbar får jag av denna människa, nonchalant och verka inte bry sej speciellt mycke om hur jag mår och min oro så ja tro ja ska ringa till veckan och byta. man vill ju att de ska kännas bra..
    annars så är jag nojig som många flera av er att symtomen kommer och går...vill ju bara tänka positivt och va glad men de  inte så lätt alla gånger.

Svar på tråden BF september 2011