• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LivräddMedStil

Idag mår jag illa igen. Känns på nåt sätt skönt. Men oron är inte helt borta för det. Jag har nämligen inte ätit frukost än. Brukar i och för sig inte göra det förrän efter nio och jag brukar inte må illa. Så jag tar det som ett gott tecken. :) Känner mig som värdens tönt som oroar mig såhär mycket. Det skulle jag aaaaldrig göra tänkte jag förr.

• miqaw
    LivräddMedStil skrev 2011-01-14 08:45:22 följande:
    Idag mår jag illa igen. Känns på nåt sätt skönt. Men oron är inte helt borta för det. Jag har nämligen inte ätit frukost än. Brukar i och för sig inte göra det förrän efter nio och jag brukar inte må illa. Så jag tar det som ett gott tecken. :) Känner mig som värdens tönt som oroar mig såhär mycket. Det skulle jag aaaaldrig göra tänkte jag förr.
    jag har nog sagt samma sak men nu är man där och ja, det är väl mänskligt tror jag... Men med tanke på hur mycket man hör och läser om allt som kan gå fel så är det kanske inte jättekonsigt! Men nu försöker vi se positivt på saken! Det är ju ändå fredag Flört
  • Ullis72
    Angelica 07 skrev 2011-01-13 20:48:33 följande:
    Hej hej.. hoppar in här om det går bra... Plus idag.. enligt FL har jag BF 28 september... Glad
    Samma här!!!!
  • LivräddMedStil
    miqaw skrev 2011-01-14 08:50:21 följande:
    jag har nog sagt samma sak men nu är man där och ja, det är väl mänskligt tror jag... Men med tanke på hur mycket man hör och läser om allt som kan gå fel så är det kanske inte jättekonsigt! Men nu försöker vi se positivt på saken! Det är ju ändå fredag Flört
    Absolut, fredag it is!! :)
    Dags att äta frukost så jag slipper spy!
  • Miniapa

Då är man inne i v 7 (6+1) och känner fortfarande inget mer än lite trötthet. Men magen har hoppat ut ett steg till så nu måste jag berätta för chefen. Vill att han ska få reda på det först innan de andra men som det är nu får jag dra in magen när jag möter någon :) Skulle gjort det i veckan men han var inte på plats så mycket.

Nu är det mindre än en vecka kvar till läkarbesök med VUL och inskrivning hos BM. Jag lääängtar så! Har en liten önskan om att det skulle vara två där inne...men det återstår att se. Annars får det kanske bli en till lite senare men sambon tycker att han åldras så att det hade varit bättre om det var två nu direkt, haha. Han är 35 år nu och det är vårt andra som är på G så jag tycker inte att det är någon fara än.

• She is Me
    Miniapa skrev 2011-01-14 09:18:01 följande:
    Då är man inne i v 7 (6+1) och känner fortfarande inget mer än lite trötthet. Men magen har hoppat ut ett steg till så nu måste jag berätta för chefen. Vill att han ska få reda på det först innan de andra men som det är nu får jag dra in magen när jag möter någon :) Skulle gjort det i veckan men han var inte på plats så mycket.

Nu är det mindre än en vecka kvar till läkarbesök med VUL och inskrivning hos BM. Jag lääängtar så! Har en liten önskan om att det skulle vara två där inne...men det återstår att se. Annars får det kanske bli en till lite senare men sambon tycker att han åldras så att det hade varit bättre om det var två nu direkt, haha. Han är 35 år nu och det är vårt andra som är på G så jag tycker inte att det är någon fara än.
    Det är jag med,( 6+1) men har BF 7/9 hur funkar det ? Du har BF 8/9 va?
    Google is my friend ♥
  • HannaPannas
    Miniapa skrev 2011-01-14 09:18:01 följande:

Nej, än är det väl ingen fara. Jag har också  lite önskan på tvillingar men mannen får panik av blotta tanken. Vi har ju två sedan innan så han tror att vi kommer bli som familjen annorlunda isf =)
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Miniapa
    She is Me skrev 2011-01-14 09:25:32 följande:
    Jag har BF 7/9 enligt FL men enligt niomanader.se har jag BF 8/9. Kollade där och skrev in mig och sen såg jag att det blev ett annat datum här men orkade inte ändra :) Det blir kanske ändrat efter RUL och då ändrar jag här med.
  • Miniapa
    HannaPannas skrev 2011-01-14 09:25:52 följande:
    Nej, än är det väl ingen fara. Jag har också  lite önskan på tvillingar men mannen får panik av blotta tanken. Vi har ju två sedan innan så han tror att vi kommer bli som familjen annorlunda isf =)
    Hihi, då får ni allt ha 5- eller 6-lingar om ni ska vara mer lik dem, hihi.
  • SannaM
    She is Me skrev 2011-01-14 09:25:32 följande:
    Också på 6+1 idag, men har BF 6/9 enligt FL. Det har ju att göra med hur lång menscykel man har, min är på 26-27 dagar. Men vid VUL blir jag kanske fram- eller bakflyttad, det återstår att se!

Det är så läskigt, 10 dagar kvar till den grundliga undersökningen på fertilitetsenheten, då måste fröet ha växt och blivit en cashewnöt, och det känns så oändligt mycket. Alltså, den lilla var ju bara 3-4 mm i tisdags, och på två veckor ska den alltså växa över 1 cm!!! Vecka 7 ska ju vara växa-veckan nr 1, men det gör mig pirrig alltså...
Svar på tråden BF september 2011